|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. decembra 2011
Nové značenie pneumatík spôsobí revolúciu v nakupovaní pneumatík
Necelý jeden rok zostáva do chvíle, kedy všetky predávané pneumatiky naprieč Európou budú musieť byť označené štítkom znázorňujúcim ich hodnotenie v troch dôležitých oblastiach.
Zdieľať
Vďaka novej európskej legislatíve sa budú spotrebitelia od 1. novembra 2012 stretávať v obchodoch s pneumatikami označenými štandardizovaným štítkom, ktorý poskytne informácie o troch kľúčových parametroch pneumatiky – valivom odpore, priľnavosti na mokre a hlučnosti. Od tohto dátumu všetky pneumatiky na osobné autá, ľahké nákladné automobily a nákladné automobily, vyrobené po 1. júli 2012, budú musieť byť predávané jedine s týmito informáciami. Všetky pneumatiky pre osobné automobily a ľahké nákladné automobily tak budú doslova oštítkované. Spoločnosť Goodyear Dunlop je presvedčená, že táto skutočnosť zvýši záujem o pneumatiky a umožní zákazníkom a správcom vozových parkov zamerať sa pri nákupe pneumatík viac na ich výkonnostné parametre.
„Nové značenie pneumatík podľa nariadenia Európskej únie zmení spôsob predaja aj nákupu pneumatík. Upozorní na významnú úlohu pneumatík z hľadiska bezpečnosti na cestách a na výhody prvotriednych vlastností, ktoré produkty prémiových značiek poskytujú. Vzdelávame našich obchodných partnerov a objasňujeme im, ako môžu vďaka značeniu pneumatík priviesť zákazníka k bezpečnejším a k životnému prostrediu šetrnejším pneumatikám. Prémioví výrobcovia pneumatík, medzi ktorých sa radí spoločnosť Goodyear Dunlop, budú so svojimi veľmi kvalitnými výrobkami ťažiť z nového značenia pneumatík, ktoré so sebou prináša objektívne a porovnateľné informácie o vlastnostiach jednotlivých pneumatík,“ uviedol Arthur de Bok, prezident Goodyear Dunlop EMEA.
Každý typ a rozmer pneumatiky bude musieť byť ohodnotený, pričom testovanie a udeľovanie príslušných certifikácií budú uskutočňovať samotní výrobcovia. Vyše 270 skúšobných jazdcov, inžinierov a technikov spoločnosti Goodyear Dunlop sa v súčasnosti venuje zbieraniu dát o viac ako 10 000 rôznych typoch a rozmeroch pneumatík pre osobné a nákladné automobily podľa predpisov schválených Európskou úniou.[2]
„Tri kritériá uvedené na štítku sú súčasťou päťdesiatich kritérií, ktoré hodnotíme v našom rozsiahlom testovacom programe pri každom novom výrobku. Pripravované značenie pneumatík nám teda nepridáva žiadne nové kritériá pre hodnotenie, ale vyžaduje dodatočnú certifikáciu a klasifikáciu podľa špecifikácií odsúhlasených Európskou úniou,“ vysvetlil Emmanuel Robinet, Head of Goodyear Dunlop´s Tire Evaluation Department.
Jens Völmicke, Goodyear Dunlop Director Corporate Communication EMEA konštatoval: „Doteraz bolo o novom európskom značení pneumatík zverejnených príliš málo informácií. Z tohto dôvodu pripravujeme pre zainteresované osoby a partnerov rad vzdelávacích príručiek, inštruktáží a akcií s cieľom zabezpečiť, aby koncoví zákazníci dostali dostatočné množstvo rád a informácií ohľadom výhod i nástrah nového európskeho značenia pneumatík.“
Jean-Pierre Jeusette, General Director, Goodyear Innovation Centre Luxembourg dodáva: „Pre popredného výrobcu pneumatík ako je spoločnosť Goodyear Dunlop, ktorá za rok 2010 predala vyše 70 miliónov pneumatík naprieč Európou, Blízkym Východom a Afrikou, to znamená ohodnotiť podľa predpísaných kritérií tisíce rôznych druhov a rozmerov pneumatík a milióny ich fyzicky označiť zodpovedajúcim štítkom. Na prvý pohľad jednoduchá vec v podobe pridania malej nálepky s hodnotením na pneumatiku má následne obrovský dopad na výrobné a logistické postupy. Sme pevne presvedčení, že všetky požadované postupy budú zavedené včas pred uvedením nového značenia na trh. Veríme, že európske značenie pneumatík prinesie výhody pre všetkých spotrebiteľov, teda pre správcov vozových parkov aj bežných kupujúcich, a nasmeruje ich k bezpečnejším a úspornejším pneumatikám, čo môže mať pozitívny vplyv na celé Európske spoločenstvo a jeho občanov.“