Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

28. apríla 2015

Nová krásavica z Talianska jazdí rýchlosťou vyše 330 km/h


Tagy: Ferrari

Nové Ferrari má svoj typický ikonický vzhľad a motor s pôsobivými vlastnosťami. Chce osloviť náročných a bonitných, ale nájde svoje miesto v každodennej prevádzke.



Zdieľať
Nová krásavica z Talianska jazdí rýchlosťou vyše 330 km/h



Je to už štyridsať rokov, čo talianska automobilka Ferrari uviedla do svojho modelového portfólia vozidlo 308 GTB, prvé s motorom V8 umiestneným v strede automobilu. Práve vtedy začala automobilka písať nové dejiny osemvalcových motorov - aspoň to tvrdí ona sama.

Najnovšia generácia modelu s označením 488 GTB pokračuje v nastolenom, je však aj plná inovácií. Všetci neprofesionálni jazdci so záľubou v silných burácajúcich strojoch si tak prídu na svoje. Samozrejme, ak si za to aj poriadne zaplatia.

 
Možno sa to tak nezdá, ale väčšina vozidiel značky Ferrari je určená na každodenné jazdenie. Ceny týchto automobilov síce dosahujú hodnoty našich bytov a domov, to ale neznamená, že sa z garáže vyťahujú iba vo výnimočných prípadoch. Vo vhodnom prostredí s priaznivým podnebím a kvalitnými cestami si svoje Ferrari užívajú mnohí každý jeden deň.

Novinka obsahuje motor s objemom valcov 3,9 litra, ktorý sa môže pochváliť nielen vysokým výkonom a silným krútiacim momentom, ale aj okamžitými reakciami na podnety od vodiča. Práve tie sú zodpovedné za to, že si zákazníci vyberajú práve Ferrari a nie iné značky. Krútiaci moment dosahuje silu pôsobivých 760 Nm, ten sa dostavuje pri zaradenom siedmom stupni na automatickej prevodovke.

Aj vďaka nemu Ferrari 488 GTB zrýchli z nuly na rýchlosť 200 km/h len za 8,3 sekundy. Sú to iba čísla, ale každý, kto niekedy sedel v aute so zrýchlením aspoň 6 sekúnd na 100 km/h, ten si vie predstaviť silu, ktorou vozidlo tlačí do sedadiel.

 
Pôsobivá akcelerácia je výsledkom nielen surovej práce motora, ale predovšetkým vyspelej elektroniky a rôznych podporných systémov - napríklad variabilnej správy krútiaceho momentu automatickou prevodovkou. Kto by očakával, že Ferrari bude o poctivom motore s minimom asistentov, ten bude sklamaný.

Motor V8 má výkon takmer 660 koní, ten dosahuje pri 8-tisíc otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa udeje za ohromujúce tri sekundy, pričom maximálna rýchlosť tohto GT-čka presahuje 330 km/h.

 
Interiér nového Ferrari až tak inovatívny nie je, nadväzuje na to, čo sme už videli v iných modeloch značky. Nemožno však tvrdiť, že by tým Ferrari niekoho odradilo alebo sklamalo. Interiér je v porovnaní s bežnými automobilmi pomerne jednoduchý, namiesto centrálneho displeja a masívnej stredovej konzoly tu nachádzame skôr prvky so športovým charakterom.

Nápadné sú najmä rozsiahle čalúnenie do kože, kompaktný volant s otočným voličom jazdných režimov a sedadlá s vysokým bočným vedením.

Zaujímavosťou je, že aj napriek uvedenému by mala byť kombinovaná spotreba vozidla iba 11,4 litra paliva na 100 kilometrov. Je nám však jasné, že tieto čísla v bežnej prevádzke pokojne narastú aj na dvojnásobok.

Tagy: Ferrari
   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prezident Kiska prevzal záštitu nad odovzdávaním cien Esprit
<< predchádzajúci článok
Dominika Cibulková zatienila mnohé krásky na Miss Slovensko!