|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. decembra 2010
Nová trasa ropovodu do Rakúska by mala byť čoskoro známa
Aktivisti Greenpeace zorganizovali protestnú akciu proti budovaniu ropovodu cez Žitný ostrov. V rámci nej pred budovou Transpetrolu v Bratislave vyliali ropu na maketu Žitného ostrova.
Zdieľať
Aktivisti Greenpeace zorganizovali protestnú akciu proti budovaniu ropovodu cez Žitný ostrov. V rámci nej pred budovou Transpetrolu v Bratislave vyliali ropu na maketu Žitného ostrova.Foto: SITA/Peter ŽákovičBRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) - Nová trasa ropovodného prepojenia medzi Slovenskom a Rakúskom by mala byť čoskoro známa. Ako uviedol v rozhovore pre agentúru SITA minister hospodárstva Juraj Miškov, obe strany by mali zverejniť novú trasu výstavby ropovodu v prvom kvartáli 2011. V súčasnosti sú podľa ministra v hre dve trasy, ktoré nevedú cez Žitný ostrov. Možné trasy nechcel minister konkretizovať. “Trasy nemôžem spomenúť, pretože sme sa dohodli aj s druhou stranou, že informovať budeme až o finálnej, konečnej trase ropovodu,“ povedal Miškov.
Obe strany podľa ministra pracovali až so štyrmi možnými trasami výstavby ropovodného prepojenia. “Mali sme vypracované štyri alternatívne trasy. Ani jedna z nich cez Žitný ostrov. Z tých štyroch trás napokon ostali dve alternatívne trasy, kde sa vypracováva nákladová štúdia na jednotlivé trasy. Uprednostnenie jednej alebo druhej alternatívy bude vyslovene racionálne, pragmatické. Máme záujem o vybudovanie tejto prípojky, ale za predpokladu čo najnižších nákladov,“ konštatoval Miškov.
Ropovodné prepojenie medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom malo pôvodne viesť cez územie Žitného ostrova. Po protestoch aktivistov a predvolebných sľuboch súčasnej vládnej koalície sa tento projekt zastavil. Podľa pôvodného projektu v prípade krízy by malo Slovensko vďaka ropovodnému prepojeniu s Rakúskom k dispozícii 3,5 mil. ton ropy. Zároveň mala rakúska strana na svojom území pre potreby Slovenska vybudovať zásobník ropy na 75 tis. ton. Pôvodný projekt sa mal začať realizovať v roku 2012. Výstavbu ropovodu by mala zabezpečiť slovenská spoločnosť Transpetrol a rakúska firma OMV, ktoré na to založili spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline.
Obe strany podľa ministra pracovali až so štyrmi možnými trasami výstavby ropovodného prepojenia. “Mali sme vypracované štyri alternatívne trasy. Ani jedna z nich cez Žitný ostrov. Z tých štyroch trás napokon ostali dve alternatívne trasy, kde sa vypracováva nákladová štúdia na jednotlivé trasy. Uprednostnenie jednej alebo druhej alternatívy bude vyslovene racionálne, pragmatické. Máme záujem o vybudovanie tejto prípojky, ale za predpokladu čo najnižších nákladov,“ konštatoval Miškov.
Ropovodné prepojenie medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom malo pôvodne viesť cez územie Žitného ostrova. Po protestoch aktivistov a predvolebných sľuboch súčasnej vládnej koalície sa tento projekt zastavil. Podľa pôvodného projektu v prípade krízy by malo Slovensko vďaka ropovodnému prepojeniu s Rakúskom k dispozícii 3,5 mil. ton ropy. Zároveň mala rakúska strana na svojom území pre potreby Slovenska vybudovať zásobník ropy na 75 tis. ton. Pôvodný projekt sa mal začať realizovať v roku 2012. Výstavbu ropovodu by mala zabezpečiť slovenská spoločnosť Transpetrol a rakúska firma OMV, ktoré na to založili spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline.