Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

04. februára 2009

Nového šéfa TÚ budú voliť na budúci týždeň



Národná rada dnes prerokovala návrh na voľbu Ladislava Mikuša na post predsedu Telekomunikačného úradu SR (TÚ). Hlasovať o tomto návrhu bude parlament na budúci týždeň, keď sú naplánované ...



Zdieľať
BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) - Národná rada dnes prerokovala návrh na voľbu Ladislava Mikuša na post predsedu Telekomunikačného úradu SR (TÚ). Hlasovať o tomto návrhu bude parlament na budúci týždeň, keď sú naplánované ďalšie tajné voľby. Mikuš v minulosti pôsobil ako prezident Slovenských telekomunikácií (ST), konateľ firmy BVfon Slovakia a v súčasnosti je neplateným poradcom ministra dopravy Ľubomíra Vážneho. Predchádzajúceho šéfa TÚ Branislava Máčaja parlament odvolal 4. decembra minulého roku.


Národná rada posunula do ďalšieho legislatívneho procesu vlády návrh novely zákona o vnútrozemskej plavbe. Novelou sa do slovenskej legislatívy dostanú niektoré ustanovenia smernice Európskeho parlamentu a Rady Európskeho spoločenstva z decembra 2006 o technických požiadavkách na plavidlá vnútrozemskej plavby.

Návrh zákona bude mať podľa ministerstva dopravy pozitívny dopad na príjmovú časť štátneho rozpočtu, a to zo zvýšených správnych poplatkov v prepočte o 82,98 € a o 165,97 € podľa druhu plavidla. Poplatky za plavidlá vyberá Štátna plavebná správa za vydávanie lodného osvedčenia, vykonávanie prevádzkovej prehliadky plavidla a zmien pre plavidlá, ktoré nie sú malými plavidlami. Návrh upravuje tiež sankcie a priestupky. Umožnia postihovať širší rozsah porušení zákona o vnútrozemskej plavbe a súvisiacich právnych predpisov. Návrh novely zákona o vnútrozemskej plavbe by mal byť účinný od 1. júna 2009.

Poslanci posunuli do druhého čítania vládny návrh novely zákona o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku niektorých vodičov. Novela, ktorá transponuje európske smernice do nášho práva, sa dotkne asi 150 000 vodičov nákladných vozidiel a 15 000 vodičov autobusov, ktorí absolvovali a budú musieť do septembra 2014 absolvovať pravidelný výcvik. Okrem toho sa zákon týka okolo 1 500 nových vodičov nákladnej cestnej dopravy a približne 150 vodičov autobusovej dopravy, ktorí ročne musia získať základnú kvalifikáciu. Náklady na tieto kurzy uhrádzajú záujemcovia o osvedčenie základnej kvalifikácie alebo pravidelného výcviku, t.j. vodiči, resp. ich zamestnávatelia po vzájomnej dohode. Poplatok za vydanie osvedčenia o základnej kvalifikácii alebo o pravidelnom výcviku vodiča päť eur a za vydanie kvalifikačnej karty vodiča 50 eur budú hradiť žiadatelia.

Cieľom normy je zvýšiť bezpečnosť v cestnej premávke. V roku 2007 boli vodiči nákladných motorových vozidiel účastníkmi 11 488 dopravných nehôd, pri ktorých bolo usmrtených 137 osôb, 283 osôb bolo ťažko zranených, spôsobená škoda bola cca 1 159 mil. Sk (38 471 eur). Príčina nehôd vodičov nákladných motorových vozidiel bola v 4 315 prípadoch nesprávny spôsob jazdy a až v 4 189 prípadoch porušenie základných povinností. Základná kvalifikácia vodičov a ich povinný pravidelný výcvik sa môže pozitívne prejaviť v poklese národohospodárskych škôd, uviedol rezort dopravy v dôvodovej správe.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Kataster Štrbského Plesa sa vráti mestu Vysoké Tatry
<< predchádzajúci článok
Súkromné školy majú mať prikázané, ako smú míňať školné