|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. novembra 2017
Nové účtovanie DPH pri eurofondových projektoch vyjde Bratislavu draho
Na snímke primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Zdieľať
Na snímke primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Foto: FOTO TASR - Dano Veselský
Bratislava 3. novembra (TASR) – Bratislava môže prísť pre nový spôsob účtovania DPH pri eurofondových projektoch na dopravné stavby až o 76 miliónov eur. Upozornil na to primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Poukázal pritom na novú metodiku EÚ, podľa ktorej už DPH nie je oprávnený výdavok na preplatenie. Z toho dôvodu už nie je spolufinancovanie projektov EÚ mestom päť percent, ale 25 percent, čo bude mať dosah na financie Bratislavy. "Európska únia za pochodu zmenila pravidlá uplatňovania DPH a po novom si ju bude musieť uhrádzať mesto samo, respektíve nebude nám vrátená. Pre nás to znamená dodatočné finančné náklady na celé programové obdobie vo výške 76 miliónov eur, čo netuším, ako vo finančnej situácii Bratislavy zvládneme," povedal pre TASR primátor. V budúcom roku to má pripraviť bratislavskú samosprávu o prvých desať miliónov eur. Tento výdavok sa týka projektu pripravovanej modernizácie Dúbravsko–Karloveskej električkovej radiály a podľa Nesrovnala sa im ho ešte s vypätím síl podarí vykryť vďaka vyšším príjmom.
Suma 76 miliónov v nasledujúcich rokoch súvisí s projektmi modernizácie električkových radiál a výstavby nosného systému MHD. Okrem Dúbravsko-Karloveskej je tu zahrnutá aj Vajnorská a Ružinovská radiála. Taktiež aj predĺženie električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor.
Európsky súdny dvor posudzoval dva maďarské prípady, kde pri projektoch generujúcich zisky nebolo možné vnímať výstavbu (obec) a prevádzkovú fázu (mestsky dopravný podnik) ako oddelené entity. Podľa informácií TASR na základe tohto rozhodnutia mohli slovenské orgány rozhodnúť o vyňatí DPH z európskeho financovania aj iných dopravných projektov.
"Legislatívne pravidlá pre európske štrukturálne a investičné fondy stanovujú, že DPH je považovaná za oprávnený výdavok na financovanie z týchto projektov, ak je nenávratná t. j. je konečným a skutočným výdavkom prijímateľa a nie je teda možné žiadať štát o jej vrátenie," vysvetlil TASR Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu. Ako podotkol, Slovensko vedie s Európskou komisiou dialóg k naplneniu podmienok oprávnenosti v jednotlivých projektoch mestskej verejnej dopravy, ktoré majú byť financované z eurofondov.
Otázka oprávnenosti preplácania DPH sa podľa ministerstva dopravy týka všetkých operačných programov, v ktorých sú prijímateľmi mestá a obce SR. Štát deklaruje, že túto problematika rieši s Európskou komisiou tak, aby boli prijímatelia zaťažení čo najmenej a zároveň, aby nebolo ohrozené čerpanie európskych peňazí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR