|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2021
O látke CBD už počula necelá polovica Slovákov aktívnych online. Pokiaľ ju vyskúšali, tak najčastejšie zo zvedavosti
O CBD sa najviac dozvedajú zo sociálnych sietí a ďalších médií
Zdieľať
V súvislosti s nedávnou legalizáciou extraktu z konope, teda tzv. CBD, ktoré bolo v máji na Slovensku odstránené zo zoznamu psychotropných látok, sa táto téma stala veľmi diskutovanou a na trhu sa objavili produkty obsahujúce túto látku. Náš výskum zistil, že viac ako polovica Slovákov ale žiadne informácie o CBD v poslednej dobe nezaregistrovala. Čo sa týka produktov s CBD, jedna štvrtina ich už vyskúšala, 30 % to má v pláne a 45 % ich nikdy nevyskúšalo a ani sa k tomu nechystajú. Najčastejším dôvodom k užívaniu týchto produktov je zvedavosť (39 %), ale pre 38 % je taktiež možnosť ich použitia ako sedatívum na zmiernenie stresu, úzkosti alebo na zlepšenie kvality spánku.
Výskum realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere metódou online zberu na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.
Informácie o CBD – látke získanej z konope, ktorá nemá psychoaktívne účinky – z internetových Slovákov zaregistrovala necelá polovica (46 %); 31 % pritom zároveň vie, čo to je. Zvyšných 54 % žiadne informácie nezaznamenalo. Viac o CBD počuli ženy (49 %) oproti mužom (42 %) a mladší respondenti, ktorí majú zároveň najväčšie povedomie o tom, čo CBD je.
Hlavným zdrojom informácií o CBD pre Slovákov, ktorí informácie o látke zaregistrovali sú, sociálne siete, podcasty a iné média – odtiaľ sa o CBD dozvedelo 63 % respondentov. Tretina potom od priateľov alebo známych. 23 % si našlo informácie v odborných zdrojoch (vo vedeckých štúdiách apod.). 21 % o CBD počulo od známej osobnosti alebo influencera, čo opäť platí viac pre ženy (25 %) než mužov (16 %). Jedna pätina sa o CBD dozvedela z reklamy.
Štvrtina Slovákov, ktorí už zaznamenali informácie o CBD, už taktiež niekedy vyskúšala niektorý z produktov obsahujúcich túto látku, teda rôzne oleje, čaje, kozmetiku atď. 30 % odpovedalo, že žiadny z produktov zatiaľ nevyskúšali, ale majú to v pláne. 45 % respondentov produkty s CBD nikdy nevyskúšalo a vyskúšať ich ani nechcú. O niečo viac tak odpovedali muži (47 % vs. 43 % ženy).
Tí, ktorí už CBD produkty vyskúšali alebo to majú v pláne, tak najčastejšie robia zo zvedavosti – to je dôvodom pre 39 % opýtaných. 38 % tieto produkty používa (alebo to plánuje) ako sedatívum na zmiernenie stresu, úzkosti alebo na zlepšenie kvality spánku. Tretím najčastejším dôvodom (25 %) pre vyskúšanie produktov s CBD je ich schopnosť fungovať ako analgetikum, napríklad na zmiernenie bolesti hlavy, menštruačných či žalúdočných bolestí. Preventívne CBD používa (alebo chce používať) 23 % respondentov a jedna pätina ako dôvod uviedla odporúčanie od priateľov a známych.
Pre tri pätiny Slovákov, ktorí nevyskúšali produkty obsahujúce CBD a ani to neplánujú, je dôvodom len nezáujem – CBD produkty ich proste nelákajú. 15 % sa obáva negatívnych účinkov na svoj zdravotný stav a rovnako 15 % účinkom tejto látky neveria. 13 % sa potom obáva možnej závislosti.
Súvisiace články:
Kanabidiol CBD by sa mal vyradiť zo zoznamu psychotropných látok (2. 12. 2020)
Brusel má na kanabidiol iný názor, extrakt CBD považuje za narkotikum (13. 11. 2020)
Kanabidiol (CBD) by mali na Slovensku vyradiť zo zoznamu psychotropných látok (18. 7. 2020)