|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. apríla 2015
Nová krásavica z Talianska jazdí rýchlosťou vyše 330 km/h
Tagy: Ferrari
Nové Ferrari má svoj typický ikonický vzhľad a motor s pôsobivými vlastnosťami. Chce osloviť náročných a bonitných, ale nájde svoje miesto v každodennej prevádzke.
Zdieľať
Je to už štyridsať rokov, čo talianska automobilka Ferrari uviedla do svojho modelového portfólia vozidlo 308 GTB, prvé s motorom V8 umiestneným v strede automobilu. Práve vtedy začala automobilka písať nové dejiny osemvalcových motorov - aspoň to tvrdí ona sama.
Najnovšia generácia modelu s označením 488 GTB pokračuje v nastolenom, je však aj plná inovácií. Všetci neprofesionálni jazdci so záľubou v silných burácajúcich strojoch si tak prídu na svoje. Samozrejme, ak si za to aj poriadne zaplatia.
Novinka obsahuje motor s objemom valcov 3,9 litra, ktorý sa môže pochváliť nielen vysokým výkonom a silným krútiacim momentom, ale aj okamžitými reakciami na podnety od vodiča. Práve tie sú zodpovedné za to, že si zákazníci vyberajú práve Ferrari a nie iné značky. Krútiaci moment dosahuje silu pôsobivých 760 Nm, ten sa dostavuje pri zaradenom siedmom stupni na automatickej prevodovke.
Aj vďaka nemu Ferrari 488 GTB zrýchli z nuly na rýchlosť 200 km/h len za 8,3 sekundy. Sú to iba čísla, ale každý, kto niekedy sedel v aute so zrýchlením aspoň 6 sekúnd na 100 km/h, ten si vie predstaviť silu, ktorou vozidlo tlačí do sedadiel.
Motor V8 má výkon takmer 660 koní, ten dosahuje pri 8-tisíc otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa udeje za ohromujúce tri sekundy, pričom maximálna rýchlosť tohto GT-čka presahuje 330 km/h.
Nápadné sú najmä rozsiahle čalúnenie do kože, kompaktný volant s otočným voličom jazdných režimov a sedadlá s vysokým bočným vedením.
Zaujímavosťou je, že aj napriek uvedenému by mala byť kombinovaná spotreba vozidla iba 11,4 litra paliva na 100 kilometrov. Je nám však jasné, že tieto čísla v bežnej prevádzke pokojne narastú aj na dvojnásobok.
Tagy: Ferrari