Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

26. marca 2015

Nórske aerolínie menia pravidlá - v kokpite už pilot nesmie byť sám



Nízkonákladová spoločnosť Norweigan Air Shuttle zmení "s okamžitou platnosťou" svoje postupy, aby zabezpečila, že budú v kokpite vždy dvaja ľudia. Oznámil to dnes ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Oslo 26. marca (TASR) - Nízkonákladová spoločnosť Norweigan Air Shuttle zmení "s okamžitou platnosťou" svoje postupy, aby zabezpečila, že budú v kokpite vždy dvaja ľudia. Oznámil to dnes šéf letových operácií týchto aerolínií, na ktorého sa odvolala tlačová agentúra DPA.


Opatrenie nasleduje po havárii Airbusu A320 nemeckej spoločnosti Germanwings vo francúzskych Alpách, s ktorým podľa francúzskych prokurátorov zrejme kopilot v utorok 24. marca zámerne narazil do hôr, keď ostal v kabíne sám.

"Odteraz budú v pilotnej kabíne vždy dvaja členovia posádky. Ak si jeden z pilotov odskočí, jeden člen posádky lietadla bude musieť byť v kokpite, kým bude pilot preč," povedal pre verejnoprávnu stanicu NRK Gudmund Taraldsen, šéf letových operácií v Norweigan Air Shuttle. Ide o tretiu najväčšiu nízkonákladovú leteckú spoločnosť v Európe.

"Je to v súlade v predpismi, aké platia v Spojených štátoch," dodal Taraldsen.

Až doteraz nórska spoločnosť dovoľovala, aby jeden z pilotov nakrátko odišiel z kokpitu počas letu a pritom ho nemusel nahradiť nejaký člen posádky lietadla.



Nemecký druhý pilot spoločnosti Germanwings Andreas Lubitz (28) prevzal v utorok počas letu výlučnú kontrolu nad Airbusom A320 po tom, čo kapitán opustil kokpit a išiel na toaletu. Následne kopilot odmietol otvoriť dvere a stlačil tlačidlo, ktoré nasmerovalo lietadlo na zostupný kurz, vyplýva z dnešných vyjadrení francúzskej prokuratúry.

Druhý pilot podľa prokuratúry nevyslal žiadne volanie o pomoc. Zo zachovaného záznamu čiernej skrinky v kokpite vyplýva, že komunikácia počas prvých 20 minút letu prebiehala normálne. Výkriky je počuť až v posledných sekundách záznamu. Druhý pilot nepovedal ani slovo, zaznamenaný je iba jeho dych, žil teda počas celého zostupu stroja. V posledných ôsmich minútach letu je počuť opakované výzvy kontrolnej veže, ale z kokpitu nezaznie nijaká odpoveď.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Európsky parlament riešil problematiku vnútroštátnej minimálnej mzdy
<< predchádzajúci článok
POTVRDENÉ: Druhý pilot nechal Airbus klesať zámerne, až kým nepadol