|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. novembra 2016
O diaľničnej križovatke Triblavina sa bude ešte rokovať
O diaľničnej križovatke Triblavina a o prestavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou sa bude ešte rokovať. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa ...
Zdieľať
Arpád Érsek. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 4. novembra (TASR) – O diaľničnej križovatke Triblavina a o prestavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou sa bude ešte rokovať. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa stretol s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavlom Frešom a informoval ho o svojom postoji k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina podľa záverov odbornej komisie. "Po spoločnej diskusii sa zhodli, že BSK zvolá rokovanie s dotknutými starostami, kde si všetci prítomní vysvetlia svoje postoje, ako aj ďalší postup," uviedol pre TASR rezort dopravy.Minister dopravy sa v piatok (28.10.) stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho stavať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie.
Odborná komisia považuje pôvodnú koncepciu šiestich pruhov s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU v Bratislave, Výskumného ústavu dopravného v Žiline, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a ministerstva dopravy.
Aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 však nesúhlasia so závermi odbornej komisie a žiadajú zvolanie mimoriadneho Zastupiteľstva BSK. "Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina.
BSK minulý týždeň uviedol, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie. Navrhovaný model je podľa neho totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami samotného rezortu dopravy. "Keď som sa oboznámil so závermi odbornej komisie, bol som v šoku. Jej odporúčanie je totiž v príkrom rozpore s tým, čo je uvedené v územnom pláne BSK. Model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvoma pruhovými kolektormi po oboch stranách diaľnice sme do územného plánu zapracovali aj na žiadosť rezortu dopravy a diaľničiarov," povedal minulý týždeň Frešo.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR