|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2006
Nová technika "je super", aj keď jej často nerozumieme
Skoro polovica ľudí si myslí, že nová technika je super, napriek tomu, že jej často nerozumieme. Ukázala to nedávna medzinárodná štúdia globálnej prieskumnej spoločnosti Synovate. Väčšina ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. augusta (WEBNOVINY) - Skoro polovica ľudí si myslí, že nová technika je super, napriek tomu, že jej často nerozumieme. Ukázala to nedávna medzinárodná štúdia globálnej prieskumnej spoločnosti Synovate. Väčšina opýtaných ľudí si podľa zistení spoločnosti nevie predstaviť život bez mobilného telefónu. Zo slovenskej vzorky sa tak vyslovilo 54,8 percent opýtaných. Napriek tomu si celkovo skoro štvrtina respondentov dokáže predstaviť život bez akýchkoľvek "high-tech" prístrojov.
Vlastniť najnovší technologický prístroj je dôležité predovšetkým pre obyvateľov Saudskej Arábie (87 %), Rumunska (65 %) a Indie (60 %). Bez mobilného telefónu si život nevie predstaviť až 45 percent opýtaných zo všetkých krajín. V nepostrádateľnosti nasledujú laptop (9 %) a plazmová / LCD televízia (8 %).
Na druhej strane "škály nadšenia" sa nachádzajú Kanaďania, ktorých technológie nechávajú najčastejšie chladnými - až 52 % tvrdí, že by dokázalo žiť bez akýchkoľvek "high-tech" prístrojov. Podľa viceprezidenta spoločnosti Synovate Robina Browna je to výsledkom viacerých faktorov. Jednou z príčin je v porovnaní s inými trhmi staršia populácia, ako aj menší význam podobných produktov pre vyjadrenie statusu v Kanade. Synovate taktiež odhalila niektoré zaujímavé demografické trendy. Viac mužov ako žien zvykne svojej partnerke / partnerovi, priateľom či rodine vysvetľovať technické veci (50 % mužov a 30 % žien). Rovnako sú to skôr muži, ktorí strávia veľa času zisťovaním a čítaním si o tom, aké nové technické produkty prichádzajú na trh (41 % mužov a 27 % žien). Po 45. roku života sa u väčšiny respondentov objavuje potreba nechať si vysvetliť, ako sa najnovšie prístroje používajú. Ani prípadná neznalosť, či neistota neochladzuje entuziazmus respondentov nad 65 rokov: 58 percent z nich tvrdí, že napriek tomu, že najnovším technológiám nie vždy rozumejú, vyzerajú super.
Na výskumnej štúdií spoločnosti Synovate sa zúčastnilo 5 500 respondentov zo Slovenska a ďalších deviatich krajín sveta - Kanada, Čína, Francúzsko, Maďarsko, India, Rumunsko, Saudská Arábia, Taiwan a Thajsko.
SITA,AP