|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. septembra 2010
Nový konštrukčný materiál od Inrekoru
Základ nového ultraľahkého konštrukčného materiálu tvorí propylénová pena. Tá sa vkladá medzi dva tenké hliníkové plechy. „Sendvičová“ konštrukcia je podobne pevná ...
Zdieľať
Foto: Inrekor
BRATISLAVA 17. septembra (WEBNOVINY) - Základ nového ultraľahkého konštrukčného materiálu tvorí propylénová pena. Tá sa vkladá medzi dva tenké hliníkové plechy. „Sendvičová“ konštrukcia je podobne pevná ako súčasné konštrukčné materiály, no je ľahká približne ako karbón. Oproti karbónu je však lacnejšia na výrobu. Inrekor je navyše stopercentne recyklovateľný.
Prvým autom, ktoré využíva šasi s Inrekoru, je replika Porsche 356 Speedster od spoločnosti Chesil Motor Company. Ide o spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou replík klasických automobilov. Spomínané Porsche z Inrekoru je o 15% ľahšie ako z konvenčných materiálov. V prípade klasického rodinného auta by sa dala hmotnosť jeho šasi znížiť z priemerných 300 kg na približne 160 kg. V konečnom dôsledku by tak také typické rodinné auto vážilo zhruba o 300 kg menej.
Podľa technického riaditeľa Inrekoru, Stewarta Morleyho, má spoločnosť podpísané zmluvy s jednou lodiarskou spoločnosťou a s jednou automobilkou. Neprezradil však konkrétne mená firiem. Podľa jeho slov však potrebujú ešte značný čas na prípravu prvého prototypu automobilu. Tento čas odhaduje približne na 2 roky.
Prvým autom, ktoré využíva šasi s Inrekoru, je replika Porsche 356 Speedster od spoločnosti Chesil Motor Company. Ide o spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou replík klasických automobilov. Spomínané Porsche z Inrekoru je o 15% ľahšie ako z konvenčných materiálov. V prípade klasického rodinného auta by sa dala hmotnosť jeho šasi znížiť z priemerných 300 kg na približne 160 kg. V konečnom dôsledku by tak také typické rodinné auto vážilo zhruba o 300 kg menej.
Podľa technického riaditeľa Inrekoru, Stewarta Morleyho, má spoločnosť podpísané zmluvy s jednou lodiarskou spoločnosťou a s jednou automobilkou. Neprezradil však konkrétne mená firiem. Podľa jeho slov však potrebujú ešte značný čas na prípravu prvého prototypu automobilu. Tento čas odhaduje približne na 2 roky.
nasledujúci článok >>
Film Europe udelila národnú cenu za mimoriadny tvorivý počin Jaroslavovi Vojtekovi
Film Europe udelila národnú cenu za mimoriadny tvorivý počin Jaroslavovi Vojtekovi