|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júla 2013
O realizácii širokorozchodnej rozhodne štúdia do polovice roka 2014
O začiatku realizácie štúdie uskutočniteľnosti projektu predĺženia širokorozchodnej železnice cez Slovensko až do Viedne rozhodne valné zhromaždenie spoločnosti Breitspur Planunsgesellschaft, ktorú ...
Zdieľať
Bratislava 26. júla (TASR) - O začiatku realizácie štúdie uskutočniteľnosti projektu predĺženia širokorozchodnej železnice cez Slovensko až do Viedne rozhodne valné zhromaždenie spoločnosti Breitspur Planunsgesellschaft, ktorú vytvorili železničné spoločnosti z Ruska, Ukrajiny, Rakúska a Slovenska.
"Valné zhromaždenie sa uskutočňuje v zmysle stanov spoločnosti, presný dátum zatiaľ stanovený nebol. Kedy by mala byť štúdia hotová bude stanovené v súťažných podkladoch," povedala pre TASR hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
S dokončením štúdie sa podľa informácii TASR počíta do konca tohto alebo najneskôr v prvej polovici budúceho roka. Materiál má posúdiť projekt predĺženia širokorozchodnej železnice v rozsahu dokumentácie pre strategické posúdenie vplyvov na životné prostredie, dokumentácie pre stavebný zámer, ako aj časti dokumentácie pre územné rozhodnutie.
Takisto by sa mala zaoberať umiestnením nového nákladného terminálu v regióne Viedeň-Bratislava. "Umiestnenie nákladného terminálu nebude vo Viedni, ako sa prezentuje v médiách, ale pravdepodobne v už existujúcom priemyselnom parku Kittsee alebo v Parndorfe. To by bola pre Rakúsko najlacnejšia a pre Slovensko najvýhodnejšia ekonomická, strategicko-geopolitická lokalizácia," povedala pre TASR advokátka Jana Martinková, ktorá sa tejto problematike dlhšie venuje, odvolávajúc sa na rakúske zdroje.
Podľa portálu pluska.sk Slovensko o projekt údajne bojuje najmä s Maďarskom, ktoré sa má o širokorozchodnú tiež zaujímať. Proti projektu sa stavia opozícia, SDKÚ i Most-Híd, ktorý sa obáva, že o zamestnanie prídu stovky ľudí zo súčasného prekladiska v Čiernej nad Tisou. "Spôsob rokovania, ktorý vedie premiér Robert Fico, zbaví v Čiernej nad Tisou tritisíc rodín existencie. Prečo nevieme dať podmienky, aby sa neoplatilo stavať železnicu do Viedne?" povedal pre portál pluska.sk podpredseda Mosta-Híd Zsolt Simon.
Odmietaním projektu z politických dôvodov by mohlo Slovensko stratiť, tvrdí naopak Martinková pre portál pluska.sk. "Odklonom cez Maďarsko by sme v Čiernej nad Tisou tak či tak prišli o pracovné miesta, lebo cez toto prekladisko by išlo oveľa menej tovaru, ktorý smeruje do západnej Európy."
Podľa predbežných štúdií by prevádzka širokorozchodnej priniesla Slovensku viac ako 8000 pracovných miest a výstavba železnice z Košíc do Bratislavy by na päť rokov zamestnala ďalších 2000 ľudí. Projekt nateraz má podporu vlády, ktorá má záujem na jeho úspechu. "Kto by chcel odstúpiť od projektu, nevníma realitu v medzinárodnom kontexte," povedal premiér Fico pre portál pluska.sk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
64. schôdza vlády SR v stredu 19. júna 2013 v Bratislave. Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek. Foto: TASR/Štefan Puškáš
"Valné zhromaždenie sa uskutočňuje v zmysle stanov spoločnosti, presný dátum zatiaľ stanovený nebol. Kedy by mala byť štúdia hotová bude stanovené v súťažných podkladoch," povedala pre TASR hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
S dokončením štúdie sa podľa informácii TASR počíta do konca tohto alebo najneskôr v prvej polovici budúceho roka. Materiál má posúdiť projekt predĺženia širokorozchodnej železnice v rozsahu dokumentácie pre strategické posúdenie vplyvov na životné prostredie, dokumentácie pre stavebný zámer, ako aj časti dokumentácie pre územné rozhodnutie.
Takisto by sa mala zaoberať umiestnením nového nákladného terminálu v regióne Viedeň-Bratislava. "Umiestnenie nákladného terminálu nebude vo Viedni, ako sa prezentuje v médiách, ale pravdepodobne v už existujúcom priemyselnom parku Kittsee alebo v Parndorfe. To by bola pre Rakúsko najlacnejšia a pre Slovensko najvýhodnejšia ekonomická, strategicko-geopolitická lokalizácia," povedala pre TASR advokátka Jana Martinková, ktorá sa tejto problematike dlhšie venuje, odvolávajúc sa na rakúske zdroje.
Slovensko bojuje údajne o projekt s Maďarskom
Podľa portálu pluska.sk Slovensko o projekt údajne bojuje najmä s Maďarskom, ktoré sa má o širokorozchodnú tiež zaujímať. Proti projektu sa stavia opozícia, SDKÚ i Most-Híd, ktorý sa obáva, že o zamestnanie prídu stovky ľudí zo súčasného prekladiska v Čiernej nad Tisou. "Spôsob rokovania, ktorý vedie premiér Robert Fico, zbaví v Čiernej nad Tisou tritisíc rodín existencie. Prečo nevieme dať podmienky, aby sa neoplatilo stavať železnicu do Viedne?" povedal pre portál pluska.sk podpredseda Mosta-Híd Zsolt Simon.
Odmietaním projektu z politických dôvodov by mohlo Slovensko stratiť, tvrdí naopak Martinková pre portál pluska.sk. "Odklonom cez Maďarsko by sme v Čiernej nad Tisou tak či tak prišli o pracovné miesta, lebo cez toto prekladisko by išlo oveľa menej tovaru, ktorý smeruje do západnej Európy."
Podľa predbežných štúdií by prevádzka širokorozchodnej priniesla Slovensku viac ako 8000 pracovných miest a výstavba železnice z Košíc do Bratislavy by na päť rokov zamestnala ďalších 2000 ľudí. Projekt nateraz má podporu vlády, ktorá má záujem na jeho úspechu. "Kto by chcel odstúpiť od projektu, nevníma realitu v medzinárodnom kontexte," povedal premiér Fico pre portál pluska.sk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
O realizácii širokorozchodnej rozhodne štúdia do polovice roka 2014 - diskusné fórum čitateľov