|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. mája 2014
Nitru navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie či Japonska
Na snímke interiér informačného centra NISYS-u, archívne foto
Zdieľať
Na snímke interiér informačného centra NISYS-u, archívne foto Foto: TASR
Nitra 3. mája (TASR) – Nitriansky informačný systém (NISYS) oslavuje 20. výročie svojho vzniku. Jeho služby využívajú v meste pod Zoborom turisti, ale aj domáci obyvatelia. „Priemerný počet návštevníkov NISYS-u je v posledných rokoch zhruba 15.900 osôb ročne. Dve tretiny z nich využívajú služby mestského informačného strediska,“ informovala Timea Galová z nitrianskeho mestského úradu. Záujem majú najmä o informácie týkajúce sa podnikateľských subjektov a organizácií v meste, informácie o pripravovaných podujatiach, prípadne prichádzajú zakúpiť si lístky v sieti Ticketportal či využívajú bezplatný internet.Zvyšok návštevníkov predstavujú domáci aj zahraniční turisti, ktorí sa informujú o pamiatkach a turistických atrakciách v meste, službách v cestovnom ruchu, ako sú ubytovacie a stravovacie zariadenia. Majú tiež záujem absolvovať prehliadky mesta alebo zakúpiť si suveníry z Nitry.
„Najviac zahraničných turistov prichádza z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Poľska, ale aj zo Španielska či z Francúzska. Nitru však už navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie, Austrálie aj Japonska,“ povedala Galová. Okrem osobných návštev využívajú služby NISYS-u záujemcovia aj prostredníctvom telefonického kontaktu. Ich počet predstavuje ročne priemerne 6530 osôb.
NISYS zabezpečuje pre záujemcov sprievodcovské služby v slovenskom alebo v jednom z deviatich cudzích jazykov. Tretí rok ponúka rôzne tematické prehliadky, najžiadanejšie sú Rozprávkový okruh mestom pre deti a dospelých a Večerná prehliadka Nitry. „Sprievodcovské služby využíva ročne priemerne 2000 ľudí. Ich počet sa pritom každoročne zvyšuje,“ konštatovala Galová.
Od júla minulého roku majú návštevníci mesta k dispozícii moderný elektronický informačný dotykový panel na Svätoplukovom námestí. Ten slúži ako plnohodnotný zdroj informácií turistom, ale aj domácim obyvateľom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR