|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. mája 2007
Nový generálny riaditeľ spoločnosti SOFTIP Ing. Jan Kubát
V polovici mája uskutočnila spoločnosť SOFTIP tradičné stretnutie svojich partnerov, priaznivcov firmy a umenia a jedným z bodov programu bolo oficiálne predstavenie nového generálneho riaditeľa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. mája (WN/PR) - V polovici mája uskutočnila spoločnosť SOFTIP tradičné stretnutie svojich partnerov, priaznivcov firmy a umenia a jedným z bodov programu bolo oficiálne predstavenie nového generálneho riaditeľa spoločnosti SOFTIP Ing. Jana Kubáta, v rozhovore pod názvom...
V úsilí o dvojnásobný biznis
Od vášho akcionárskeho vstupu do SOFTIPu vo firme badať jednu zmenu za druhou. Ako v tomto procese vnímať opodstatnenie vzniku vašej novej funkcie?
- Treba povedať, že do SOFTIPu sme prišli s pragmatickou a racionálne prekalkulovanou predstavou a cieľmi. Niečím sme pri tom začali /reorganizáciou – pozn. red./ a niekam sme sa dostali. Vytvorenie postu generálneho riaditeľa bolo z tohto uhla pohľadu krokom, ktorý sme si nafázovali vopred.
Už na začiatku bolo odprezentované, že do SOFTIPu prichádzajú dvaja noví akcionári, jeden ako finančný investor, druhý ako osoba so skúsenosťami v tejto branži. Pokračovať v naplnení pôvodnej vízie teda znamenalo, že v istej etape tu musím pôsobiť viac ako len akcionár. Ako generálny riaditeľ s transparentnou pozíciou a právomocou. Iba mimochodom, generálny riaditeľ nereprezentuje len samotnú akciovú spoločnosť SOFTIP. Dnes už hovoríme o skupine SOFTIP, pretože sme oživili SOFTIP Bohemia a doriešiť musíme likvidáciu dcérskej spoločnosti na Ukrajine.
Znamená to, že vaše kompetencie sa nekrížia s kompetenciou výkonného riaditeľa?
- Nie, pán Zorkovský má na riadenie firmy od predstavenstva spoločnosti totálne a nedeliteľné právomoci. Za ich výkon sa mu zodpovedá len formálne. Tak, ako to definuje zákon.
Z pozície generálneho riaditeľa nebude vyplývať žiadna výkonná právomoc. Vo všetkých výkonných funkciách budem postupovať len formálne a tak, ako bude chcieť výkonný riaditeľ. Preto nikdy nebudeme v spore. A ak by aj, právomoc rozhodnúť v každej takejto veci má pán Zorkovský. Od tohto mesiaca sa stal aj predsedom predstavenstva, tzn. s cieľom prevziať absolútnu zodpovednosť a kompetencie aj v tom, kde si dnes ešte pomáhame.
Moja úloha je pôsobiť v nadnárodnej funkcii. Ideme totiž rozvíjať biznis aj v Českej republike. Výkonnému riaditeľovi teda budem v riadení predaja, v obchodných a marketingových aktivitách len pomáhať. Znova zdôrazňujem slovo „pomáhať“, pretože priame riadenie a aj zodpovednosť za všetko leží na pánovi Zorkovskom.
Ďalšou mojou úlohou je rozvoj biznisu strategicky. Po „a“, je to oblasť akvizícií a spojenia firiem a po „b“, ide o súčinnosť s divíznymi riaditeľmi pri biznis developmente. Smerom k veľkým zákazníkom a veľkým projektom v rámci SR.
Aká bude teda tvár nového SOFTIPu?
- Ako firmy, ktorá prešla určitou transformáciou a ktorá výrazne buduje na svojich pozitívnych tradíciách. Ako firmy, ktorá smeruje s jasnou stratégiou do takej budúcnosti, aby sa stala jednoznačným lídrom na slovenskom IT trhu. Preto ju chceme oslobodiť od akýchkoľvek dedičstiev a problémov minulosti. Aby sme tento cieľ dosiahli, prispôsobíme mu všetky procesy, organizáciu a štruktúru.
Verejne sme už deklarovali, že SOFTIP má na to, aby robil pri minimálnych zmenách dvakrát väčší biznis ako dnes. Ide len o využitie rezerv a vlastného potenciálu, ktorý je tak vo firme, ako aj v zákazníckej štruktúre. Z toho vyplýva, že „gro“ práce, ktorú treba spraviť, je vo vnútri firmy. Tam je obrátený aj firemný pohľad.
Zdôrazňujem, ide o prácu do vnútra firmy, o prácu v rozsahu na minimálne pol druha roka. Práve pre tento fakt sa opierame o schopnosti vlastných ľudí a pre to isté sme zavrhli prijímanie ľudí do manažmentu z externého prostredia. Svojich bývalých kolegov i konkurentov, ktorí sa nám hlásili.
Ak by sa vám nedarilo, svoj postoj by ste asi zmenili.
- Zatiaľ sa to však osvedčuje. V motivácii ľudí, ale hlavne vo výsledkoch! Tie sú zatiaľ lepšie ako sme si naplánovali. Samozrejme, čaká nás ešte rad domácich úloh. Napríklad dodržať svoj zámer zrealizovať prvú etapu zvyšovania platov.
Platy však nebudeme dvíhať preto, aby sme si ľudí udržali. Bude to presne podľa verejného prísľubu, podľa toho ako kto pracoval a ako si to zaslúžil. Na dodržaní tohto záväzku mi veľmi záleží, pretože aj týmto chceme dokázať, že akcionárom nejde o dosiahnutie plánovaného zisku škrtením výdajov. Napriek tomu, že sme už dosť prostriedkov investovali do budovania infraštruktúry, konkrétne do získania nových priestorov v Bratislave, v Nitre a v Žiline.
Odborná i laická verejnosť prijali vstup nových akcionárov do SOFTIPu ako významnú zmenu. Vrátane pripísania pozitívneho bodu firme za zmenu a rozhýbanie sa zo svojej skostnatenej štruktúry. Ako to vnímate?
- To, čo som zachytil bolo výsostne pozitívne. Ak by sa niekto aj vyjadril negatívne, resp. ak by naše počínanie považoval za krok späť, tak iba preto, lebo v ňom vidí ohrozenie vlastnej existencie. Zvyčajne sa k tomu uchýlia takí, ktorí sami neboli schopní niečo podobného urobiť a de facto ani nevedia, akým spôsobom budú ďalej fungovať.
Z profesijného CV nového generálneho riaditeľa spoločnosti SOFTIP Ing. Jana Kubáta
Profesijnú kariéru začal v oddelení medzinárodnej spolupráce Žďárskych strojární a zlievarní, odkiaľ po dvoch rokoch prešiel do Severoslovenských celulózok a papierní Ružomberok, v ktorých pôsobil do roku 1990. Prešiel tu rôznymi pracoviskami a dosiahol post riaditeľa nákupu so 70 podriadenými a riadením rozpočtu nákupov celej spoločnosti.
V roku 1990 sa stal podnikateľom. S rakúskym dodávateľom PC vytvoril joint venture a následne začal s predajom PC a prídavných zariadení malým a stredným českým a slovenským spoločnostiam. Spoločnosť zároveň začala s komplexným IS projektovým biznisom.
V rokoch 1992 – 1996 nastúpil do spoločnosti SAP vo Walldorfe, kde zodpovedal za obchod a od roku 1993 už riadil všetky obchodné aktivity na českom a slovenskom trhu. Po založení pracoviska v Bratislave začiatkom roka 1994 pôsobil ako obchodný manažér nového českého SAPu a prispel k upevneniu dominantnej pozície SAPu na
V rokoch 1996 – 1998 sa stal obchodným riaditeľom APP Systems, s.r.o. v Prahe, kde zodpovedal za vertikálne obchodné aktivity tvoriace takmer 90 percent príjmov spoločnosti.
V rokoch 1998 – 2004 zastával funkciu výkonného riaditeľa spoločnosti Logica CMG, s.r.o. v Prahe so zodpovednosťou riadenia spoločností Logica v strednej a východnej Európe. Dosiahol nárast firmy na najväčšiu IT spoločnosť v Českej republike /podľa štatistík ISIDE o roku 2002/. Organizačným rastom i akvizíciou zvýšil počet zamestnancov zo 45 /r. 1998/ na viac ako 600 /začiatok roka 2003/. V spoločnosti Logica CMG bol najdlhšie úradujúcim výkonným riaditeľom.
Od augusta 2004 až do apríla 2006 pôsobil ako partner Accenture Central Europe so zodpovednosťou za segmenty trhu /priemysel, cestovanie a transport, zdravotná starostlivosť/ ČR a SR. Taktiež za rozvoj vládneho a verejného sektora pre vybrané obchodné prípady i za rozvoj vybraných kľúčových obchodných prípadov pre ďalšie segmenty trhu /ČEZ/. Medzi pracovné úspechy, okrem otvorenia nových obchodných prípadov /Škoda, VW, Zentiva, ČEZ, DHL, České železnice/, patrí zdvojnásobenie počtu zamestnancov na 45 a strojnásobenie výnosov na 6 miliónov USD.
Ing. Jan Kubát vyštudoval Vysokú školu ekonomickú v Prahe, odbor Ekonomika a zahraničný obchod. Absolvoval aj niekoľko manažérskych a odborných kurzov. Okrem rodného a slovenského jazyka plynulo komunikuje po anglicky a po nemecky, na stredne pokročilej úrovni sa dohovorí po rusky. Je všestranným športovcom a otcom troch detí.
o SOFTIPe
Spoločnosť SOFTIP patrí medzi najvýznamnejších dodávateľov moderných riešení v oblasti podnikových informačných systémov. Ako systémový integrátor zákazkových informačných systémov zaujíma významné postavenie na trhu Slovenska, ale i Českej republiky. Výrazný akcent na kvalitu a vysokú úroveň poskytovaných riešení a služieb dokumentujú viaceré významné ocenenia a zavedený systém manažmentu kvality podľa noriem ISO 9001:2000. V záujme maximálneho uspokojenia požiadaviek zákazníka sa SOFTIP vždy snaží o komplexný návrh riešení. To v praxi znamená, že dlhodobo a úspešne navrhuje a dodáva nielen softvérové riešenia, ale aj technickú a technologickú infraštruktúru na zodpovedajúcej kvalitatívnej úrovni a príslušné služby.
Kompetentnosť, spoľahlivosť a vysokú úroveň produkcie a služieb si SOFTIP upevňuje vytváraním strategických partnerstiev s renomovanými nadnárodnými IT spoločnosťami. V rokoch 2005 náš strategický partner, Microsoft, ocenil kvalitu vzájomných vzťahov udelením certifikátu Microsoft Gold Certified Partner. V roku 2007 k tomu pridal certifikát Microsoft Industry Awards 2007 Winner.
SOFTIP, a.s. je členom IT Asociácie Slovenska a členom klubu Slovak Gold. Od roku 2004 má certifikát na systém manažérstva kvality podľa ISO 9001:2000 s platnosťou na kompletný rozsah podnikateľských činností. V roku 2005 bol, ako jedna z prvých slovenských IT firiem, posúdený a ohodnotený aj agentúrou CRA RATING AGENCY /stredoeurópska afilácia MOODY´S Investors Service/, na základe čoho mu bolo udelené ratingové ohodnotenie v „investičnom pásme“. V minulom roku získal Národnú cenu SR za kvalitu 2006.
SOFTIP