|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
00. 0000
Nové logo ČR vyvoláva rozporuplné reakcie
Nové logo Českej republiky, ktoré koncom minulého týždňa vybrala odborná porota, sa stretáva s rozporuplnou reakciou verejnosti, pričom niektorí porotcovia poukazujú na nedostatočnú kvalitu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. januára (WN/SITA/AP) - Nové logo Českej republiky, ktoré koncom minulého týždňa vybrala odborná porota, sa stretáva s rozporuplnou reakciou verejnosti, pričom niektorí porotcovia poukazujú na nedostatočnú kvalitu predložených ponúk. Uvádzajú to české médiá a oficiálna internetová stránka ministerstva zahraničných vecí.
Víťazným návrhom sa stali pestrofarebné "hovoriace bubliny" grafického štúdia Side2. Navrhnuté logo má podľa autorov symbolizovať komunikáciu, pestrosť, variabilitu a názorovú slobodu. Časti verejnosti sa však víťazný návrh zdá príliš abstraktný a nedostatočne pôsobivý. Dokonca aj premiér Jiří Paroubek uviedol, že sa mu logo nepáči, ak keď tomu "nemusí rozumieť".
Niektorí z členov odbornej poroty, ktorú zostavilo ministerstvo zahraničných vecí, pripustili, že od celej súťaže očakávali viac. "Povedala by som, že najviac chýbali nápady. Ako by sa uchádzači zľakli úlohy a pohybovali sa len v zakliatom kruhu medzi srdcom Európy, trikolórou a variáciami na štátne symboly," povedala dizajnérka Eva Jiřičná. Režisér a výtvarník Ivan Zachariáš zasa uviedol, že spočiatku mal obavu, že sa porote nepodarí vybrať žiadny z návrhov, lebo mu predložené logá pripadali ako "turistické".
Logo by malo slúžiť ako jednotný a zapamätateľný symbol Českej republiky počas prezentačných a informačných aktivít v zahraničí, ako sú veľtrhy, výstavy, marketingové publikácie, mediálne kampane, kultúrne akcie alebo konferencie. Tiež sa bude používať na tlačovinách a propagačných predmetoch. V žiadnom prípade však nebude nahrádzať štátne symboly ČR.
Na súťaži sa celkovo zúčastnilo 190 uchádzačov vrátane deviatich zo zahraničia, ktorí predložili celkovo 415 návrhov.
FOTO:SITA