|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. januára 2014
Nové trolejbusy pre Bratislavu už testujú v Plzni
Do ulíc Plzne vyšli na skúšobné jazdy prvé trolejbusy určené pre Bratislavu. Plzenská firma Škoda Electric pre slovenské hlavné mesto vyrobí celkom osemdesiat nových vozidiel za takmer 42 miliónov ...
Zdieľať
Bratislava 16. januára (TASR) – Do ulíc Plzne vyšli na skúšobné jazdy prvé trolejbusy určené pre Bratislavu. Plzenská firma Škoda Electric pre slovenské hlavné mesto vyrobí celkom osemdesiat nových vozidiel za takmer 42 miliónov eur. Prvé z nich by sa mali objaviť v Bratislave už budúci mesiac.
V uliciach Plzne dnes podľa manažéra spoločnosti Milana Noreka jazdia dva trolejbusy červenej farby bratislavského dopravného podniku - nízkopodlažný trolejbus 30 Tr a veľkokapacitný kĺbový trolejbus 31 Tr. "Tieto moderné ekologické vozidlá absolvujú predovšetkým štandardné jazdné, ale aj ďalšie dôležité skúšky, napríklad testy klimatizácie," uviedol Norek.
Bratislavskému dopravnému podniku bude v nasledujúcich rokoch dodaných päťdesiat nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 31 Tr a tridsať sólo vozidiel Škoda 30 Tr. Časť ich bude vybavená pomocným diesel agregátom, ktorý umožňuje jazdu aj v miestach bez trolejového vedenia. Vozidlá budú tiež disponovať klimatizáciou. Súčasťou kontraktu je aj opcia na ďalších štyridsať vozov a opcie na ich údržbu.
Financovanie nových električiek a trolejbusov v Bratislave, ktoré majú zaplatiť eurofondy, však môže byť ohrozené. Bratislavskí poslanci totiž na poslednom minuloročnom zasadnutí neschválili zmluvu mesta s bratislavským dopravným podnikom, ktorou Európska únia podmieňuje zaplatenie nových vozidiel v mestskej hromadnej doprave. Na preštudovanie troch dokumentov poslanci žiadali najmä viac času. "Ak by sme s tými zmluvami dlhodobo váhali, budeme mať s finančnými prostriedkami z EÚ problémy," pripomenul poslancom koncom minulého roka primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Rokovať o nich by malo zastupiteľstvo znova koncom januára.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
V uliciach Plzne dnes podľa manažéra spoločnosti Milana Noreka jazdia dva trolejbusy červenej farby bratislavského dopravného podniku - nízkopodlažný trolejbus 30 Tr a veľkokapacitný kĺbový trolejbus 31 Tr. "Tieto moderné ekologické vozidlá absolvujú predovšetkým štandardné jazdné, ale aj ďalšie dôležité skúšky, napríklad testy klimatizácie," uviedol Norek.
Bratislavskému dopravnému podniku bude v nasledujúcich rokoch dodaných päťdesiat nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 31 Tr a tridsať sólo vozidiel Škoda 30 Tr. Časť ich bude vybavená pomocným diesel agregátom, ktorý umožňuje jazdu aj v miestach bez trolejového vedenia. Vozidlá budú tiež disponovať klimatizáciou. Súčasťou kontraktu je aj opcia na ďalších štyridsať vozov a opcie na ich údržbu.
Financovanie nových električiek a trolejbusov v Bratislave, ktoré majú zaplatiť eurofondy, však môže byť ohrozené. Bratislavskí poslanci totiž na poslednom minuloročnom zasadnutí neschválili zmluvu mesta s bratislavským dopravným podnikom, ktorou Európska únia podmieňuje zaplatenie nových vozidiel v mestskej hromadnej doprave. Na preštudovanie troch dokumentov poslanci žiadali najmä viac času. "Ak by sme s tými zmluvami dlhodobo váhali, budeme mať s finančnými prostriedkami z EÚ problémy," pripomenul poslancom koncom minulého roka primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Rokovať o nich by malo zastupiteľstvo znova koncom januára.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR