|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. mája 2010
Nové Predstaničné námestie sa aktivistom nepozdáva
Tagy: Predstaničné námestie
Občianska iniciatíva Bratislava otvorene upozorňuje na negatívny dopad plánovanej prestavby Predstaničného námestia v Bratislave. Agentúru SITA o tom ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 11. mája (WEBNOVINY) - Občianska iniciatíva Bratislava otvorene upozorňuje na negatívny dopad plánovanej prestavby Predstaničného námestia v Bratislave. Agentúru SITA o tom informovala Ľubica Trubíniová z iniciatívy Bratislava otvorene. Podľa občianskej iniciatívy nejde len o prestavbu Hlavnej stanice a skultúrnenie celého priestoru, ale o megalomanský projekt, ktorý zasiahne výstavbou najmä územie od Pražskej po Žabotovu ulicu, od Hlavnej stanice až po Štefanovičovu ulicu, cez Námestie slobody až po Hodžovo námestie. Podľa iniciatívy je to de facto sprivatizovanie a takmer kompletné zastavanie ďalšieho dôležitého verejného priestoru v Bratislave. "V súčasnosti je tento priestor otvorený pre všetkých, využíva ho športový klub, je tu detské ihrisko, verejná doprava, múzeum a v neposlednom rade aj verejná zeleň, ktorá zlepšuje životné prostredie. Toto všetko by po postavení megakomplexu zmizlo vrátane zelene, ktorú predstavuje skoro 700 stromov a kríkov. Navyše, masívna výstavba v jednom z kľúčových dopravných uzlov na dlhý čas negatívne ovplyvní dopravu nielen v širokom okolí, ale v celej Bratislave," uvádza sa v stanovisku občianskej iniciatívy Bratislava otvorene.
Podľa iniciatívy takýto obrovský zásah do štruktúry mesta prekračuje hranice samosprávy a prestavbou takého veľkého mestského priestoru by sa mali zaoberať nielen mesto a mestské časti, ale aj vyšší územný celok, ministerstvá a iné orgány štátu. Občianska iniciatíva preto poslala kompetentným inštitúciám otvorený list s otázkami dôležitými pre verejnosť. "Aby zvážili všetky možné dopady na fungovanie hlavného mesta aj kraja, aby posúdili nutnosť takého obrovského zásahu do infraštruktúry mesta a aby zhodnotili dôveryhodnosť spoločnosti I.P.R. a záruky finančného krytia projektu. Boli by sme veľmi neradi, keby v našom hlavnom meste opäť vznikol „plánovaný“ chaos, v ktorom sa v prvom rade napĺňajú predstavy a zámery investorov a developerov, potom kasičky politických strán a v neposlednom rade jednotlivých komunálnych politikov, avšak občianske záujmy sa ignorujú," uvádza sa v stanovisku občianskej iniciatívy. Spoločnosť I.P.R. prisľúbila svoje stanovisko, o reakciu agentúra SITA požiadala aj magistrát mesta Bratislava.
Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.
Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.
SITA
Podľa iniciatívy takýto obrovský zásah do štruktúry mesta prekračuje hranice samosprávy a prestavbou takého veľkého mestského priestoru by sa mali zaoberať nielen mesto a mestské časti, ale aj vyšší územný celok, ministerstvá a iné orgány štátu. Občianska iniciatíva preto poslala kompetentným inštitúciám otvorený list s otázkami dôležitými pre verejnosť. "Aby zvážili všetky možné dopady na fungovanie hlavného mesta aj kraja, aby posúdili nutnosť takého obrovského zásahu do infraštruktúry mesta a aby zhodnotili dôveryhodnosť spoločnosti I.P.R. a záruky finančného krytia projektu. Boli by sme veľmi neradi, keby v našom hlavnom meste opäť vznikol „plánovaný“ chaos, v ktorom sa v prvom rade napĺňajú predstavy a zámery investorov a developerov, potom kasičky politických strán a v neposlednom rade jednotlivých komunálnych politikov, avšak občianske záujmy sa ignorujú," uvádza sa v stanovisku občianskej iniciatívy. Spoločnosť I.P.R. prisľúbila svoje stanovisko, o reakciu agentúra SITA požiadala aj magistrát mesta Bratislava.
Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.
Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.
SITA
Tagy: Predstaničné námestie