|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. marca 2015
Občania Sečoviec môžu podnety zasielať cez webovú a mobilnú aplikáciu
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Zástupca spoločnosti, ktorá softvér vyvinula, Tomáš Štefanič vysvetlil, že ProblemReport je šitý na mieru samospráv. „Ide o inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom, ktorý využíva webové a mobilné technológie. Zjednodušuje obyvateľom rozosielať podnety alebo námety na zlepšenie promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta alebo mobilnej aplikácie,“ uviedol Štefanič s tým, že na Slovensku tento softvér okrem Sečoviec využívajú Revúca a Snina.
Ľudia môžu nahlásiť podnety a návrhy na zlepšenia cez 11 definovaných okruhov, a to verejné osvetlenie, ihrisko/športovisko, nočný pokoj, kanalizácia, skládka/neporiadok, chodník/komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné. Môžu pridať popis problému, kontaktné údaje, či fotodokumentáciu. Aplikácia je vyvinutá tak, aby bol informovaný o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho e-mailového konta.
„Zaujala nás jednoduchosť a komplexnosť softvéru. Hoci Sečovce nie sú veľkým mestom, nie je možné, aby úrad vedel o všetkých problémoch, ktoré vyskočili v rôznych častiach územia. Preto sme sa rozhodli to otestovať. Dúfame, že vďaka aplikácii bude môcť samospráva rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému,“ myslí si primátor mesta Jozef Gamrát.
Zoznam podnetov a námetov bude podľa jeho slov pravidelne kontrolovať stanovený zamestnanec úradu, a ten na základe typu problému stanoví, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť. Gamrát dodáva, že zabehnutie aplikácie závisí hlavne od občanov, ich všímavosti, záujmu o veci verejné a iniciatívy. „Je jednoduchá, ale fungovať môže len s ich pomocou,“ dodal primátor. Mobilná verzia aplikácie je intuitívna a momentálne ju firma poskytuje Sečovčanom zadarmo cez Google Play. Službu môžu využívať aj občania, ktorí nevlastnia tzv. inteligentný telefón, a to prostredníctvom odkazu na mestskom webovej stránke www.secovce.sk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR