Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

22. januára 2017

Niektorí využívajú sanitky ako taxíky, záchranárov volajú i k banalite



Ilustračné foto. Foto: TASR/Michal Svítok



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Michal Svítok


Bratislava 22. januára (TASR) – Tiesňovú linku 155 kontaktovalo vlani asi trištvrte milióna ľudí (735.730). Najviac na ňu volali v Prešovskom kraji, najmenej v Trenčianskom.

Záchranári vyrazili za pacientom v takmer 619.000 prípadoch. Vyše 116.000 hovorov riešili zdravotníci konzultáciou či odporúčaním návštevy lekára. Vyplýva to zo štatistík, ktoré TASR poskytlo Operačné stredisko Záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS).

Záchranku si vlani zavolali aj pacienti, ktorí sa na mieste udalosti nenachádzali. Ide približne o 3100 takýchto ľudí. "Stáva sa nám, že niektorí využívajú sanitky ako taxíky, keď sa napríklad potrebujú dostať do nemocnice," povedal pre TASR Boris Chmel, hovorca OS ZZS.

Takíto ľudia podľa Chmela vedia, čo majú operátorovi na linke povedať, aby im poslal pomoc. "Mali by si ale uvedomiť, že práve posádka, ktorá šla na zbytočný výjazd, by mohla zachrániť človeka, ktorý je skutočne v ohrození."

Záchranári v sanitkách zasahujú pri náhlom ohrození života a zdravia. Teda tam, kde treba neodkladnú urgentnú zdravotnú starostlivosť. Nechodia ku chronickým stavom či zvýšeným teplotám.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Izrael schválil výstavbu stoviek nových bytov vo východnom Jeruzaleme
<< predchádzajúci článok
V Hliníku nad Hronom vybuchol v bytovom dome plyn