|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. februára 2010
Nový bodovací systém v F1 pripravený na schválenie
Nový bodovací systém pre svetový šampionát formuly 1 je pripravený a do štvrtka ho Medzinárodná automobilová federácia (FIA) predloží na schválenie najvyššiemu orgánu ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
VALENCIA 2. februára (WEBNOVINY) - Nový bodovací systém pre svetový šampionát formuly 1 je pripravený a do štvrtka ho Medzinárodná automobilová federácia (FIA) predloží na schválenie najvyššiemu orgánu Svetovej rade motoristického športu.
V sezóne 2010 bude v F1 štartovať prvý raz 13 tímov, preto sa FIA rozhodla pre zatraktívnenie a zvýšenie motivácie všetkých tímov bodovať až prvých 10 miest (25 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1) a nie len prvých 8 (10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1) ako doteraz. Ako kompromis medzi pôvodným návrhom Bernieho Ecclestona, ktorý chcel prideľovať titul majstra sveta výhradne na základe počtu víťazstiev, a nesúhlasu tímov a jazdcov s týmto modelom, dostane v sezóne 2010 víťaz každej veľkej ceny 25 bodov, čo je o 7 bodov viac ako druhý jazdec. Pri doterajšom systéme, ktorý platil od sezóny 1993, bol rozdiel medzi víťazom a druhým jazdcom len 2 body.
Menia sa aj pravidlá o používaní pneumatík. Desať najlepších pilotov z kvalifikácie bude mať povinnosť štartovať na svojich kvalifikačných pneumatikách. Každý tím dostane pred víkendom len 11 súborov pneumatík do sucha a nie 14 ako doteraz. Navyše bude musieť každý tím pred druhým tréningom vrátiť jeden a pred záverečným tretím tréningom ďalšie dva
FIA tiež navrhuje od roku 2011 zrušiť kontroverzné dvojité difúzory a zároveň znížiť maximálnu výšku difúzora zo 175 mm na 125 mm.
SITA, AP
VALENCIA 2. februára (WEBNOVINY) - Nový bodovací systém pre svetový šampionát formuly 1 je pripravený a do štvrtka ho Medzinárodná automobilová federácia (FIA) predloží na schválenie najvyššiemu orgánu Svetovej rade motoristického športu.
V sezóne 2010 bude v F1 štartovať prvý raz 13 tímov, preto sa FIA rozhodla pre zatraktívnenie a zvýšenie motivácie všetkých tímov bodovať až prvých 10 miest (25 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1) a nie len prvých 8 (10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1) ako doteraz. Ako kompromis medzi pôvodným návrhom Bernieho Ecclestona, ktorý chcel prideľovať titul majstra sveta výhradne na základe počtu víťazstiev, a nesúhlasu tímov a jazdcov s týmto modelom, dostane v sezóne 2010 víťaz každej veľkej ceny 25 bodov, čo je o 7 bodov viac ako druhý jazdec. Pri doterajšom systéme, ktorý platil od sezóny 1993, bol rozdiel medzi víťazom a druhým jazdcom len 2 body.
Menia sa aj pravidlá o používaní pneumatík. Desať najlepších pilotov z kvalifikácie bude mať povinnosť štartovať na svojich kvalifikačných pneumatikách. Každý tím dostane pred víkendom len 11 súborov pneumatík do sucha a nie 14 ako doteraz. Navyše bude musieť každý tím pred druhým tréningom vrátiť jeden a pred záverečným tretím tréningom ďalšie dva
FIA tiež navrhuje od roku 2011 zrušiť kontroverzné dvojité difúzory a zároveň znížiť maximálnu výšku difúzora zo 175 mm na 125 mm.
SITA, AP