|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2010
Nútená správa pre automobilku KIA už Žiline nehrozí
Vysoká zadlženosť a s tým súvisiaca nútená správa Žiline pre záväzok štátu voči automobilke KIA už nehrozí. Podpísaním všetkých dokumentov, ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA/APŽILINA 20. decembra (WEBNOVINY) – Vysoká zadlženosť a s tým súvisiaca nútená správa Žiline pre záväzok štátu voči automobilke KIA už nehrozí.
Podpísaním všetkých dokumentov, zabezpečujúcich záverečné dofinancovanie investícií KIA a Mobis na Slovensku, by mali byť problémy Žiliny súvisiace s touto investíciou vyriešené. „Týmto považujem tento sedemročný proces, ktorý bol pre mesto finančne a organizačne veľmi náročný, za vyriešený. Pre mesto Žilina je dobrou správou, že sa doriešili všetky medializované problémy, ktoré mestu hrozili v súvislosti so strategickou investíciou KIA - Mobis. Napriek týmto problémom investícia KIA znamenala pre náš región obrovský ekonomický impulz,“ uviedol primátor Ivan Harman.
Podľa analýzy finančnej stability slovenských miest bola na konci minulého roka miera zadlženia Žiliny 152 percent bežných príjmov predchádzajúceho roka. V tomto výsledku bol však započítaný aj úver od štátu na výkup pozemkov pod automobilkou KIA. „Do medializovaných výsledkov bol zarátaný aj záväzok štátu voči investorovi KIA Motors Hyundai Mobis prefinancovaný cez Mesto Žilina vo výške približne 50 miliónov eur,“ uviedol hovorca mesta Žilina Martin Barčík. Po odrátaní tejto výpomoci by objem pôžičiek Žiliny skončil tesne pod zákonom požadovanou 60-percentnou hranicou, na úrovni 55 percent.
Na rozdielne výsledky zadlženosti Žiliny poukázal aj Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), ktorý hodnotil vlaňajšie hospodárenie i zadlženosť slovenských miest a obcí. „V roku 2009 nesplnilo zákonné podmienky pre výšku dlhu alebo dlhovej služby 140 obcí. V dlhu Žiliny je pritom započítaný aj úver od štátu na výkup pozemkov v súvislosti s investíciou automobilky KIA. Po odrátaní tejto výpomoci by objem pôžičiek Žiliny skončil tesne pod požadovanou 60-percentnou hranicou na úrovni 55 percent,“ píše sa v správe INEKO. Kritériom pre uvalenie nútenej správy je predpoklad, že celková suma dlhu mesta prekročí 60 percent, mesto sa potom dostáva do ozdravného režimu.
Žilinská radnica, ministerstvo hospodárstva a zástupcovia kórejských investorov Kia Motors Slovakia a Mobis Slovakia podpísali dodatky k investičným zmluvám, a tým uzavreli proces podpory investície KIA na Slovensku. Zmluvy podpísali minulý štvrtok v Bratislave, záverečné finančné zúčtovanie má prebehnúť do 30. júna 2011.
Podpísaním všetkých dokumentov, zabezpečujúcich záverečné dofinancovanie investícií KIA a Mobis na Slovensku, by mali byť problémy Žiliny súvisiace s touto investíciou vyriešené. „Týmto považujem tento sedemročný proces, ktorý bol pre mesto finančne a organizačne veľmi náročný, za vyriešený. Pre mesto Žilina je dobrou správou, že sa doriešili všetky medializované problémy, ktoré mestu hrozili v súvislosti so strategickou investíciou KIA - Mobis. Napriek týmto problémom investícia KIA znamenala pre náš región obrovský ekonomický impulz,“ uviedol primátor Ivan Harman.
Podľa analýzy finančnej stability slovenských miest bola na konci minulého roka miera zadlženia Žiliny 152 percent bežných príjmov predchádzajúceho roka. V tomto výsledku bol však započítaný aj úver od štátu na výkup pozemkov pod automobilkou KIA. „Do medializovaných výsledkov bol zarátaný aj záväzok štátu voči investorovi KIA Motors Hyundai Mobis prefinancovaný cez Mesto Žilina vo výške približne 50 miliónov eur,“ uviedol hovorca mesta Žilina Martin Barčík. Po odrátaní tejto výpomoci by objem pôžičiek Žiliny skončil tesne pod zákonom požadovanou 60-percentnou hranicou, na úrovni 55 percent.
Na rozdielne výsledky zadlženosti Žiliny poukázal aj Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), ktorý hodnotil vlaňajšie hospodárenie i zadlženosť slovenských miest a obcí. „V roku 2009 nesplnilo zákonné podmienky pre výšku dlhu alebo dlhovej služby 140 obcí. V dlhu Žiliny je pritom započítaný aj úver od štátu na výkup pozemkov v súvislosti s investíciou automobilky KIA. Po odrátaní tejto výpomoci by objem pôžičiek Žiliny skončil tesne pod požadovanou 60-percentnou hranicou na úrovni 55 percent,“ píše sa v správe INEKO. Kritériom pre uvalenie nútenej správy je predpoklad, že celková suma dlhu mesta prekročí 60 percent, mesto sa potom dostáva do ozdravného režimu.
Žilinská radnica, ministerstvo hospodárstva a zástupcovia kórejských investorov Kia Motors Slovakia a Mobis Slovakia podpísali dodatky k investičným zmluvám, a tým uzavreli proces podpory investície KIA na Slovensku. Zmluvy podpísali minulý štvrtok v Bratislave, záverečné finančné zúčtovanie má prebehnúť do 30. júna 2011.