Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

25. marca 2014

Niektorí motorkári sú po zime ako nevybúrení, tvrdí odborník



Viacerí motorkári jazdia po zime ako ...



Zdieľať
motorka motocykel Okrem chýb motocyklistov zostáva na Slovensku podľa odborníka a polície faktom aj nízka tolerancia vodičov áut. Za tragickými nehodami podľa nich stoja obe strany.BRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) - Viacerí motorkári jazdia po zime ako nevybúrení, hodnotí riaditeľ Ústavu súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity Gustáv Kasanický.


"Všimol som si na cestách stovky motorkárov a niektorí jazdili šialene," poznamenal. Uplynulý víkend zahynuli na cestách štyria ľudia, z toho dvaja motorkári. Podľa Kasanického by mali byť motorkári pri návrate na cesty opatrnejší.

"Človek by sa mal rozohriať a prvý týždeň - dva by mal jazdiť pomalšie. Ale to, čom som videl na cestách, tomu nenasvedčovalo," dodal.

Odporúčame:

Tragický víkend na cestách, zahynuli traja muži a žena


Problém je v tolerancií

O chybách motorkárov hovorí aj viceprezident Policajného zboru Ľubomír Ábel. "Mám dojem, že ostatní vodiči nie sú k nim až tak tolerantní, na druhej strane aj motorkári sa dopustili chýb," povedal pre agentúru SITA Ábel. V jednom víkendovom prípade nezvládol motorkár riadenie a vyletel zo zákruty, pri druhej nehode vrazil do traktora, ktorý odbočoval doľava.

Okrem chýb motocyklistov zostáva podľa odborníka a polície faktom aj nízka tolerancia vodičov áut. "Nie sme až takí tolerantní v porovnaní s inými krajinami, napríklad s Talianskom," hovorí Ábel s tým, že ide aj o otázku dopravnej výchovy, ktorá bola v minulosti zanedbávaná. "Je pravdou, že u nás jazdia len šesť či sedem mesiacov a ostatní vodiči akoby zabúdali na tých, ktorých celú zimu nevideli a zrazu tu máme kopu cyklistov a motorkárov," doplnil Kasanický.

Podľa neho je problém v tolerancii na oboch stranách. "Ak máme byť tolerantní k motorkárom, tak žiadame, aby aj oni boli tolerantní a nejazdili vysokými rýchlosťami," hovorí s tým, že často sa motorkári priblížia k autu vysokou rýchlosťou a vodič tak nemá šancu zareagovať. Následky nehôd motorkárov bývajú pritom fatálne. "Motorka má len dve kolesá, každý pád znamená kontakt tela s vozovkou a čo je horšie, aj s ostatnými zariadeniami pri ceste," pripomína dopravný odborník.

Policajný viceprezident žiada osvetu

Policajný viceprezident prízvukuje disciplínu a osvetu. "Polícia môže ovplyvniť približne 30 percent dopravnej bezpečnostnej situácie," vysvetľuje Ábel a dodáva, že zvyšok je na vyspelosti a zručnosti vodičov. Kasanický súhlasí, že nemožno všetko pripisovať polícii. Tá by sa mohla podľa neho zamerať na takých účastníkov a tie miesta, ktorú sú problematické a s krycím dozorom sa zamerať aj na motorkárov. Policajti budú podľa Ábela pokračovať v dopravných akciách, ktorých je niekedy do týždňa aj viac ako desať.

V sobotu vyletel vodič motorky Harley Davidson zo zákruty medzi obcami Čaka a Kolta v okrese Levice. Po zrážke s traktorom zahynul tiež motorkár medzi obcami Hlinné a Čierne nad Topľou na východnom Slovensku. Vodička Hondy podľahla v nemocnici zraneniam z čelnej zrážky, ktorá sa stala v sobotu pred 18:00 pri obci Veľká Čausa v Prievidzskom okrese. Ďalšia tragická dopravná nehoda sa udiala v Trenčianskom kraji v nedeľu na ceste z Považskej Bystrice smerom na Prečín, kde havarovalo BMW. V nemocnici zomrel jeden člen posádky.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Počet obetí zosuvu pôdy v štáte Washington stúpol na 14
<< predchádzajúci článok
KDH čaká, lebo hľadá do ústavy vhodnú formuláciu o sudcoch