|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
NN podporuje vzdelávanie mladých ľudí
Štatistiky hovoria, že finančná gramotnosť na Slovensku je nízka. Zadlženie Slovákov v posledných rokoch výrazne rastie a podľa prepočtov NBS sa týmto tempom dostaneme za dva roky medzi ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. septembra (WBN/PR) - Štatistiky hovoria, že finančná gramotnosť na Slovensku je nízka. Zadlženie Slovákov v posledných rokoch výrazne rastie a podľa prepočtov NBS sa týmto tempom dostaneme za dva roky medzi najzadlženejšie krajiny regiónu. Súbežne so vzdelávaním dospelých je preto kľúčové začať i s vedením detí a mladých ľudí k zodpovednému prístupu voči financiám. Aj preto NN SR podporuje niekoľko vzdelávacích projektov v oblasti finančnej gramotnosti.
Z výsledkov štúdie OECD PISA 2012 vyplýva, že každý piaty slovenský žiak (22,8 %) nemá ani základnú znalosť v oblasti financií. V medzinárodnom porovnaní gramotnosti sme skončili výrazne pod priemerom OECD. NN SR sa preto už dlhšie snaží vzdelávať mladých ľudí a zvyšovať ich finančnú gramotnosť. Aktuálne podporuje tieto hlavné projekty:
"New Notion" (Nová predstava) ukazuje študentom posledného ročníka stredných škôl a mladým ľuďom pred ich blížiacim sa odchodom z detských domovov reálne riziká v oblasti osobných financií. Vysvetľuje a odhaľuje im situácie, ktorým môžu čeliť v krátkom čase vo svete dospelých. Zároveň rozvíja ich myslenie tak, aby si boli schopní samostatne poradiť pri ťažkých finančných rozhodnutiach. Projekt organizuje NN SR v spolupráci so zmluvnými lektormi Nadácie pre deti Slovenska, ktorí vo vybraných stredných školách po celom Slovensku budú učiť deti ako "narábať s peniazmi". Cieľom 10-mesačného projektu, ktorý sa spúšťa od septembra 2015, je zvýšiť finančnú gramotnosť slovenskej mládeže.
NN podporí túto jeseň i projekt "Innovation Camp" v spolupráci s neziskovou organizáciou Junior Achievement. Na prelome októbra a novembra sa stretne 100 študentov, ktorí budú vo vytvorených tímoch čeliť výzvam z finančnej oblasti. Každý tím bude podporovať jeden mentor – dobrovoľník z NN. Na konci dňa študenti predstavia svoje projekty porote v súťaži o víťazný tím a najlepší projekt.
NN odštartovala vo februári tohto roku aj spoluprácu s Nexteriou. Toto neziskové združenie cíti zodpovednosť za budúcnosť našej krajiny a verí, že rozvoj mládeže je kľúčom k zlepšeniu, a preto venuje svoj čas tvorbe a podpore aktivít v oblasti vzdelávania. NN sa tak stala súčasťou Leadership Academy - večernej školy pre študentov vysokých škôl. Nadaní študenti sa majú šancu v rámci trojročného štúdia dostať rýchlejšie do praxe a bližšie k reálnym, prosperujúcim slovenským firmám.
Kto je NN
NN Group je finančná skupina holandského pôvodu. Pôsobí v 18 krajinách sveta a ponúka klientom produkty v oblasti životného poistenia, sporenia na dôchodok a správy investícií a pomáha im tak riadiť ich finančnú budúcnosť. Na Slovensku pôsobí NN ako špecialista na poistenie a dôchodky prostredníctvom troch spoločností: NN Životnej poisťovne a NN dôchodkových spoločností (NN dôchodková správcovská spoločnosť a NN Tatry-Sympatia)
Z výsledkov štúdie OECD PISA 2012 vyplýva, že každý piaty slovenský žiak (22,8 %) nemá ani základnú znalosť v oblasti financií. V medzinárodnom porovnaní gramotnosti sme skončili výrazne pod priemerom OECD. NN SR sa preto už dlhšie snaží vzdelávať mladých ľudí a zvyšovať ich finančnú gramotnosť. Aktuálne podporuje tieto hlavné projekty:
"New Notion" (Nová predstava) ukazuje študentom posledného ročníka stredných škôl a mladým ľuďom pred ich blížiacim sa odchodom z detských domovov reálne riziká v oblasti osobných financií. Vysvetľuje a odhaľuje im situácie, ktorým môžu čeliť v krátkom čase vo svete dospelých. Zároveň rozvíja ich myslenie tak, aby si boli schopní samostatne poradiť pri ťažkých finančných rozhodnutiach. Projekt organizuje NN SR v spolupráci so zmluvnými lektormi Nadácie pre deti Slovenska, ktorí vo vybraných stredných školách po celom Slovensku budú učiť deti ako "narábať s peniazmi". Cieľom 10-mesačného projektu, ktorý sa spúšťa od septembra 2015, je zvýšiť finančnú gramotnosť slovenskej mládeže.
NN podporí túto jeseň i projekt "Innovation Camp" v spolupráci s neziskovou organizáciou Junior Achievement. Na prelome októbra a novembra sa stretne 100 študentov, ktorí budú vo vytvorených tímoch čeliť výzvam z finančnej oblasti. Každý tím bude podporovať jeden mentor – dobrovoľník z NN. Na konci dňa študenti predstavia svoje projekty porote v súťaži o víťazný tím a najlepší projekt.
NN odštartovala vo februári tohto roku aj spoluprácu s Nexteriou. Toto neziskové združenie cíti zodpovednosť za budúcnosť našej krajiny a verí, že rozvoj mládeže je kľúčom k zlepšeniu, a preto venuje svoj čas tvorbe a podpore aktivít v oblasti vzdelávania. NN sa tak stala súčasťou Leadership Academy - večernej školy pre študentov vysokých škôl. Nadaní študenti sa majú šancu v rámci trojročného štúdia dostať rýchlejšie do praxe a bližšie k reálnym, prosperujúcim slovenským firmám.
Kto je NN
NN Group je finančná skupina holandského pôvodu. Pôsobí v 18 krajinách sveta a ponúka klientom produkty v oblasti životného poistenia, sporenia na dôchodok a správy investícií a pomáha im tak riadiť ich finančnú budúcnosť. Na Slovensku pôsobí NN ako špecialista na poistenie a dôchodky prostredníctvom troch spoločností: NN Životnej poisťovne a NN dôchodkových spoločností (NN dôchodková správcovská spoločnosť a NN Tatry-Sympatia)