|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2010
Nový Stratos sa možno bude vyrábať
O novom Stratose máme stále viac a viac informácii a tak vám prinášame ďalšiu porciu. Hneď na úvod si treba ujasniť, že na aute nenájdete jediné logo Lancie. Neviem, či ...
Zdieľať
Foto: newstratos.com
BRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) - O novom Stratose máme stále viac a viac informácii a tak vám prinášame ďalšiu porciu. Hneď na úvod si treba ujasniť, že na aute nenájdete jediné logo Lancie. Neviem, či proti tomu bola samotná automobilka, alebo tvorcovia nového Stratosu. Každopádne, nový Stratos nemá s automobilkou Lancia nič spoločné. Je odkazom na pôvodnú legendárnu Lanciu Stratos, ale ide o súkromný projekt na objednávku pána Michaela Stoscheka.
Pán Stoschek je majiteľom firmy, ktorá je piatym najväčším dodávateľom automobilového priemyslu na svete. Financovať vývoj tak náročného projektu preto pre neho zrejme nebol problém. Obdivovatelia Stratosu však môžu byť len radi. Doteraz nechápem, prečo sa do nového Stratosu nepustila samotná automobilka, ale tí, ktorí snívajú o nástupcovi legendy vo svojej garáži tak vďaka Stoschekovi majú nádej.
Aj keď pôvodne mal byť nový Stratos jediným exemplárom, vyzerá to tak, že sa možno dočkáme malej série. Pán Stoschek by totiž so svojim autom rád pretekal v súťažiach kategórie GT2. Pravidlá pre túto triedu však hovoria, že pretekať sa smie iba na autách, ktoré boli vyrobené minimálne v 25 kusovej sérii. Ak teda bude záujem, vyrobí sa minimálne ďalších 24 áut a Stoschek bude môcť pretekať. Dovolím si tvrdiť, že záujem bude oveľa vyšší, ako spomínaných 24 kusov. Prichystané je už aj „bojové pomaľovanie“ od leteckej spoločnosti Alitalia, presne také, aké používal pôvodný Stratos.
Pre úplnosť spomeniem ešte presné technické údaje, ktoré boli zverejnené iba prednedávnom. Na pohon slúži motor z Ferrari F430 Scuderia. Ide o 4,3-litrový osemvalec s výkonom 397 kW – 540 k a krútiacim momentom 500 Nm. Nový Stratos používa aj skrátenú podvozkovú platformu z Ferrari F430. Váži 1 247 kg. Hmotnosť je rozdelená medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 44:56. Na stovku nový Stratos zrýchli iba za 3,3 sekundy a o 9,7 sekundy po štarte už uháňa dvestovkou. Maximálna rýchlosť je približne 280 km/h.
Impressions from the New Stratos on the Circuit Paul Ricard from New Stratos on Vimeo.
Pán Stoschek je majiteľom firmy, ktorá je piatym najväčším dodávateľom automobilového priemyslu na svete. Financovať vývoj tak náročného projektu preto pre neho zrejme nebol problém. Obdivovatelia Stratosu však môžu byť len radi. Doteraz nechápem, prečo sa do nového Stratosu nepustila samotná automobilka, ale tí, ktorí snívajú o nástupcovi legendy vo svojej garáži tak vďaka Stoschekovi majú nádej.
Aj keď pôvodne mal byť nový Stratos jediným exemplárom, vyzerá to tak, že sa možno dočkáme malej série. Pán Stoschek by totiž so svojim autom rád pretekal v súťažiach kategórie GT2. Pravidlá pre túto triedu však hovoria, že pretekať sa smie iba na autách, ktoré boli vyrobené minimálne v 25 kusovej sérii. Ak teda bude záujem, vyrobí sa minimálne ďalších 24 áut a Stoschek bude môcť pretekať. Dovolím si tvrdiť, že záujem bude oveľa vyšší, ako spomínaných 24 kusov. Prichystané je už aj „bojové pomaľovanie“ od leteckej spoločnosti Alitalia, presne také, aké používal pôvodný Stratos.
Pre úplnosť spomeniem ešte presné technické údaje, ktoré boli zverejnené iba prednedávnom. Na pohon slúži motor z Ferrari F430 Scuderia. Ide o 4,3-litrový osemvalec s výkonom 397 kW – 540 k a krútiacim momentom 500 Nm. Nový Stratos používa aj skrátenú podvozkovú platformu z Ferrari F430. Váži 1 247 kg. Hmotnosť je rozdelená medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 44:56. Na stovku nový Stratos zrýchli iba za 3,3 sekundy a o 9,7 sekundy po štarte už uháňa dvestovkou. Maximálna rýchlosť je približne 280 km/h.
Impressions from the New Stratos on the Circuit Paul Ricard from New Stratos on Vimeo.