|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2007
Občania Bratislavy nie sú spokojní s dopravnou situáciou v meste
Riešenie dopravnej situácie a parkovanie pred Tehelným polom, či preferencia električkovej dopravy v Bratislave, boli témy, o ktoré sa občania zaujímali na poslednom stretnutí so zástupcami mesta.
Zdieľať
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Riešenie dopravnej situácie a parkovanie pred Tehelným polom, či preferencia električkovej dopravy v Bratislave, boli témy, o ktoré sa občania zaujímali na poslednom stretnutí so zástupcami mesta. Jeden z prítomných sa pohoršene vyjadroval k tomu, že autá stávajú pred Tehelným polom, pričom devastujú zeleň. Tiež sa mu nepáčilo, že dopravná situácia počas zápasov je nezvládnuteľná a kolabuje, preto by ho zaujímalo, ako bude vyzerať v budúcnosti, keďže sa tam má postaviť hokejová hala. Ako riešenie momentálnej situácie navrhol, aby bola polícia aktívnejšia a neporiadnym vodičom dávala pokuty. Viacerí z prítomných sa pýtali na preferenciu električkovej dopravy. Podľa nich mala už niekedy v máji fungovať stopercentná preferencia električkovej dopravy v Karlovej Vsi, no stále nevidia žiadne výsledky a električky stoja takmer na každom semafore. V súvislosti s električkovou dopravou sa jedna zo zúčastnených zaujímala aj o to, či povedie ich trať aj k niektorým väčším centrám, ako napríklad k Apollu či Avionu.
Občania tiež upozorňovali na arogantných vodičov, ktorí jazdia alebo stoja v autobusových pruhoch, zaujímali sa aj o to, či Bratislava potrebuje medzinárodnú dopravu pod vedením Dopravného podniku Bratislava, a.s. (DP), keď je v súčasnosti taký hlboký nedostatok vozidiel a vodičov. Padla aj otázka smerovaná na riešenie dopravnej situácie na Mlynských Nivách po tom, čo tam postavia komplex Twin City. Podľa jedného prítomného sú už teraz križovatky v okolí Mlynských Nív na hranici kapacity a nevie si predstaviť, ako to tam bude vyzerať a fungovať, keď sa tam postavia výškové budovy. Zúčastnení spomenuli aj cyklistickú dopravu v hlavnom meste, pričom sa zhodli na tom, že ťažko očakávať, že v Bratislave vznikne intenzívna cyklistická doprava ako napríklad vo Viedni, pretože na to podľa nich nie sú vytvorené podmienky. Zlepšiť by sa podľa nich mala najmä bezpečnosť cyklistov.
V súvislosti s preferenciou električkovej dopravy sa riaditeľka sekcie bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová vyjadrila, že na tom momentálne pracujú a verejnosť budú o výsledkoch informovať najskôr v januári. Námestník primátora Milan Cílek pre agentúru SITA povedal, že je to tiež jedna z hlavných priorít a v blízkej budúcnosti to aj uskutočnia. K téme parkovanie pred Tehelným polom uviedla Kratochvílová, že "prístup do tejto lokality mesta mestskou hromadnou dopravou (MHD) je veľmi slušný a nikde nie je napísané, že každý fanúšik musí ísť na hokejový zápas motorovým vozidlom." Zároveň si nemyslí, že vodiči obmedzujúci chodcov alebo vodiči parkujúci na Trnavskej ulici by mali byť všetci pokutovaní, no súhlasí, aby bola polícia aktívnejšia a niektoré prípady riešila pokutami.
