|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júla 2006
O prenositeľnosť čísla nie je v SR veľký záujem
Prenositeľnosť čísla sa podľa oboch slovenských mobilných operátorov nestretla u ich zákazníkov s veľkým záujmom. "Ako sme predpokladali, o prenositeľnosť čísla je minimálny záujem, a to aj ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. júla (WEBNOVINY) - Prenositeľnosť čísla sa podľa oboch slovenských mobilných operátorov nestretla u ich zákazníkov s veľkým záujmom. "Ako sme predpokladali, o prenositeľnosť čísla je minimálny záujem, a to aj napriek dramaticky liberálnejším podmienkam ako na iných trhoch, napríklad v Českej republike," uviedol pre agentúru SITA Peter Tóth zo spoločnosti Orange Slovensko. Ako agentúru SITA informoval mobilný operátor T-Mobile Slovensko, k 4. júlu prešlo z firmy Orange do spoločnosti T-Mobile 79 zákazníkov, naopak z T-Mobilu do spoločnosti Orange prešlo 38 ľudí. "Potvrdili sa naše predpoklady, že zákazníci nevytvoria veľký nápor pri prechode od jedného operátora ku druhému," povedal hovorca T-Mobilu Milan Hric.
Keďže spoločnosť Orange evidovala koncom minulého roka 2 518 630 aktívnych zákazníkov a spoločnosť T-Mobile 2 021 744 zákazníkov, počet žiadateľov o prenesenie čísla tvorí podľa Tótha len malé percento z ich celkového počtu. Preniesť si svoje číslo od jedného operátora k druhému môžu zákazníci mobilných operátorov na Slovensku od 29. mája tohto roka.
S možnosťou prenesenia čísla z jednej mobilnej siete do druhej vyvstal však problém sťaženej identifikácie siete operátora, do ktorej zákazník volá. Každý operátor tak musí zákazníka informovať o tom, ku ktorej sieti zákaznícke číslo patrí. Obaja slovenskí operátori ponúkajú zákazníkom nepriamu možnosť informovania, a to prostredníctvom infolinky, internetu alebo SMS, pričom T-Mobile zaviedol od 8. júna pri telefonovaní hlásku. Tá upozorní volajúceho, ak volá na prenesené číslo ku konkurenčnému operátorovi. Služba prenositeľnosti čísla je v SR založená na princípe tzv. one-stop-shoppingu, kedy stačí navštíviť len toho operátora, ku ktorému si zákazník chce svoje číslo nechať preniesť.
SITA, AP