Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

01. marca 2015

Občania Sečoviec môžu podnety zasielať cez webovú a mobilnú aplikáciu



Ilustračné foto Foto: TASR/AP



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
 


Sečovce 1. marca (TASR) - Medzi samosprávy, ktoré testujú najmodernejšie technológie, umožňujúce efektívnu komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, sa zaradili aj Sečovce. Od konca februára mesto na svojich webstránkach spustilo aplikáciu ProblemReport. Tá umožňuje hlásenie porúch, podnetov a námetov na území mesta, prikladanie fotografií, sledovanie zmien a stave ich riešenia, lokalizovanie miesta na mape spolu s jeho GPS súradnicami a možnosť spätnej väzby.

Zástupca spoločnosti, ktorá softvér vyvinula, Tomáš Štefanič vysvetlil, že ProblemReport je šitý na mieru samospráv. „Ide o inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom, ktorý využíva webové a mobilné technológie. Zjednodušuje obyvateľom rozosielať podnety alebo námety na zlepšenie promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta alebo mobilnej aplikácie,“ uviedol Štefanič s tým, že na Slovensku tento softvér okrem Sečoviec využívajú Revúca a Snina.

Ľudia môžu nahlásiť podnety a návrhy na zlepšenia cez 11 definovaných okruhov, a to verejné osvetlenie, ihrisko/športovisko, nočný pokoj, kanalizácia, skládka/neporiadok, chodník/komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné. Môžu pridať popis problému, kontaktné údaje, či fotodokumentáciu. Aplikácia je vyvinutá tak, aby bol informovaný o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho e-mailového konta.

„Zaujala nás jednoduchosť a komplexnosť softvéru. Hoci Sečovce nie sú veľkým mestom, nie je možné, aby úrad vedel o všetkých problémoch, ktoré vyskočili v rôznych častiach územia. Preto sme sa rozhodli to otestovať. Dúfame, že vďaka aplikácii bude môcť samospráva rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému,“ myslí si primátor mesta Jozef Gamrát.

Zoznam podnetov a námetov bude podľa jeho slov pravidelne kontrolovať stanovený zamestnanec úradu, a ten na základe typu problému stanoví, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť. Gamrát dodáva, že zabehnutie aplikácie závisí hlavne od občanov, ich všímavosti, záujmu o veci verejné a iniciatívy. „Je jednoduchá, ale fungovať môže len s ich pomocou,“ dodal primátor. Mobilná verzia aplikácie je intuitívna a momentálne ju firma poskytuje Sečovčanom zadarmo cez Google Play. Službu môžu využívať aj občania, ktorí nevlastnia tzv. inteligentný telefón, a to prostredníctvom odkazu na mestskom webovej stránke www.secovce.sk.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Netanjahu sa s prejavom v USA snaží sabotovať jadrové rozhovory
<< predchádzajúci článok
Marec začne oblačným počasím