|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. septembra 2014
Obamova vláda nechce, aby do USA lietali nízkonákladové spoločnosti
Z obavy, že po súhlase s letmi nízkonákladových leteckých spoločností medzi Európou a Spojenými štátmi by nastali v USA komplikácie v pracovnej oblasti a v obchodno-politickej sfére, administratíva ...
Zdieľať
Washington 3. septembra (TASR) - Z obavy, že po súhlase s letmi nízkonákladových leteckých spoločností medzi Európou a Spojenými štátmi by nastali v USA komplikácie v pracovnej oblasti a v obchodno-politickej sfére, administratíva prezidenta Baracka Obamu odmietla žiadosť poskytovanie takýchto služieb. Informuje AP.
NAI chcela lietať z londýnskeho letiska Gatwick do New Yorku, Orlanda a iných amerických miest. Predstaviteľ nórskej spoločnosti uviedol, že jednosmerná letenka by stála menej ako 150 USD (114,37 eura).
NAI je dcérou nórskej spoločnosti Norwegian Air Shuttle, nízkonákladových aerolínií, ktoré pôsobia na trhu od roku 1993. Majú 417 liniek, ktoré smerujú do 126 cieľových letísk. Väčšina z nich spája mestá v Európe, severnej Afrike a na Blízkom východe.
Spoločnosť NAI chce zaregistrovať svoje lietadlá v Írsku, členovi EÚ, aby mohla využívať výhody, ktoré si USA a EÚ vzájomne poskytujú pre firmy, ktoré v nich sídlia. Nórsko nie je členom EÚ a výhody americko-európskej dohody sa naň nevzťahujú.
Letecké spoločnosti a odborové organizácie pilotov USA a EÚ sa rozhodne stavajú proti výnimkám, o ktorú žiadali Nóri. Tvrdia, že by to bol nebezpečný precedens, ktorý by viedol k poklesu miezd a zničil by schopnosť amerických aerolínií konkurovať na globálnom leteckom dopravnom trhu.
Nórski predstavitelia však poukazujú na to, že megafúzie v civilnej leteckej doprave, ku ktorým došlo v posledných rokoch, a vytvorenie aliancií leteckých spoločností už oslabili konkurencieschopnosť a vytvorili veľký akumulovaný dopyt po lacnejšom cestovaní lietadlami, ktorý chce ponúkať aj spoločnosť NAI medzi Európou a západným brehom Atlantiku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
NAI chcela lietať z londýnskeho letiska Gatwick do New Yorku, Orlanda a iných amerických miest. Predstaviteľ nórskej spoločnosti uviedol, že jednosmerná letenka by stála menej ako 150 USD (114,37 eura).
NAI je dcérou nórskej spoločnosti Norwegian Air Shuttle, nízkonákladových aerolínií, ktoré pôsobia na trhu od roku 1993. Majú 417 liniek, ktoré smerujú do 126 cieľových letísk. Väčšina z nich spája mestá v Európe, severnej Afrike a na Blízkom východe.
Spoločnosť NAI chce zaregistrovať svoje lietadlá v Írsku, členovi EÚ, aby mohla využívať výhody, ktoré si USA a EÚ vzájomne poskytujú pre firmy, ktoré v nich sídlia. Nórsko nie je členom EÚ a výhody americko-európskej dohody sa naň nevzťahujú.
Letecké spoločnosti a odborové organizácie pilotov USA a EÚ sa rozhodne stavajú proti výnimkám, o ktorú žiadali Nóri. Tvrdia, že by to bol nebezpečný precedens, ktorý by viedol k poklesu miezd a zničil by schopnosť amerických aerolínií konkurovať na globálnom leteckom dopravnom trhu.
Nórski predstavitelia však poukazujú na to, že megafúzie v civilnej leteckej doprave, ku ktorým došlo v posledných rokoch, a vytvorenie aliancií leteckých spoločností už oslabili konkurencieschopnosť a vytvorili veľký akumulovaný dopyt po lacnejšom cestovaní lietadlami, ktorý chce ponúkať aj spoločnosť NAI medzi Európou a západným brehom Atlantiku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR