![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
18. decembra 2019
Obchod: Slováci za potraviny najviac minú v decembri
Zákazníci nakupujú v supermarkete Tesco.
Zdieľať

Podľa nej pri nákupoch dominujú v tržbách hlavne hypermarkety a supermarkety, kde sa míňajú až dve tretiny predvianočných výdavkov za potraviny. A záujem je najmä o značkové výrobky a ich podiel je v tomto mesiaci najvyšší z celého roka. Privátne značky reťazcov dosahujú v poslednom mesiaci roka najnižší podiel (okolo 19 %), kým priemer počas roka je viac ako 21 %. A naopak, v čase šetrenia po sviatkoch sa podiel privátnych značiek znovu zvýši v januári, keď dosahuje svoj najvyšší podiel v roku (okolo 23 %).
Pred Vianocami utrácajú slovenskí spotrebitelia z celkových predvianočných (t. j. decembrových) výdavkov za potraviny najviac - až 14 % - za alkoholické nápoje. Nasleduje mäso a mäsové výrobky, ktoré tvoria necelých 14 % z celkového predvianočného obratu. Takmer 12 % z výdavkov za potraviny si berie segment čerstvého ovocia, zeleniny a orechov a desatinu si ukrajuje skupina chladených čerstvých mliečnych produktov.
Za sladkosti ako sú čokoládové cukrovinky, sušienky, oblátky či cukríky minú Slováci asi 9 % a za čerstvé pečivo okolo 6,5 % z celkových výdavkov. Na nealkoholické nápoje dajú zo svojich peňaženiek asi 6 % z celkových decembrových výdavkov za potraviny a 4 % putujú za kávu, čaj a ostatné nápoje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR