|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. januára 2016
Nová generácia prestížnych sedanov Mercedesu stavila na veľké inovácie
Populárne sedany vyššieho štandardu sa dočkali novej generácie. Jej výrobca jej doprial množstvo technologických noviniek, ktoré by mohli spôsobiť, že ohrozí aj limuzínu triedy S z vlastných radov.
Zdieľať
Modelová trieda E je dlhodobo najpredávanejším a najúspešnejším automobilom automobilky, ktorá sa často označuje za tú najlepšiu na svete. Jej model E konkuruje slávnym modelom BMW radu 5 a Audi A6, pričom jej modernizácia zvyčajne obsahuje výrazné technologické inovácie ťahajúce vpred celý automobilový priemysel.
BMW len pred niekoľkými mesiacmi predstavilo a začalo predávať limuzínu radu 7 s funkciou ovládania cez inteligentný kľúč s dotykovým displejom. Stačilo vystúpiť z vozidla a na inteligentnom kľúči stlačiť virtuálne tlačidlo pre jazdu smerom vpred. Automobil sa pohne pomaly a sleduje svoje okolie vstavanými senzormi a kamerami, aby zabránil prípadným drobným kolíziám. Mercedes sa rozhodol túto technológiu implementovať do vozidla nižšej kategórie, teda do sedanu triedy E.
Rozdiel medzi technológiami od BMW a Mercedes-Benzu tkvie v ovládači. Zatiaľ, čo BMW možno ovládať cez inteligentný kľúč, Mercedes sa dá ovládať cez displej mobilného telefónu. Aplikácia sa volá Remote Parking Pilot a je kompatibilná s väčšinou lepších smartfónov.
Nemenej zaujímavá je tiež mobilná aplikácia Digital Car Key, ktorú automobilka uvádza spoločne s novou triedou E. Pomocou nej je možné opäť cez displej mobilného telefónu zamykať a odomykať svoje vozidlo.
Vylepšená bezpečnosť a aktívny autopilot
Nová generácia Mercedesov bude vybavená širokou paletou moderných bezpečnostných funkcií, oproti ktorým vyzerajú tie štandardne ako spred sto rokov (v skutočnosti sú tieto technológie naozaj z minulého storočia, ale v priebehu rokov významne vylepšené). Napríklad funkcia Pre-Safe Impulse Side dokáže posunúť obe predné sedadlá trocha viac dozadu, aby boli kryté takzvanými B-stĺpikmi na karosérii. Pri náraze z bočnej strany je preto výrazne znížené riziko zranenia.
Iná funkcia s názvom Pre-Safe Sound zasa zabezpečuje ochranu pasažierov vozidla pred prípadným nepoškodením sluchu. Ak z nejakého dôvodu v okolí vozidla nastane napríklad výbuch alebo iný priveľmi intenzívny zvuk, vozidlo triedy E dokáže tieto ruchy potlačiť. Cieľom je ochraňovať sluch pasažierov nielen pasívne pomocou dobrej izolácie, ale aj aktívne s použitím modernej techniky.
Dizajn, ktorý sme už videli
Najnovšia generácia vozidiel Mercedes-Benz triedy E sa nápadne podobajú na ostatné modely v portfóliu automobilky. Zdá sa, že unifikáciu dizajnu prednej masky zobral Mercedes celkom vážne a vozidlá tried C, E a S sú takmer na nerozoznanie. Je potrebné trénované oko, aby ste tieto tri odlišné modely od seba odlíšili.