|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2017
Nitrianski žiaci s mentálnym postihnutím obľubujú náučný chodník školy
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Milan Kapusta
Nitra 11. decembra (TASR) – Jednou z najobľúbenejších činností žiakov Spojenej školy internátnej na Červeňovej ulici v Nitre sú pestovateľské práce na políčkach, ktoré sú súčasťou náučného chodníka v areáli školy. Náučný chodník Poznávajme prírodu zriadila škola s pomocou Rotary Clubu v Nitre pred dvoma rokmi. "Využívame ho na výchovno-vzdelávací proces, aj na relaxáciu. Naši žiaci ho veľmi obľubujú, pestujú tam zeleninu i bylinky, ktoré si potom v rámci varenia pripravujú. Práve to bolo naším zámerom, aby si deti mohli vyskúšať v praxi, ako to vlastne v prírode funguje," povedala zástupkyňa riaditeľky školy Marianna Takáčová.Náučný chodník je určený pre deti s mentálnym postihnutím, pre deti s mentálnym postihnutím s pridruženými telesnými a zmyslovými postihnutiami a deti postihnuté autizmom. Vznikol na približne štvorárovej ploche, kde v minulosti bývala neudržiavaná záhrada. Chodník má sedem rôznych stanovíšť, každé je zamerané na rozvoj konkrétnych schopností dieťaťa. Stanovištia strážia siedmi trpaslíci - Posedko, Stopko, Meteorko, Skalko, Zemko, Byľko a Kvietko. Na stanovišti pri Posedkovi sa striedajú miesta s trávou, pieskom, kamienkami a šiškami. Nevidiace deti môžu po nich chodiť a učia sa rozoznávať rozdiely medzi nimi. Pri Byľkovi sa deti učia rozoznávať bylinky, pri Kvetkovi kvety. Tie si samé vysadia a starajú sa o ne. Cieľom projektu je rozvíjať poznávacie, zmyslové a komunikatívne procesy detí so zdravotným znevýhodnením, taktiež rozvíjať ich pohybové a manuálne zručnosti.
Mimoriadnej obľube žiakov sa teší aj multisenzorická miestnosť, ktoré je prioritne určená pre deti s problémovým správaním. "Chodia do nej relaxovať, pod vedením špeciálnych pedagógov podstupujú terapiu a aktivity na celkové upokojenie a uvoľnenie. Táto miestnosť je však veľmi obľúbená aj u ostatných detí, vrátane škôlkarov, ktorí si ju už tiež vyskúšali," skonštatovala Takáčová. Podľa jej slov sa škola usiluje poskytnúť žiakom plnohodnotný život. Žiaci navštevujú divadlo, kino, tvorivé dielne v galérii, ale aj kanisterapiu či hipoterapiu. V areáli školy majú k dispozícii zmodernizovanú telocvičňu, relaxačnú zónu s hojdačkami, v lete aj dva malé bazény, v zime sa učia korčuľovať, v lete navštevujú plaváreň. "Hľadáme možnosti, aby sme sa etablovali do spoločnosti zdravých detí," povedala Takáčová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR