![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča tvorí predaj reklamných názvov vlakov komerčný príjem spoločnosti, ktorý môže ďalej investovať do skvalitňovania služieb. "Ich reálny finančný prínos neustále vyhodnocujeme a nevylučujeme, že sa pri niektorých vlakoch vrátime k pôvodným, zväčša geografickým názvom," avizoval Kováč pre TASR.
Takáto reklamná spolupráca prinesie podľa neho ZSSK ročne desiatky tisíc eur. Dopravca zaznamenáva zvyšujúci sa záujem o takúto reklamu. "Vo väčšine prípadov však ide o stálych klientov, ktorí len pokračujú vo využití komerčného názvu vlaku pre ďalšie obdobie," doplnil.
Prioritou dopravcu je podľa Kováča preprava cestujúcich a dobré meno spoločnosti, preto sú názvy vlakov a ich marketingová využiteľnosť v mnohom obmedzené. "Napríklad vlak nemôže niesť názov súvisiaci s politikou, tabakovými výrobkami či alkoholom," dodal.
Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov. Dôvodom bolo napríklad to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich a nenaplnili sa tiež vtedajšie finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama priniesť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR