|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Nová elektrická jednotka Panter z najväčšieho tendra v histórii ZSSK odviezla prvých cestujúcich
ZSSK predstavila prvú trojčlánkovú jednotku v ostrej prevádzke Cestujúci v žilinskom a trenčianskom regióne sa môžu tešiť na 25 ks nových EJ Vo ...
Zdieľať
2.12.2020 (Webnoviny.sk) -
Vo februári tohto roku predstavila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) slovenským médiám ucelenú elektrickú jednotku "Panter" (EJ) z dielne konzorcia českej ŠKODA TRANSPORTATION a slovenskej ŽOS Trnava. Národný dopravca robil všetko, čo bolo v jeho silách, aby v čo najkratšom čase nasadil nové jednotky do prevádzky a tým zabezpečil cestujúcim vyšší komfort služieb. Včera na železničnej stanici v Žiline uskutočnil tlačovú konferenciu pri príležitosti predstavenia prvej elektrickej jednotky v jej ostrej prevádzke.
Nová trojčlánková EJ s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie absolvovala svoju prvú jazdu zo Žiliny do stanice Zwardoń za účasti Andreja Doležala, ministra dopravy a výstavby SR, Filipa Hlubockého, predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa ZSSK a zástupcu konzorcia ŠKODA TRANSPORTATION a ŽOS Trnava Miloša Kyselicu, generálneho riaditeľa ŽOS Trnava.
"Teší ma, že do vozového parku našich železníc pribudnú nové ekologické elektrické jednotky, vďaka ktorým budú môcť ľudia cestovať bezpečnejšie a pohodlnejšie. Okrem nových vlakov čaká tento región aj veľká modernizácia železničného uzla Žilina. Nové vlaky, ktoré v posledných rokoch pribúdajú do slovenských regiónov, sú pre cestujúcich ďalším z argumentov, prečo nechať auto doma a cestovať do práce, či do školy verejnou dopravou. Cestovanie vlakom bude mať podľa mojej mienky v budúcnosti stále väčší význam,” uviedol Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.
EJ s maximálnou rýchlosťou 160 km/h svojimi parametrami spĺňa požiadavky TSI a predstavuje tak účelné vozidlo na úrovni 21. storočia. Do prevádzky budú postupne nasadené dve verzie EJ – trojčlánková s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie (13 ks) a štvorčlánková s dĺžkou 106 m a s kapacitou 343 miest na sedenie (12 ks).
Jednotky budú postupne nasadzované v žilinskom i trenčianskom regióne, najmä na tratiach Žilina – Trenčín, Žilina – Čadca, Čadca – Zwardoń, Žilina – Liptovský Mikuláš. Do konca roka dodá výrobca ZSSK ešte najmenej tri ďalšie Pantery.
"Tento tender vôbec nebol jednoduchý. Pre čo najväčšiu transparentnosť sme ho museli po našich predchodcoch vypísať nanovo a všetky procesy urýchliť tak, aby nové vozidlá prišli čo najskôr," uviedol vo februári predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. "Tento najväčší tender v histórii sme nakoniec úspešne dotiahli do konca a nové vlaky budú predstavovať obrovský skok vpred v kvalite cestovania v regióne," doplnil.
"Tento projekt je pokračovaním úspešnej dlhodobej slovensko-českej spolupráce. Nové elektrické jednotky prinesú zákazníkovi úsporu prevádzkových nákladov a znížené náklady na údržbu. Cestujúci ocenia zvýšený komfort a kultúru cestovania. Zlepšené trakčne vlastnosti vozidla umožnia skrátiť prevádzkové časy. Pre slovenský priemysel a našu spoločnosť tento projekt prináša zvýšenie zamestnanosti, zvýšenie odbornej a technickej úrovne. Konkrétne v našej spoločnosti ŽOS Trnava vykonávame vysoko kvalifikované montážne práce vložených vozňov, montáž, oživenie a skúšky celej jednotky v požadovanom rozsahu, následne jednotku odovzdávame zákazníkovi do prevádzky," povedal generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Svojím objemom takmer 160 miliónov eur (159 999 500,00 eur*) je tender, ktorý prinesie žilinskému a z veľkej časti i trenčianskemu regiónu spolu 25 nových elektrických jednotiek, najväčším v histórii národného dopravcu. Majoritná časť z tejto sumy je pokrytá Kohéznym fondom Európskej únie (134 598 779,38 eur*), 23 752 725,77 eur* je hradených zo štátneho rozpočtu, sumu 1 647 994,85 eur* uhradila ZSSK z vlastných zdrojov.
* uvedené sumy sú bez DPH
25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ
21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ
5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň – projekt EÚ
35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) – vlastné zdroje
51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz – vlastné zdroje
37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) – vlastné zdroje
9 ks elektrických jednotiek – vypísaná verejná súťaž
35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt – ukončená verejná súťaž, čaká sa na podpis zmluvy
17 ks nových osobných vozňov – ukončená verejná súťaž, čaká sa na podpis zmluvy
Ďalšie projekty sú vo fáze posudzovania štúdií uskutočniteľnosti.
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Nová elektrická jednotka Panter z najväčšieho tendra v histórii ZSSK odviezla prvých cestujúcich © SITA Všetky práva vyhradené.
- ZSSK predstavila prvú trojčlánkovú jednotku v ostrej prevádzke
- Cestujúci v žilinskom a trenčianskom regióne sa môžu tešiť na 25 ks nových EJ
Vo februári tohto roku predstavila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) slovenským médiám ucelenú elektrickú jednotku "Panter" (EJ) z dielne konzorcia českej ŠKODA TRANSPORTATION a slovenskej ŽOS Trnava. Národný dopravca robil všetko, čo bolo v jeho silách, aby v čo najkratšom čase nasadil nové jednotky do prevádzky a tým zabezpečil cestujúcim vyšší komfort služieb. Včera na železničnej stanici v Žiline uskutočnil tlačovú konferenciu pri príležitosti predstavenia prvej elektrickej jednotky v jej ostrej prevádzke.
Nová trojčlánková EJ s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie absolvovala svoju prvú jazdu zo Žiliny do stanice Zwardoń za účasti Andreja Doležala, ministra dopravy a výstavby SR, Filipa Hlubockého, predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa ZSSK a zástupcu konzorcia ŠKODA TRANSPORTATION a ŽOS Trnava Miloša Kyselicu, generálneho riaditeľa ŽOS Trnava.
"Teší ma, že do vozového parku našich železníc pribudnú nové ekologické elektrické jednotky, vďaka ktorým budú môcť ľudia cestovať bezpečnejšie a pohodlnejšie. Okrem nových vlakov čaká tento región aj veľká modernizácia železničného uzla Žilina. Nové vlaky, ktoré v posledných rokoch pribúdajú do slovenských regiónov, sú pre cestujúcich ďalším z argumentov, prečo nechať auto doma a cestovať do práce, či do školy verejnou dopravou. Cestovanie vlakom bude mať podľa mojej mienky v budúcnosti stále väčší význam,” uviedol Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.
EJ s maximálnou rýchlosťou 160 km/h svojimi parametrami spĺňa požiadavky TSI a predstavuje tak účelné vozidlo na úrovni 21. storočia. Do prevádzky budú postupne nasadené dve verzie EJ – trojčlánková s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie (13 ks) a štvorčlánková s dĺžkou 106 m a s kapacitou 343 miest na sedenie (12 ks).
Jednotky budú postupne nasadzované v žilinskom i trenčianskom regióne, najmä na tratiach Žilina – Trenčín, Žilina – Čadca, Čadca – Zwardoń, Žilina – Liptovský Mikuláš. Do konca roka dodá výrobca ZSSK ešte najmenej tri ďalšie Pantery.
"Tento tender vôbec nebol jednoduchý. Pre čo najväčšiu transparentnosť sme ho museli po našich predchodcoch vypísať nanovo a všetky procesy urýchliť tak, aby nové vozidlá prišli čo najskôr," uviedol vo februári predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. "Tento najväčší tender v histórii sme nakoniec úspešne dotiahli do konca a nové vlaky budú predstavovať obrovský skok vpred v kvalite cestovania v regióne," doplnil.
"Tento projekt je pokračovaním úspešnej dlhodobej slovensko-českej spolupráce. Nové elektrické jednotky prinesú zákazníkovi úsporu prevádzkových nákladov a znížené náklady na údržbu. Cestujúci ocenia zvýšený komfort a kultúru cestovania. Zlepšené trakčne vlastnosti vozidla umožnia skrátiť prevádzkové časy. Pre slovenský priemysel a našu spoločnosť tento projekt prináša zvýšenie zamestnanosti, zvýšenie odbornej a technickej úrovne. Konkrétne v našej spoločnosti ŽOS Trnava vykonávame vysoko kvalifikované montážne práce vložených vozňov, montáž, oživenie a skúšky celej jednotky v požadovanom rozsahu, následne jednotku odovzdávame zákazníkovi do prevádzky," povedal generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Svojím objemom takmer 160 miliónov eur (159 999 500,00 eur*) je tender, ktorý prinesie žilinskému a z veľkej časti i trenčianskemu regiónu spolu 25 nových elektrických jednotiek, najväčším v histórii národného dopravcu. Majoritná časť z tejto sumy je pokrytá Kohéznym fondom Európskej únie (134 598 779,38 eur*), 23 752 725,77 eur* je hradených zo štátneho rozpočtu, sumu 1 647 994,85 eur* uhradila ZSSK z vlastných zdrojov.
* uvedené sumy sú bez DPH
Zrealizované a plánované, už podpísané, investície súčasného manažmentu ZSSK do vozidlového parku:
25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ
- celkový objem: 160 miliónov eur
- predpokladané dodanie: 2020 – 2022
- nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)
21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ
- celkový objem: 77 miliónov eur
- predpokladané dodanie: 2019 – 2021 (14 ks DMJ je už v prevádzke)
- nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj)
5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň – projekt EÚ
- celkový objem: 38,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2021 – 2022
- nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)
35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) – vlastné zdroje
- celkový objem: 66,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (32 ks nových vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz – vlastné zdroje
- celkový objem: 37,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (39 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) – vlastné zdroje
- celkový objem: 3,9 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2016 – 2020 (37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)
Aktuálne pripravované projekty ZSSK:
9 ks elektrických jednotiek – vypísaná verejná súťaž
- predpokladaná hodnota zákazky: 76 284 000 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský samosprávny kraj
- predpokladaný podpis zmluvy: 04/2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023
35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt – ukončená verejná súťaž, čaká sa na podpis zmluvy
- predpokladaná hodnota zákazky: 32 200 000 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský samosprávny kraj
- predpokladaný podpis zmluvy: 12/2020
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023
17 ks nových osobných vozňov – ukončená verejná súťaž, čaká sa na podpis zmluvy
- predpokladaná hodnota zákazky: 33 093 333 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský samosprávny kraj
- predpokladaný podpis zmluvy: 12/2020
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023
Ďalšie projekty sú vo fáze posudzovania štúdií uskutočniteľnosti.
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Nová elektrická jednotka Panter z najväčšieho tendra v histórii ZSSK odviezla prvých cestujúcich © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Okolo Národného futbalového štadióna vznikla unikátna výstava fotografií Krajina víťazov
Okolo Národného futbalového štadióna vznikla unikátna výstava fotografií Krajina víťazov
<< predchádzajúci článok
Koronavírus: Testy potvrdili 2 043 ľuďom koronavírus, zomrelo žiaľ 30 pacientov
Koronavírus: Testy potvrdili 2 043 ľuďom koronavírus, zomrelo žiaľ 30 pacientov