Cílek ďalej argumentoval, že DP nevedie medzinárodnú dopravu, ale vytvorili prímestskú dopravu medzi Bratislavou a Hainburgom. "Mám za to, že je to veľmi dobrá a užitočná vec a za tým si stojím," konštatoval. Čo sa týka počtu vodičov MHD, je podľa neho pravda, že ich je nedostatok, ale cieľom je najmä stabilizácia zamestnancov DP, čo sa Dopravnému podniku Bratislava, a.s. podľa Cíleka aj skutočne darí. "Vodiči dokonca dostanú prvýkrát trinásty plat, ktorý si naozaj zaslúžia, pretože pracujú vyslovene v neľudských podmienkach - stres či niekoľkohodinové čakanie na konečnej, kde nemajú k dispozícii ani toalety," vysvetlil. Ďalšími prioritami v oblasti dopravy, ktoré by podľa Cíleka mali byť uskutočnené v blízkej budúcnosti, sú aj Bratislavská integrovaná doprava, riešenie statickej dopravy ako takej, diskusia s vyšším územným celkom v rámci správy ciest, upravenie legislatívnych noriem a stavebného zákona, zvýšenie správnych poplatkov a tiež ich väčšia vymožiteľnosť.
SITA
Občania tiež upozorňovali na arogantných vodičov, ktorí jazdia alebo stoja v autobusových pruhoch, zaujímali sa aj o to, či Bratislava potrebuje medzinárodnú dopravu pod vedením Dopravného podniku Bratislava, a.s. (DP), keď je v súčasnosti taký hlboký nedostatok vozidiel a vodičov. Padla aj otázka smerovaná na riešenie dopravnej situácie na Mlynských Nivách po tom, čo tam postavia komplex Twin City. Podľa jedného prítomného sú už teraz križovatky v okolí Mlynských Nív na hranici kapacity a nevie si predstaviť, ako to tam bude vyzerať a fungovať, keď sa tam postavia výškové budovy. Zúčastnení spomenuli aj cyklistickú dopravu v hlavnom meste, pričom sa zhodli na tom, že ťažko očakávať, že v Bratislave vznikne intenzívna cyklistická doprava ako napríklad vo Viedni, pretože na to podľa nich nie sú vytvorené podmienky. Zlepšiť by sa podľa nich mala najmä bezpečnosť cyklistov.
V súvislosti s preferenciou električkovej dopravy sa riaditeľka sekcie bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová vyjadrila, že na tom momentálne pracujú a verejnosť budú o výsledkoch informovať najskôr v januári. Námestník primátora Milan Cílek pre agentúru SITA povedal, že je to tiež jedna z hlavných priorít a v blízkej budúcnosti to aj uskutočnia. K téme parkovanie pred Tehelným polom uviedla Kratochvílová, že "prístup do tejto lokality mesta mestskou hromadnou dopravou (MHD) je veľmi slušný a nikde nie je napísané, že každý fanúšik musí ísť na hokejový zápas motorovým vozidlom." Zároveň si nemyslí, že vodiči obmedzujúci chodcov alebo vodiči parkujúci na Trnavskej ulici by mali byť všetci pokutovaní, no súhlasí, aby bola polícia aktívnejšia a niektoré prípady riešila pokutami.
Cílek ďalej argumentoval, že DP nevedie medzinárodnú dopravu, ale vytvorili prímestskú dopravu medzi Bratislavou a Hainburgom. "Mám za to, že je to veľmi dobrá a užitočná vec a za tým si stojím," konštatoval. Čo sa týka počtu vodičov MHD, je podľa neho pravda, že ich je nedostatok, ale cieľom je najmä stabilizácia zamestnancov DP, čo sa Dopravnému podniku Bratislava, a.s. podľa Cíleka aj skutočne darí. "Vodiči dokonca dostanú prvýkrát trinásty plat, ktorý si naozaj zaslúžia, pretože pracujú vyslovene v neľudských podmienkach - stres či niekoľkohodinové čakanie na konečnej, kde nemajú k dispozícii ani toalety," vysvetlil. Ďalšími prioritami v oblasti dopravy, ktoré by podľa Cíleka mali byť uskutočnené v blízkej budúcnosti, sú aj Bratislavská integrovaná doprava, riešenie statickej dopravy ako takej, diskusia s vyšším územným celkom v rámci správy ciest, upravenie legislatívnych noriem a stavebného zákona, zvýšenie správnych poplatkov a tiež ich väčšia vymožiteľnosť.
SITA