|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. apríla 2010
Nízke ceny v ponuke vedú k ich zvýšeniu dodatkami
Pri neprimerane nízkych cenách je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) počas realizácie stavby tlak na navyšovanie ceny dodatkami, cez ...
Zdieľať
Zsolt Lukáč
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher BRATISLAVA 21. apríla (WEBNOVINY) - Pri neprimerane nízkych cenách je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) počas realizácie stavby tlak na navyšovanie ceny dodatkami, cez práce navyše. K obsahu listu Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska, ktorý v ňom kritizuje stavebnú skupinu Skanska za neprimerane nízke cenové ponuky v tendroch na Slovensku, sa diaľničná spoločnosť nechce vyjadriť. "Ak má komisia podozrenie na neobvykle nízku cenu, tak požiada uchádzača o vysvetlenie ceny a následne posúdi toto vysvetlenie. Buď ponuku akceptuje, alebo si vyžiada ďalšie vysvetlenie, alebo ju vylúči a potom sa môžu uplatniť revízne postupy - námietky," uviedol pre agentúru SITA hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Ako dodal, treba posudzovať prípad od prípadu.
List zaslaný aj generálnemu riaditeľovi NDS Igorovi Chomovi spomína medzi štyrmi verejnými obstarávaniami dve súťaže organizované diaľničiarmi na výstavbu žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno a rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť. "Vzhľadom na skutočnosť, že komisia v predmetnej veci ešte nerozhodla, je NDS podľa zákona o verejnom obstarávaní povinná zachovávať mlčanlivosť," zdôvodnil Jánošík. V liste sa spomínajú aj tendre na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá a odkanalizovanie podunajskej časti bratislavského regiónu.
Hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič o tomto liste spočiatku nevedel, o stanovisku ministerstva dopravy agentúru SITA doteraz neinformoval. List stavebného zväzu bol adresovaný aj ministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnemu a generálnemu riaditeľovi Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Štefanovi Hlinkovi. List, ktorý má agentúra SITA k dispozícii, dostal na vedomie aj premiér Robert Fico. Zväz stavebných podnikateľov oslovených žiada, aby pri vyhodnocovaní výberových konaní vzali do úvahy jeho stanoviská, a aby sa zasadili o také legislatívne zmeny, ktoré by zamedzili opakovaniu podobných situácií pri verejnom obstarávaní.
Táto situácia podľa zväzu deformuje prirodzené podnikateľské prostredie a neprimerane nízke ponukové ceny nie je možné realizovať pri dodržaní požadovanej kvality. "Na základe týchto skúseností sme toho názoru, že neprimerane nízke ceny sú pre investorov v konečnom dôsledku nevýhodné a skupina Skanska týmto atakom na slovenský stavebný trh sleduje cieľ presťahovať na Slovensko svoje stavebné kapacity z Českej republiky," tvrdí prezident zväzu Zsolt Lukáč v liste.
Skanska rozhodne nesúhlasí s tvrdením, že jej ponuky sú neprimerane nízke. "Výsledná ponúkaná cena je reálna, obsahujúca všetky požadované náklady potrebné k úspešnej a kvalitnej realizácii spomínaných projektov ako i primeraný zisk. Skupina Skanska má veľmi striktné viacstupňové procesy zmenšovania a vyhodnocovania rizík pri všetkých projektoch podobnej veľkosti," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK, a.s. Bratislava Magdaléna Dobišová. Skanska odmieta, že by chcela presťahovať svoje stavebné aktivity z Českej republiky na Slovensko. Na Slovensku zamestnáva 950 pracovníkov a vo svojej organizačnej štruktúre platnej od 1. apríla má tri špecializované závody na dopravné staviteľstvo: Tunely SK, Cesty, mosty SK a Železničné staviteľstvo SK.
Skanska informovala, že žiadna z ponúk v štyroch spomínaných tendroch nebola doteraz vyhodnotená. Podľa zadaných parametrov jednotlivých súťaží očakáva, že budú jej ponuky vyhodnotené ako najlepšie. Skupinu Skanska ako člena zväzu zaráža, že ju zväz neoslovil, ani neposlal list na vedomie. Skanska považuje tento postup za neštandardný, prehodnocuje ho a následne prijme adekvátne závery.
SITA
List zaslaný aj generálnemu riaditeľovi NDS Igorovi Chomovi spomína medzi štyrmi verejnými obstarávaniami dve súťaže organizované diaľničiarmi na výstavbu žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno a rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť. "Vzhľadom na skutočnosť, že komisia v predmetnej veci ešte nerozhodla, je NDS podľa zákona o verejnom obstarávaní povinná zachovávať mlčanlivosť," zdôvodnil Jánošík. V liste sa spomínajú aj tendre na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá a odkanalizovanie podunajskej časti bratislavského regiónu.
Hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič o tomto liste spočiatku nevedel, o stanovisku ministerstva dopravy agentúru SITA doteraz neinformoval. List stavebného zväzu bol adresovaný aj ministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnemu a generálnemu riaditeľovi Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Štefanovi Hlinkovi. List, ktorý má agentúra SITA k dispozícii, dostal na vedomie aj premiér Robert Fico. Zväz stavebných podnikateľov oslovených žiada, aby pri vyhodnocovaní výberových konaní vzali do úvahy jeho stanoviská, a aby sa zasadili o také legislatívne zmeny, ktoré by zamedzili opakovaniu podobných situácií pri verejnom obstarávaní.
Táto situácia podľa zväzu deformuje prirodzené podnikateľské prostredie a neprimerane nízke ponukové ceny nie je možné realizovať pri dodržaní požadovanej kvality. "Na základe týchto skúseností sme toho názoru, že neprimerane nízke ceny sú pre investorov v konečnom dôsledku nevýhodné a skupina Skanska týmto atakom na slovenský stavebný trh sleduje cieľ presťahovať na Slovensko svoje stavebné kapacity z Českej republiky," tvrdí prezident zväzu Zsolt Lukáč v liste.
Skanska rozhodne nesúhlasí s tvrdením, že jej ponuky sú neprimerane nízke. "Výsledná ponúkaná cena je reálna, obsahujúca všetky požadované náklady potrebné k úspešnej a kvalitnej realizácii spomínaných projektov ako i primeraný zisk. Skupina Skanska má veľmi striktné viacstupňové procesy zmenšovania a vyhodnocovania rizík pri všetkých projektoch podobnej veľkosti," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK, a.s. Bratislava Magdaléna Dobišová. Skanska odmieta, že by chcela presťahovať svoje stavebné aktivity z Českej republiky na Slovensko. Na Slovensku zamestnáva 950 pracovníkov a vo svojej organizačnej štruktúre platnej od 1. apríla má tri špecializované závody na dopravné staviteľstvo: Tunely SK, Cesty, mosty SK a Železničné staviteľstvo SK.
Skanska informovala, že žiadna z ponúk v štyroch spomínaných tendroch nebola doteraz vyhodnotená. Podľa zadaných parametrov jednotlivých súťaží očakáva, že budú jej ponuky vyhodnotené ako najlepšie. Skupinu Skanska ako člena zväzu zaráža, že ju zväz neoslovil, ani neposlal list na vedomie. Skanska považuje tento postup za neštandardný, prehodnocuje ho a následne prijme adekvátne závery.
SITA