|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2011
Nultý obchvat sa podľa Freša stáva národnou prioritou
Z nultého obchvatu okolo Bratislavy sa podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša stáva národná ...
Zdieľať
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol FrešoFoto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 2. januára (WEBNOVINY) - Z nultého obchvatu okolo Bratislavy sa podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša stáva národná priorita. Frešo je veľmi vďačný súčasnému vedeniu ministerstva dopravy, nielen za to, že sa prihlásilo k tomu, čo má ako prioritu mesto aj župa, ale aj za to, že nultý obchvat pochopilo ako reťaz, ktorá začína v Bratislave a má viesť cez celé Slovensko.
"Tá reťaz nemôže mať to prvé oko oslabené, alebo roztrhnuté," uviedol Frešo v rozhovore pre agentúru SITA. Nultý obchvat je podľa Freša súčasťou celoslovenského reťazca diaľnic a nedorobenie nultého obchvatu by mohlo viesť k tomu, že kolabujúca doprava práve v okolí Bratislavy by likvidovala pracovné príležitosti niekde ďalej na Slovensku.
Župana veľmi potešilo, že sa podarilo dohodnúť s rakúskou stranou o napojení jednej časti nultého obchvatu, ktorá je medzi Lamačom a Stupavou, na cestu S8, čo je plánovaná rýchlostná cesta v Rakúsku. "Čiže nešlo by sa len tou diaľnicou, ktorú poznáme cez mesto, ale celý ten tranzit by mesto obišiel. To by mestu veľmi uľavilo, lebo práve to robí najväčšiu záťaž," uviedol Frešo. Dnes kamióny prechádzajú po Prístavnom moste a napájajú sa na petržalskej strane na rakúsku diaľnicu. Toto by sa podľa Freša dalo obísť tunelom cez Karpaty na cestu S8. Tým pádom by transfer tovaru, ktorý ide z Čiech zo severu cez Malacky, nemusel znova prechádzať cez mesto. Podľa Freša by sa tak znížila aj záťaž aj na diaľnici a cestách I. a II. triedy.
Primárnym hráčom je podľa Freša ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť. Župa je účastníkom mnohých konaní a v rámci nich sa môže snažiť byť súčinná v maximálnej možnej miere. Podľa Freša župa rokuje v pracovnej komisii a odstraňuje každé prekážky, ktoré by mohli stáť projektu v ceste. "Predpokladám taký scenár, že pokiaľ Národná diaľničná spoločnosť dokončí všetky tie príslušné konania, tak ako aj v iných úsekoch v rámci Slovenska, tak to zostane už otázkou peňazí. A myslím, že pôjde ten projekt, ktorý bude lepšie pripravený," uviedol Frešo. Podľa Freša by vtedy už župa mala veľmi silnú rolu, aby bol nultý obchvat veľmi dobre pripravený. "Ja som presvedčený, že krajina je ochotná dávať peniaze do toho, v čo veria ľudia," uviedol Frešo.
"Tá reťaz nemôže mať to prvé oko oslabené, alebo roztrhnuté," uviedol Frešo v rozhovore pre agentúru SITA. Nultý obchvat je podľa Freša súčasťou celoslovenského reťazca diaľnic a nedorobenie nultého obchvatu by mohlo viesť k tomu, že kolabujúca doprava práve v okolí Bratislavy by likvidovala pracovné príležitosti niekde ďalej na Slovensku.
Župana veľmi potešilo, že sa podarilo dohodnúť s rakúskou stranou o napojení jednej časti nultého obchvatu, ktorá je medzi Lamačom a Stupavou, na cestu S8, čo je plánovaná rýchlostná cesta v Rakúsku. "Čiže nešlo by sa len tou diaľnicou, ktorú poznáme cez mesto, ale celý ten tranzit by mesto obišiel. To by mestu veľmi uľavilo, lebo práve to robí najväčšiu záťaž," uviedol Frešo. Dnes kamióny prechádzajú po Prístavnom moste a napájajú sa na petržalskej strane na rakúsku diaľnicu. Toto by sa podľa Freša dalo obísť tunelom cez Karpaty na cestu S8. Tým pádom by transfer tovaru, ktorý ide z Čiech zo severu cez Malacky, nemusel znova prechádzať cez mesto. Podľa Freša by sa tak znížila aj záťaž aj na diaľnici a cestách I. a II. triedy.
Primárnym hráčom je podľa Freša ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť. Župa je účastníkom mnohých konaní a v rámci nich sa môže snažiť byť súčinná v maximálnej možnej miere. Podľa Freša župa rokuje v pracovnej komisii a odstraňuje každé prekážky, ktoré by mohli stáť projektu v ceste. "Predpokladám taký scenár, že pokiaľ Národná diaľničná spoločnosť dokončí všetky tie príslušné konania, tak ako aj v iných úsekoch v rámci Slovenska, tak to zostane už otázkou peňazí. A myslím, že pôjde ten projekt, ktorý bude lepšie pripravený," uviedol Frešo. Podľa Freša by vtedy už župa mala veľmi silnú rolu, aby bol nultý obchvat veľmi dobre pripravený. "Ja som presvedčený, že krajina je ochotná dávať peniaze do toho, v čo veria ľudia," uviedol Frešo.