|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2009
O Starom moste sa rozhodne definitívne v decembri
Technologický postup opravy Starého mosta v Bratislave pre odstránenie jeho havarijného stavu a následné osadenie električkových koľají by mal byť známy najskôr v decembri. Vtedy by mala byť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) - Technologický postup opravy Starého mosta v Bratislave pre odstránenie jeho havarijného stavu a následné osadenie električkových koľají by mal byť známy najskôr v decembri. Vtedy by mala byť vypracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava, a.s. Vladimír Kovalčík. Dovtedy sa podľa neho nedá definitívne povedať, ako sa bude postupovať či koľko to bude stáť. Podľa súčasných odhadov by to mohlo byť okolo 25 mil. eur, započítané je aj naplavovanie, dvíhanie mosta či prekládka sietí a potrubí. Očistenie mosta nie je možné osadením plošiny, kam by padali napríklad olovené farby, aby sa nedostali do Dunaja.
Kovalčík však priznáva istý časový sklz. "Neskoro sa doťahujú otázky preloženia plynu a diaľkových káblov zo železničného na cestný most. S odretými ušami sa to dá dotiahnuť, aby sa mohol opravovať cestný most," povedal Kovalčík. V súčasnosti sa podľa neho vedú s plynármi "ťažké a zložité" rokovania. Starým mostom totiž vedie potrubie s plynom, ktorý nie je záložný, ale vyrovnáva tlaky v strede mestskej časti. "Mestská časť je zásobovaná plynom z Prístavného a Nového mosta, najmenšie tlaky sú v jej strede," vysvetlil Kovalčík. Ak by sa plyn na Starom moste odstavil, niektoré zariadenia v mestskej časti by ho mali počas zimy málo. Riešiť sa musí aj vodovodné potrubie či železničný diaľkový kábel pre spojenie Bratislavy a Budapešti.
Po vyhotovení projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie by sa mala dať dole najprv železničná a následne cestná časť mosta. Tieto časti by sa mali očistiť, natrieť ale aj zröntgenovať. "Musíme to presvietiť a zistiť, v akom je to stave. Nejaké skúšky a diagnostika sa urobili, ale pod 40 centimetrovú vrstvu betónu sa teraz nedostaneme," vysvetlil Kovalčík. Zároveň bude potrebné zistiť, v akom stave je oceľová konštrukcia železničného mosta. Podľa neho existuje niekoľko variantov, ako sa to bude zisťovať. "V určitom momente môžu zostať vo vode len piliere. Zvyšná časť sa nadvihne, položí na pontón a loďou odplaví na očistenie a ďalšie práce," uviedol riaditeľ. Podľa neho sa rokuje s Artmediou, či by sa tieto práce nedali vykonať na nepoužívanom štadióne. Niektoré varianty si tak môžu vyžiadať úplné odstavenie dopravy po Starom moste. K plánovaným prácam sa však musia vyjadriť aj pamiatkari. Na otázku, či sa dá ešte stihnúť spustenie električky, deklarované v roku 2011, odpovedal riaditeľ kladne. "Ešte je reálne, aby sa dalo električkou jazdiť na Vianoce 2011," povedal Kovalčík. Jej dočasné obratisko by malo byť na lúke oproti TPD, v budúcnosti by sa mala trať potiahnuť až do Janíkovho dvora.
SITA
Kovalčík však priznáva istý časový sklz. "Neskoro sa doťahujú otázky preloženia plynu a diaľkových káblov zo železničného na cestný most. S odretými ušami sa to dá dotiahnuť, aby sa mohol opravovať cestný most," povedal Kovalčík. V súčasnosti sa podľa neho vedú s plynármi "ťažké a zložité" rokovania. Starým mostom totiž vedie potrubie s plynom, ktorý nie je záložný, ale vyrovnáva tlaky v strede mestskej časti. "Mestská časť je zásobovaná plynom z Prístavného a Nového mosta, najmenšie tlaky sú v jej strede," vysvetlil Kovalčík. Ak by sa plyn na Starom moste odstavil, niektoré zariadenia v mestskej časti by ho mali počas zimy málo. Riešiť sa musí aj vodovodné potrubie či železničný diaľkový kábel pre spojenie Bratislavy a Budapešti.
Po vyhotovení projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie by sa mala dať dole najprv železničná a následne cestná časť mosta. Tieto časti by sa mali očistiť, natrieť ale aj zröntgenovať. "Musíme to presvietiť a zistiť, v akom je to stave. Nejaké skúšky a diagnostika sa urobili, ale pod 40 centimetrovú vrstvu betónu sa teraz nedostaneme," vysvetlil Kovalčík. Zároveň bude potrebné zistiť, v akom stave je oceľová konštrukcia železničného mosta. Podľa neho existuje niekoľko variantov, ako sa to bude zisťovať. "V určitom momente môžu zostať vo vode len piliere. Zvyšná časť sa nadvihne, položí na pontón a loďou odplaví na očistenie a ďalšie práce," uviedol riaditeľ. Podľa neho sa rokuje s Artmediou, či by sa tieto práce nedali vykonať na nepoužívanom štadióne. Niektoré varianty si tak môžu vyžiadať úplné odstavenie dopravy po Starom moste. K plánovaným prácam sa však musia vyjadriť aj pamiatkari. Na otázku, či sa dá ešte stihnúť spustenie električky, deklarované v roku 2011, odpovedal riaditeľ kladne. "Ešte je reálne, aby sa dalo električkou jazdiť na Vianoce 2011," povedal Kovalčík. Jej dočasné obratisko by malo byť na lúke oproti TPD, v budúcnosti by sa mala trať potiahnuť až do Janíkovho dvora.
SITA