|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. októbra 2015
Nitra hľadá možnosti, ako zrekonštruovať železničnú stanicu
Mesto Nitra hľadá možnosti, ako zrealizovať projekt rekonštrukcie železničnej stanice v Nitre. Uvažuje aj o možnosti partnerstva so súkromným investorom, ktorý by ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - archív
Nitra 12. októbra (TASR) – Mesto Nitra hľadá možnosti, ako zrealizovať projekt rekonštrukcie železničnej stanice v Nitre. Uvažuje aj o možnosti partnerstva so súkromným investorom, ktorý by mohol mať v objekte stanice svoje prevádzky a zároveň by vytvoril priestory nevyhnutné pre administratívu pre železničnú stanicu.„V susedstve železničnej stanice rekonštruuje priestory autobusovej stanice spoločnosť Arriva. Naším cieľom je dostať celú túto oblasť do tej podoby, aby návštevník prichádzajúci do Nitry išiel cez vynovené priestory,“ skonštatoval primátor Nitry Jozef Dvonč. Predpokladá však, že štát nebude mať na rekonštrukciu priestorov dostatok finančných prostriedkov. „Zrejme príde k podpísaniu memoranda, aby sme tieto priestory riešili alebo ich potom budeme riešiť formou partnerstva so súkromným investorom,“ skonštatoval Dvonč.
Rekonštrukcia nitrianskej železničnej stanice sa pripravovala už v roku 2011. Železnice SR pôvodne plánovali staničnú budovu zrekonštruovať, neskôr zmenili názor a pripravovali výstavbu novej budovy. Výstavba mala byť rýchlejšia a lacnejšia ako rekonštrukcia starej budovy. Náklady boli vyčíslené na dva milióny eur, čo bola polovica odhadovaných nákladov na rekonštrukciu starej budovy. Rekonštrukcia sa však doteraz neuskutočnila.
História železnice v Nitre siaha do druhej polovice 19. storočia, prvý železničný úsek bol otvorený v roku 1876. Z tohto obdobia pochádza aj samotný objekt dvojpodlažnej výpravnej budovy s typickými hranatými architektonickými objemami. K budove stanice boli v roku 1921 pristavané pracovne pre výpravcov, zriadili sa tri osobné a jedna batožinová pokladnica. V rokoch 1924 až 1925 bola vykonaná inštalácia elektrického osvetlenia úradných miestností a nádražia, čím dostala železničná stanica dnešnú podobu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR