|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2014
Nitra bude regulovať počet reklamných plôch aj po proteste prokurátora
Nitrianska radnica nevyhovie protestu prokurátora a nebude meniť svoje opatrenia na reguláciu reklamných pútačov v uliciach mesta. Rozhodli o tom mestskí ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Nitra 13. októbra (TASR) – Nitrianska radnica nevyhovie protestu prokurátora a nebude meniť svoje opatrenia na reguláciu reklamných pútačov v uliciach mesta. Rozhodli o tom mestskí poslanci na svojom októbrovom rokovaní. Podľa ich názoru bol protest prokurátora neopodstatnený. Takzvané Opatrenia pre systémové riešenie reklamných, informačných a propagačných zariadení na území mesta Nitra tak zostávajú v platnosti. Mestské zastupiteľstvo tento materiál schválilo ešte vo februári s cieľom vytlačiť z ulíc nelegálne postavené reklamné pútače a postupne obmedziť ich výskyt, hlavne na pozemkoch, ktoré patria mestu.Okresný prokurátor napadol opatrenia v proteste. Uvádza v ňom, že sú v rozpore s platnou legislatívou, pretože magistrát na jeho základe vydáva záväzné stanoviská, na ktoré nie je mestská samospráva splnomocnená zákonom.
„Prokuratúra si nesprávne vysvetlila náš zámer. Máme za to, že si zamieňa tento náš materiál so záväznými stanoviskami, ktoré sú vydávané výlučne v rámci preneseného výkonu štátnej správy. Naše opatrenia majú ale slúžiť iba ako vnútorná stratégia a podklad pre vypracovanie územnoplánovacej dokumentácie výlučne pre potreby mesta,“ vysvetlil primátor Jozef Dvonč.
Ako doplnil, jediný vážnejší spor medzi mestom a prokuratúrou bol v názore na vzdialenosť medzi jednotlivými reklamným plochami pri ceste. „My sme určili, že to má byť 200 metrov, pre čitateľnosť a pre zmenšenie počtu reklamno-informačných zariadení. Prokuratúra to namietala a žiadala nás, aby sme to vrátili späť a aby táto vzdialenosť bola 50 metrov. Tejto požiadavke sme nevyhoveli, takže aj naďalej zostáva vzdialenosť medzi reklamnými plochami na úrovni 200 metrov,“ konštatoval Dvonč.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR