|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. decembra 2010
O vyriešení dopravy v Žiline budú rokovať začiatkom roka
Problém s dopravou cez žilinskú mestskú časť Vranie sa Žilinský samosprávny kraj pokúsi s novým vedením mesta vyriešiť ...
Zdieľať
Budova žilinského samosprávneho kraja v Žiline.Foto: SITA/Ján GrajciaríkŽILINA 30. decembra (WEBNOVINY) – Problém s dopravou cez žilinskú mestskú časť Vranie sa Žilinský samosprávny kraj pokúsi s novým vedením mesta vyriešiť začiatkom nového roka.
„Veríme, že vedenie mesta zaujme ústretový a pragmatický postoj k riešeniu dopravnej situácie v mestskej časti Vranie. Žilinský samosprávny kraj pripravuje projektovú dokumentáciu úprav jestvujúcej cesty, ktorá bude predmetom rokovania s mestom Žilina začiatkom roka 2011,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa žilinskej krajskej samosprávy Zuzana Muchová. Napriek tomu, že miestami len štyri metre široká vozovka prechádzajúca pomedzi domy vo Vraní nespĺňa ani kritériá cesty tretej triedy, stovky vodičov z Kysúc ju denne využívajú ako skratku do Žiliny. Začiatkom októbra tam opakovane vyše štyristo obyvateľov cestu blokovalo protestnými pochodmi a pohrozili, že ak sa nič nezmení, sú odhodlaní opakovať blokády aj každý deň.
Havarijná situácia zostáva v platnosti
Kraj a mesto hľadali riešenie už v októbri, nedohodli sa však a preto, že bývalé vedenie žilinskej radnice odmietlo podľa Muchovej prevziať túto cestu pod svoju správu, krajská samospráva vyhlásila na ceste vo Vraní havarijnú dopravnú situáciu. Žilinský samosprávny kraj zároveň požiadal žilinský obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie o dočasnú úplnú uzávierku tejto cesty. Obvodný úrad žiadosť ešte v novembri zamietol.
Havarijná dopravná situácia na ceste III. triedy vyhlásená krajskou samosprávou však naďalej zostáva v platnosti. Problémom pri predchádzajúcich rokovaniach bol predovšetkým zúžený úsek cesty cez obytnú zónu od kultúrneho domu po autobusovú zastávku Drozdia, kde sa nachádza aj 137 metrov dlhý oporný múr, ktorý je v havarijnom stave a ktorého majiteľom je mesto Žilina. Podľa hovorcu žilinskej radnice Martina Barčíka nie je pravda, že bývalé vedenie mesta nechcelo prevziať do správy časť cesty v mestskej časti Vranie. „Mesto ju chcelo prevziať do správy, ale za určitých podmienok, ktoré je potrebné doriešiť na odbornej úrovni zo strany Žilinského samosprávneho kraja ako vlastníka a správcu predmetnej komunikácie. To bolo deklarované aj na stretnutí,“ povedal Barčík po októbrových rokovaniach.
1200 áut za deň
Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania okolo 1 200 áut denne. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava medzi Žilinou a Kysucami. Cesta je široká 4,5 metra, miestami len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník. Žilinský samosprávny kraj aj s obvodným úradom pre cestnú dopravu už v júni prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo.
„V podstate tri roky sa tu sľubuje, všetko sa prehadzuje z kancelárie do kancelárie a nič sa neplní. My sme mali trpezlivosť, no dnes ju už nemáme. Sú tu dennodenne ohrozované naše deti, chodci a je tu poškodzovaný majetok. Chceme, aby ihneď urobili všetky opatrenia, aby došlo k uzáveru tejto komunikácie, to znamená, aby Vranie bolo koncovou obcou a doprava bola odklonená po ceste I. triedy cez Brodno,“ povedal počas októbrovej blokády žilinský mestský poslanec Ján Púček.
„Veríme, že vedenie mesta zaujme ústretový a pragmatický postoj k riešeniu dopravnej situácie v mestskej časti Vranie. Žilinský samosprávny kraj pripravuje projektovú dokumentáciu úprav jestvujúcej cesty, ktorá bude predmetom rokovania s mestom Žilina začiatkom roka 2011,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa žilinskej krajskej samosprávy Zuzana Muchová. Napriek tomu, že miestami len štyri metre široká vozovka prechádzajúca pomedzi domy vo Vraní nespĺňa ani kritériá cesty tretej triedy, stovky vodičov z Kysúc ju denne využívajú ako skratku do Žiliny. Začiatkom októbra tam opakovane vyše štyristo obyvateľov cestu blokovalo protestnými pochodmi a pohrozili, že ak sa nič nezmení, sú odhodlaní opakovať blokády aj každý deň.
Havarijná situácia zostáva v platnosti
Kraj a mesto hľadali riešenie už v októbri, nedohodli sa však a preto, že bývalé vedenie žilinskej radnice odmietlo podľa Muchovej prevziať túto cestu pod svoju správu, krajská samospráva vyhlásila na ceste vo Vraní havarijnú dopravnú situáciu. Žilinský samosprávny kraj zároveň požiadal žilinský obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie o dočasnú úplnú uzávierku tejto cesty. Obvodný úrad žiadosť ešte v novembri zamietol.
Havarijná dopravná situácia na ceste III. triedy vyhlásená krajskou samosprávou však naďalej zostáva v platnosti. Problémom pri predchádzajúcich rokovaniach bol predovšetkým zúžený úsek cesty cez obytnú zónu od kultúrneho domu po autobusovú zastávku Drozdia, kde sa nachádza aj 137 metrov dlhý oporný múr, ktorý je v havarijnom stave a ktorého majiteľom je mesto Žilina. Podľa hovorcu žilinskej radnice Martina Barčíka nie je pravda, že bývalé vedenie mesta nechcelo prevziať do správy časť cesty v mestskej časti Vranie. „Mesto ju chcelo prevziať do správy, ale za určitých podmienok, ktoré je potrebné doriešiť na odbornej úrovni zo strany Žilinského samosprávneho kraja ako vlastníka a správcu predmetnej komunikácie. To bolo deklarované aj na stretnutí,“ povedal Barčík po októbrových rokovaniach.
1200 áut za deň
Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania okolo 1 200 áut denne. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava medzi Žilinou a Kysucami. Cesta je široká 4,5 metra, miestami len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník. Žilinský samosprávny kraj aj s obvodným úradom pre cestnú dopravu už v júni prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo.
„V podstate tri roky sa tu sľubuje, všetko sa prehadzuje z kancelárie do kancelárie a nič sa neplní. My sme mali trpezlivosť, no dnes ju už nemáme. Sú tu dennodenne ohrozované naše deti, chodci a je tu poškodzovaný majetok. Chceme, aby ihneď urobili všetky opatrenia, aby došlo k uzáveru tejto komunikácie, to znamená, aby Vranie bolo koncovou obcou a doprava bola odklonená po ceste I. triedy cez Brodno,“ povedal počas októbrovej blokády žilinský mestský poslanec Ján Púček.