|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2013
Nový starosta Ríma plánuje dopravnú revolúciu pri starovekom Koloseu
Starosta Ríma Ignazio Marino je v úrade necelé dva mesiace, avšak už sľubuje menšiu revolúciu v talianskom hlavnom meste a riskuje aj hnev miestnych motoristov.
Zdieľať
Rím 1. augusta (TASR) - Starosta Ríma Ignazio Marino je v úrade necelé dva mesiace, avšak už sľubuje menšiu revolúciu v talianskom hlavnom meste a riskuje aj hnev miestnych motoristov.
Chce totiž uzatvoriť pre dopravu oblasť okolo svetoznámych pamiatok - obdĺžnikového námestia Forum Romanum a neďalekého Kolosea. Informovala o tom dnes tlačová agentúra Reuters.
Cesty pri Forum Romanum a blízkom Koloseu v centre Ríma uzatvoria v sobotu večer (3. augusta) pre mimoriadnu sériu osláv, potom ich však uzatvoria definitívne, už nasledujúce ráno od 5.30 h.
Rozhodnutie vyvolalo vášnivý odpor miestnych obyvateľov, podnikateľov a motoristov, ktorí sa obávajú chaosu v dôsledku presmerovania premávky. Novozvolený starosta Marino však tvrdí, že jedinečné, avšak často zanedbané archeologické poklady ďaleko presahujú miestnu politiku.
"Nechcem, aby to bola záležitosť mestskej časti Monti," uviedol tento týždeň 58-ročný politik a bývalý chirurg v zmienke o mestskej zóne, kde sa svetoznáme pamiatky nachádzajú. "Chcem, aby to bola záležitosť celého sveta," vysvetlil.
Obrovský amfiteáter Koloseum a takzvané "fori imperiali" - séria verejných námestí nachádzajúcich sa tesne vedľa seba, postavených za vyše 100 rokov rímskymi cisármi - patria k najpôsobivejším dominantám Ríma. Ročne prilákajú státisíce turistov.
Táto oblasť je však už dlho rozdelená širokou cestnou komunikáciou, postavenou za fašistického diktátora Benita Musoliniho. Cesta vedie naprieč starovekými ruinami a predstavuje hlavnú dopravnú tepnu v meste, ktoré len s vypätím zvláda nesmierny dopravný ruch.
V Ríme je to starý známy problém. Navyše, projekty infraštruktúry vrátane rozšírenia metra tam zakaždým brzdí potreba chrániť archeologické skvosty, ležiace všade pod ulicami mesta.
Marino, špecialista na transplantáciu pečene s dlhými pracovnými skúsenosťami v Spojených štátoch, však porovnáva Rím s inými európskymi metropolami ako Paríž, Berlín alebo Londýn. A tvrdí, že pre rímske umelecké a kultúrne dedičstvo je potrebné urobiť oveľa viac.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Rímske Koloseum. Foto: TASR/AP
Chce totiž uzatvoriť pre dopravu oblasť okolo svetoznámych pamiatok - obdĺžnikového námestia Forum Romanum a neďalekého Kolosea. Informovala o tom dnes tlačová agentúra Reuters.
Cesty pri Forum Romanum a blízkom Koloseu v centre Ríma uzatvoria v sobotu večer (3. augusta) pre mimoriadnu sériu osláv, potom ich však uzatvoria definitívne, už nasledujúce ráno od 5.30 h.
Rozhodnutie vyvolalo vášnivý odpor miestnych obyvateľov, podnikateľov a motoristov, ktorí sa obávajú chaosu v dôsledku presmerovania premávky. Novozvolený starosta Marino však tvrdí, že jedinečné, avšak často zanedbané archeologické poklady ďaleko presahujú miestnu politiku.
"Nechcem, aby to bola záležitosť mestskej časti Monti," uviedol tento týždeň 58-ročný politik a bývalý chirurg v zmienke o mestskej zóne, kde sa svetoznáme pamiatky nachádzajú. "Chcem, aby to bola záležitosť celého sveta," vysvetlil.
Obrovský amfiteáter Koloseum a takzvané "fori imperiali" - séria verejných námestí nachádzajúcich sa tesne vedľa seba, postavených za vyše 100 rokov rímskymi cisármi - patria k najpôsobivejším dominantám Ríma. Ročne prilákajú státisíce turistov.
Táto oblasť je však už dlho rozdelená širokou cestnou komunikáciou, postavenou za fašistického diktátora Benita Musoliniho. Cesta vedie naprieč starovekými ruinami a predstavuje hlavnú dopravnú tepnu v meste, ktoré len s vypätím zvláda nesmierny dopravný ruch.
V Ríme je to starý známy problém. Navyše, projekty infraštruktúry vrátane rozšírenia metra tam zakaždým brzdí potreba chrániť archeologické skvosty, ležiace všade pod ulicami mesta.
Marino, špecialista na transplantáciu pečene s dlhými pracovnými skúsenosťami v Spojených štátoch, však porovnáva Rím s inými európskymi metropolami ako Paríž, Berlín alebo Londýn. A tvrdí, že pre rímske umelecké a kultúrne dedičstvo je potrebné urobiť oveľa viac.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR