|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2011
Nový most cez rieku Poprad je sprístupnený pre chodcov
Obyvatelia obce Orlov v okrese Stará Ľubovňa už môžu využívať nový most cez rieku Poprad. Cestári za necelé tri týždne od osadenia oceľovej mostnej konštrukcie cez rieku Poprad ...
Zdieľať
POPRAD 20. decembra (WEBNOVINY) - Obyvatelia obce Orlov v okrese Stará Ľubovňa už môžu využívať nový most cez rieku Poprad.
Cestári za necelé tri týždne od osadenia oceľovej mostnej konštrukcie cez rieku Poprad vybudovali provizórny chodník pre peších. Chodník je umiestnený na konzolách nosnej oceľovej konštrukcie a prefabrikovanej železobetónovej konštrukcii mosta a bude slúžiť iba počas výstavby mosta.
„Z bezpečnostného hľadiska to nie je optimálne riešenie, pretože ľudia budú chodiť po stavenisku, ale dôležité pre nás je, že obec sa opäť spojila,“ uviedol predseda Prešovského samosprávneho kraja. Chodník cez most bude v noci osvetlený a jeho zimnú údržbu zabezpečí priamo obec.
Namiesto obchádzky nový most
Až doteraz museli obyvatelia Orlova využívať pri prechode na druhú strane Popradu približne desaťkilometrovú obchádzku. Od nového roka by sa mal čiastočne zmeniť aj grafikon spojov v prímestskej autobusovej doprave. Autobusy už nebudú musieť absolvovať obchádzku, pretože ľudia môžu prejsť na zastávku na druhej strane rieky po dočasnej lávke pre peších. Po obchádzke by však mal aj naďalej premávať ranný a popoludňajší školský spoj.
Most v Orlove vážne poškodili povodne v júni 2010. Pilier starého mosta podmyla rozvodnená rieka, došlo k jeho poklesu a následnému prelomeniu vozovky. Vzhľadom na hroziace nebezpečenstvo Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja v decembri 2010 poškodený most odstránila a začala pracovať na projektovej dokumentácii nového mosta.
Z dôvodu bezpečnosti počas povodní bol navrhnutý oceľový most dlhý 62 metrov, ktorý rieku preklenul bez pilierov. Novú mostnú konštrukciu osadili 29. novembra. Definitívne by mal byť nový most, vrátane vozovky a chodníka pre peších ukončený v júni budúceho roka.
Prívalové dažde, zdvihnuté hladiny riek a zosuvy pôdy počas povodní v roku 2010 spôsobili podľa hovorkyne Veroniky Fitzekovej na cestách v správe Prešovského samosprávneho kraja škody za takmer 22 mil. eur. V Orlove išlo o najväčšie poškodenie mostnej stavby od roku 2004. Následky povodní bude PSK odstraňovať niekoľko rokov.
Cestári za necelé tri týždne od osadenia oceľovej mostnej konštrukcie cez rieku Poprad vybudovali provizórny chodník pre peších. Chodník je umiestnený na konzolách nosnej oceľovej konštrukcie a prefabrikovanej železobetónovej konštrukcii mosta a bude slúžiť iba počas výstavby mosta.
„Z bezpečnostného hľadiska to nie je optimálne riešenie, pretože ľudia budú chodiť po stavenisku, ale dôležité pre nás je, že obec sa opäť spojila,“ uviedol predseda Prešovského samosprávneho kraja. Chodník cez most bude v noci osvetlený a jeho zimnú údržbu zabezpečí priamo obec.
Namiesto obchádzky nový most
Až doteraz museli obyvatelia Orlova využívať pri prechode na druhú strane Popradu približne desaťkilometrovú obchádzku. Od nového roka by sa mal čiastočne zmeniť aj grafikon spojov v prímestskej autobusovej doprave. Autobusy už nebudú musieť absolvovať obchádzku, pretože ľudia môžu prejsť na zastávku na druhej strane rieky po dočasnej lávke pre peších. Po obchádzke by však mal aj naďalej premávať ranný a popoludňajší školský spoj.
Most v Orlove vážne poškodili povodne v júni 2010. Pilier starého mosta podmyla rozvodnená rieka, došlo k jeho poklesu a následnému prelomeniu vozovky. Vzhľadom na hroziace nebezpečenstvo Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja v decembri 2010 poškodený most odstránila a začala pracovať na projektovej dokumentácii nového mosta.
Z dôvodu bezpečnosti počas povodní bol navrhnutý oceľový most dlhý 62 metrov, ktorý rieku preklenul bez pilierov. Novú mostnú konštrukciu osadili 29. novembra. Definitívne by mal byť nový most, vrátane vozovky a chodníka pre peších ukončený v júni budúceho roka.
Prívalové dažde, zdvihnuté hladiny riek a zosuvy pôdy počas povodní v roku 2010 spôsobili podľa hovorkyne Veroniky Fitzekovej na cestách v správe Prešovského samosprávneho kraja škody za takmer 22 mil. eur. V Orlove išlo o najväčšie poškodenie mostnej stavby od roku 2004. Následky povodní bude PSK odstraňovať niekoľko rokov.