11. októbra 2005
Táto limuzína štátnikov má na palube inovácie, akými sa nemôže pochváliť žiadne iné sériové auto na svete. Spomeňme zdokonalený systém preventívnej ochrany cestujúcich PRE-SAFE (samočinne rozpoznáva nebezpečné situácie pri hroziacej kolízii - napríklad v dôsledku šmyku automaticky pritiahne bezpečnostné pásy, zatvorí okná, napriami sedačky a nafúkne vzduchové vankúše v multikontúrových sedadlách). Brzdový asistent PLUS (na želanie s tempomatom DISTRONIC PLUS) vďaka radarovému senzoru zasa predchádza kolíziám s vozidlami jazdiacimi vpredu. Vozidlo má tiež sedadlá s rozšírenými masážnymi funkciami, systém nočného videnia s najmodernejšou infračervenou technikou, ako aj nový parkovací asistent. Lepšiu viditeľnosť zabezpečujú infračervené svetlá, ktoré neosvetľujú protiidúce autá a zároveň rozširujú zorné pole vodiča o 150 m. Novú „esklasu“ najskôr nájdete vo verzii S 350, s benzínovým šesťvalcom (200 kW/272 k) a S 500, s novým benzínovým osemvalcovým motorom (285 kW/388 k)). Od prvého štvrťroku 2006 pribudne naftový šesťvalec S 320 CDI (173 kW/235 k) a neskôr aj špičkový dvanásťvalec S 600 (380 kW/517 k). Na výber budú dva varianty karosérie - „normálna“ s dĺžkou 507 cm alebo predĺže-ná „long“ s dĺžkou 520 cm.

Adriana Tomanová