|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2010
Novým riaditeľom Železníc SR je Vladimír Ľupták
Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) sa stal Vladimír Ľupták, ktorý v minulosti pôsobil ako manažér vo viacerých firmách, okrem iného aj v ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) sa stal Vladimír Ľupták, ktorý v minulosti pôsobil ako manažér vo viacerých firmách, okrem iného aj v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. Ľupták nahradil na čele štátnej spoločnosti pre správu železničnej infraštruktúry Štefana Hlinku, ten zastával post generálneho riaditeľa od apríla 2008. Minister dopravy Ján Figeľ odvolal doterajšieho šéfa ŽSR v utorok 12. októbra a jeho nástupca sa ujal funkcie o deň neskôr. Agentúru SITA o tom v stredu informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Železnice Slovenskej republiky majú od 8. októbra vymenovaných aj nových členov Správnej rady ŽSR. Jej predsedom je Jozef Beliš, členmi Miroslav Barcaj, Peter Guttman, Peter Klinka, Andrea Vítkóová, Darina Fabuľová, František Zaparanik, František Petroci a Ľuboš Dojčan.
Minister dopravy Ján Figeľ, ktorý už skôr vymenil vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., poslal nedávno do Železníc Slovenskej republiky kontrolu z ministerstva. Tá má v priebehu mesiaca vyhodnotiť, či pri verejnom obstarávaní v podniku nedošlo v minulosti k porušeniu zákona. "V prípade zistenia takýchto postupov sa celá vec posunie na políciu," informoval minulý týždeň agentúru SITA hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič.
Minister dopravy sa v polovici septembra rozhodol dať prešetriť spôsob nakupovania niektorých tovarov a služieb v ŽSR v uplynulom období. Figeľ to zdôvodnil podozrením z porušovania zákonov a predpisov pri verejnom obstarávaní, ako aj možnou korupciou a klientelizmom. Dodávanie niektorých tovarov v spoločnosti bolo podľa neho vo viacerých prípadoch až dvojnásobne predražené.
Železnice Slovenskej republiky zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 800,17 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA
Železnice Slovenskej republiky majú od 8. októbra vymenovaných aj nových členov Správnej rady ŽSR. Jej predsedom je Jozef Beliš, členmi Miroslav Barcaj, Peter Guttman, Peter Klinka, Andrea Vítkóová, Darina Fabuľová, František Zaparanik, František Petroci a Ľuboš Dojčan.
Minister dopravy Ján Figeľ, ktorý už skôr vymenil vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., poslal nedávno do Železníc Slovenskej republiky kontrolu z ministerstva. Tá má v priebehu mesiaca vyhodnotiť, či pri verejnom obstarávaní v podniku nedošlo v minulosti k porušeniu zákona. "V prípade zistenia takýchto postupov sa celá vec posunie na políciu," informoval minulý týždeň agentúru SITA hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič.
Minister dopravy sa v polovici septembra rozhodol dať prešetriť spôsob nakupovania niektorých tovarov a služieb v ŽSR v uplynulom období. Figeľ to zdôvodnil podozrením z porušovania zákonov a predpisov pri verejnom obstarávaní, ako aj možnou korupciou a klientelizmom. Dodávanie niektorých tovarov v spoločnosti bolo podľa neho vo viacerých prípadoch až dvojnásobne predražené.
Železnice Slovenskej republiky zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 800,17 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA