|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. novembra 2010
Nový Čas, Rádio Expres a Markízu máte najradšej
Najčítanejším denníkom na Slovensku bol v druhom a treťom kvartáli Nový Čas, najpočúvanejším rádiom Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza. Vyplýva to z ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 8. novembra (WEBNOVINY) - Najčítanejším denníkom na Slovensku bol v druhom a treťom kvartáli Nový Čas, najpočúvanejším rádiom Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s. r. o. v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media, ktorá realizovala od 29. marca do 12. septembra osobné rozhovory so 4 137 respondentmi, ktorí boli vo veku 14 až 79 rokov.
Prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) sa na Slovensku robí kontinuálne od roku 1997. Pri prieskume médií bolo v 3. kvartáli 2010 monitorovaných 269 titulov tlačených médií v jednotlivých periodicitách. Medzi elektronické médiá bolo zaradených 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych staníc a štyri teletexty.
Tlač
Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s tohtoročným 1. a 2. kvartálom ( od 4. januára do 20. júna) klesla o jedno percento na úroveň čítanosti 40 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie“. Medzi celoštátnymi denníkmi dosiahol v čítanosti najlepšie výsledky v 2. a 3. kvartáli Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 23 %, čo predstavuje viac ako jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so 7 %, rovnaká je aj čítanosť denníkov Sme a Pravda. Nasleduje denník Šport s čítanosťou 4 %, Korzár so 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó a Avízo s rovnakým, dvojpercentným podielom čítanosti v populácii vo veku 14 až 79.
Podiel čítanosti týždenníkov v populácii predstavuje 46 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú "ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov ostala na rovnakej úrovni ako v prvom a druhom kvartáli 2010. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 13 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 10 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 8 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste so 7 %, na piatom Eurotelevízia so 6 % a na šiestom Katolícke noviny so 4 %. Prehľad uzatvára týždenník Slovenka rovnako so 4 %.
Dvojtýždenníky číta 12 percent populácie. Agentúra MEDIAN.SK konštatuje, že je rovnaká úroveň ako v prvom a druhom kvartáli tohto roka. Najčítanejším titulom je Tele plus s 3 %. Rovnako je na tom aj dvojtýždenník TV max. Nasleduje dvojtýždenník Relax s jedným percentom. Jednopercentú čítanosť dosiahli aj dvojtýždenníky TV Svet, Bratislavský kuriér, Stop a Autoburza.
Celková čítanosť mesačníkov v druhom a treťom kvartáli zaznamenala v populácii 50 %, čo je rovnaká úroveň ako v predchádzajúcich dvoch kvartáloch. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 9 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva tiež s 9 % a za ním EMMA s 8 %. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto Magazín tiež s 5 % a na siedmom Pekné bývanie rovnako s 5%.
Rozhlas
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres s 21 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio s 13 percentami. S ôsmimi percentami sa na štvrtom mieste umiestnila sieť rozhlasových staníc RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie s rovnakým percentom počúvanosti. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 so šiestimi percentami. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera“ predstavuje 72 %.
V druhom a treťom kvartáli malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 25-percentným podielom. Nasleduje Rádio Slovensko s 19- a Fun rádio s 15-percentným podielom na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total s 8 % a na piatom Rádio Europa 2 so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina tiež so 7 % a siedme Jemné melódie rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu.
Televízia
Televíziu sledovali v skúmanom období viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc - 56 percent dosiahla Televízia Markíza. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 23 %. Nasleduje TA3 so 6 %, RTL KLUB, Dvojka a TV Doma s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú Prima TV, TV2 a TV JOJ PLUS s 2 % sledovanosťou. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 89 %.
Najväčší podiel na trhu mala v druhom a treťom kvartáli TV Markíza so 44 percentami, potom TV JOJ s 25, Jednotka so 14 percentami a TV Doma s dvoma percentami. Rovnako, dve percentá dosiahla aj spravodajská televízia TA3. Rebríček uzatvárajú TV JOJ Plus a Dvojka s jedným percentom na trhu. Podiel ostatných televízií predstavuje 11 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice - RTL KLUB 2 %, TV2 jedno percento a Prima TV tiež jedno percento.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s. r. o. v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media, ktorá realizovala od 29. marca do 12. septembra osobné rozhovory so 4 137 respondentmi, ktorí boli vo veku 14 až 79 rokov.
Prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) sa na Slovensku robí kontinuálne od roku 1997. Pri prieskume médií bolo v 3. kvartáli 2010 monitorovaných 269 titulov tlačených médií v jednotlivých periodicitách. Medzi elektronické médiá bolo zaradených 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych staníc a štyri teletexty.
Tlač
Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s tohtoročným 1. a 2. kvartálom ( od 4. januára do 20. júna) klesla o jedno percento na úroveň čítanosti 40 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie“. Medzi celoštátnymi denníkmi dosiahol v čítanosti najlepšie výsledky v 2. a 3. kvartáli Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 23 %, čo predstavuje viac ako jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so 7 %, rovnaká je aj čítanosť denníkov Sme a Pravda. Nasleduje denník Šport s čítanosťou 4 %, Korzár so 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó a Avízo s rovnakým, dvojpercentným podielom čítanosti v populácii vo veku 14 až 79.
Podiel čítanosti týždenníkov v populácii predstavuje 46 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú "ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov ostala na rovnakej úrovni ako v prvom a druhom kvartáli 2010. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 13 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 10 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 8 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste so 7 %, na piatom Eurotelevízia so 6 % a na šiestom Katolícke noviny so 4 %. Prehľad uzatvára týždenník Slovenka rovnako so 4 %.
Dvojtýždenníky číta 12 percent populácie. Agentúra MEDIAN.SK konštatuje, že je rovnaká úroveň ako v prvom a druhom kvartáli tohto roka. Najčítanejším titulom je Tele plus s 3 %. Rovnako je na tom aj dvojtýždenník TV max. Nasleduje dvojtýždenník Relax s jedným percentom. Jednopercentú čítanosť dosiahli aj dvojtýždenníky TV Svet, Bratislavský kuriér, Stop a Autoburza.
Celková čítanosť mesačníkov v druhom a treťom kvartáli zaznamenala v populácii 50 %, čo je rovnaká úroveň ako v predchádzajúcich dvoch kvartáloch. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 9 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva tiež s 9 % a za ním EMMA s 8 %. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto Magazín tiež s 5 % a na siedmom Pekné bývanie rovnako s 5%.
Rozhlas
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres s 21 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio s 13 percentami. S ôsmimi percentami sa na štvrtom mieste umiestnila sieť rozhlasových staníc RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie s rovnakým percentom počúvanosti. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 so šiestimi percentami. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera“ predstavuje 72 %.
V druhom a treťom kvartáli malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 25-percentným podielom. Nasleduje Rádio Slovensko s 19- a Fun rádio s 15-percentným podielom na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total s 8 % a na piatom Rádio Europa 2 so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina tiež so 7 % a siedme Jemné melódie rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu.
Televízia
Televíziu sledovali v skúmanom období viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc - 56 percent dosiahla Televízia Markíza. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 23 %. Nasleduje TA3 so 6 %, RTL KLUB, Dvojka a TV Doma s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú Prima TV, TV2 a TV JOJ PLUS s 2 % sledovanosťou. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 89 %.
Najväčší podiel na trhu mala v druhom a treťom kvartáli TV Markíza so 44 percentami, potom TV JOJ s 25, Jednotka so 14 percentami a TV Doma s dvoma percentami. Rovnako, dve percentá dosiahla aj spravodajská televízia TA3. Rebríček uzatvárajú TV JOJ Plus a Dvojka s jedným percentom na trhu. Podiel ostatných televízií predstavuje 11 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice - RTL KLUB 2 %, TV2 jedno percento a Prima TV tiež jedno percento.