|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2010
Nový terminál na letisku otvoria do volieb
Otvorenie nového terminálu na bratislavskom letisku s ročnou kapacitou 3,5 milióna cestujúcich je naplánované pred hlavnou letnou sezónou začiatkom júna. V súčasnosti ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher
BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Otvorenie nového terminálu na bratislavskom letisku s ročnou kapacitou 3,5 milióna cestujúcich je naplánované pred hlavnou letnou sezónou začiatkom júna. V súčasnosti na stavbe prebiehajú dokončovacie práce. Po skúšobnej prevádzke sa do novej budovy následne presunie z terajšieho terminálu vybavovanie všetkých pravidelných a charterových letov.
"Po kompletnom presťahovaní celej prevádzky do nového terminálu sa kontinuálne prejde na sanáciu existujúcej budovy," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Dana Madunická. Pre poskytovanie služieb v nasledujúcich rokoch bola rekonštrukcia a dostavba terminálu nevyhnutná. Po následnej rekonštrukcii terajšieho starého terminálu, ktorá by mala byť hotová vo februári 2012, sa celková ročná kapacita letiska zvýši na viac ako päť miliónov pasažierov. Stavba nového a prestavba starého terminálu má stáť okolo 96 mil. eur.
Vizuálny efekt dokončovacích prác je síce menší, ale v skutočnosti sa intenzita prác zvyšuje. Pred vybavovacou budovou sa stavia prístupová komunikácia k letiskovým objektom. "V rámci interiéru sa už rysuje architektúra jednotlivých podlaží. Práce pokračujú aj na prepojení nového terminálu s nástupnými mostmi a nezaostávajú ani v suteréne a na technologických podlažiach - 4. a 5. nadzemnom podlaží, kde sa dostávajú technologické súbory do konečnej podoby," dodala Madunická. Letisko nezverejňuje priebežné investície do novej vybavovacej budovy.
Bratislavské letisko uvádza, že nový terminál nestavia preto, aby ho hneď zaplnilo. Kapacita letísk sa vždy rozširuje skokovito. "Letisko predsa nemôže byť neustále staveniskom, kde sa budú každé dva roky priliepať kúsky zodpovedajúce rastu prepravy. Je to neefektívne a z pohľadu komfortu cestujúcich neprijateľné," zdôraznila Madunická.
Interiérové riešenie nového terminálu zabezpečuje architektonická kancelária Milieu Architects z Londýna. Architekti na základe zadania letiska navrhli pre bratislavské letisko identitu v osobe Milana R. Štefánika, ktorého meno má letisko aj v názve, vrátane symbolov lietania v jeho období. Interiér by mal dopĺňať model dvojplošníka Caprioni v reálnej mierke, na ktorom Štefánik letel späť do vlasti 4. mája 1919 a tragicky zahynul neďaleko Ivanky pri Dunaji.
Tender na stavbu nového terminálu s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. V prvom štvrťroku tohto roka vypravilo 287 tis. cestujúcich, čiže medziročne menej o 5 %, resp. 16,3 tis. osôb. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií. Bratislavské letisko pre zníženie počtu cestujúcich zaviedlo štvordňový pracovný týždeň pre zhruba 130 zamestnancov. Za deň, ktorý zostávajú doma, dostávajú ako náhradu 60 % mzdy. Toto opatrenie má platiť do konca mája.
SITA
"Po kompletnom presťahovaní celej prevádzky do nového terminálu sa kontinuálne prejde na sanáciu existujúcej budovy," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Dana Madunická. Pre poskytovanie služieb v nasledujúcich rokoch bola rekonštrukcia a dostavba terminálu nevyhnutná. Po následnej rekonštrukcii terajšieho starého terminálu, ktorá by mala byť hotová vo februári 2012, sa celková ročná kapacita letiska zvýši na viac ako päť miliónov pasažierov. Stavba nového a prestavba starého terminálu má stáť okolo 96 mil. eur.
Vizuálny efekt dokončovacích prác je síce menší, ale v skutočnosti sa intenzita prác zvyšuje. Pred vybavovacou budovou sa stavia prístupová komunikácia k letiskovým objektom. "V rámci interiéru sa už rysuje architektúra jednotlivých podlaží. Práce pokračujú aj na prepojení nového terminálu s nástupnými mostmi a nezaostávajú ani v suteréne a na technologických podlažiach - 4. a 5. nadzemnom podlaží, kde sa dostávajú technologické súbory do konečnej podoby," dodala Madunická. Letisko nezverejňuje priebežné investície do novej vybavovacej budovy.
Bratislavské letisko uvádza, že nový terminál nestavia preto, aby ho hneď zaplnilo. Kapacita letísk sa vždy rozširuje skokovito. "Letisko predsa nemôže byť neustále staveniskom, kde sa budú každé dva roky priliepať kúsky zodpovedajúce rastu prepravy. Je to neefektívne a z pohľadu komfortu cestujúcich neprijateľné," zdôraznila Madunická.
Interiérové riešenie nového terminálu zabezpečuje architektonická kancelária Milieu Architects z Londýna. Architekti na základe zadania letiska navrhli pre bratislavské letisko identitu v osobe Milana R. Štefánika, ktorého meno má letisko aj v názve, vrátane symbolov lietania v jeho období. Interiér by mal dopĺňať model dvojplošníka Caprioni v reálnej mierke, na ktorom Štefánik letel späť do vlasti 4. mája 1919 a tragicky zahynul neďaleko Ivanky pri Dunaji.
Tender na stavbu nového terminálu s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. V prvom štvrťroku tohto roka vypravilo 287 tis. cestujúcich, čiže medziročne menej o 5 %, resp. 16,3 tis. osôb. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií. Bratislavské letisko pre zníženie počtu cestujúcich zaviedlo štvordňový pracovný týždeň pre zhruba 130 zamestnancov. Za deň, ktorý zostávajú doma, dostávajú ako náhradu 60 % mzdy. Toto opatrenie má platiť do konca mája.
SITA