|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. júna 2009
Nezvestné lietadlo vyslalo 24 varovaní
Nezvestné lietadlo spoločnosti Air France vyslalo tesne pred zmiznutím z radarov 24 automatických upozornení o zlyhaniach systémov vrátane zlyhania automatického riadenia stroja tzv. autopilota. Informovala o ...
Zdieľať
PARÍŽ 6. júna (WEBNOVINY) - Nezvestné lietadlo spoločnosti Air France vyslalo tesne pred zmiznutím z radarov 24 automatických upozornení o zlyhaniach systémov vrátane zlyhania automatického riadenia stroja tzv. autopilota. Informovala o tom v sobotu francúzska agentúra poverená vyšetrovaním leteckých nešťastí. Ako skonštatoval šéf agentúry Paul-Louis Arslanian, ani v tejto chvíli však nie je možné povedať, či sa autopilot vypol sám, alebo tak učinila posádka. V tejto súvislosti je zaujímavá informácia o tom, že spoločnosť Airbus po piatich dňoch od momentu, ako sa ich stroj typu A330 v službách Air France stratil, nariadila prekontrolovanie systémov informujúcich pilotov o rýchlosti lietadla.
Francúzski vyšetrovatelia v sobotu potvrdili, že zaznamenali niekoľko prípadov zlyhania rýchlomerov v strojoch typu A330. Arslanian taktiež uviedol, že by to vysvetľovalo nezrovnalosti v údajoch o letovej rýchlosti nezvestného stroja v čase vletenia do búrkových mračien. Stratené lietadlo totiž išlo v inkriminovaných momentoch podľa vyšetrovateľov buď príliš rýchlo, alebo príliš pomaly. Spôsobiť to mohla práve porucha rýchlomerov na trupe lietadla typu A330 vyhodnocujúcich rýchlosť stroja na základe tlaku vzduchu. V prípade poškodenia môžu posádku zmiasť poskytovaním chybných informácií.
Lietadlo spoločnosti Air France typu Airbus 330 zmizlo z radarov na ceste z Ria de Janeiro do Paríža v pondelok. Príčina pravdepodobnej havárie je zatiaľ neznáma. Intenzívne pátranie po stroji s 228 osobami na palube prinieslo lokalizáciu trosiek v oblasti asi 640 kilometrov od brazílskeho súostrovia Fernando de Noronha. Na mieste spozorovali aj škvrnu od paliva, ktorá sa ťahá do vzdialenosti 20 kilometrov. Brazílski vyšetrovatelia však vylúčili, že by patrili nezvestnému stroju. Príčiny nešťastia tak zostávajú aj naďalej nejasné, no nie je vylúčený ani výbuch na palube stroja, keďže podľa leteckých analytikov sa všetko muselo udiať veľmi rýchlo a s katastrofálnymi dôsledkami. Svoje tvrdenia opierajú o fakt, že stroj nestihol vyslať ani núdzový signál vysielaný na medzinárodnej frekvencii. Francúzi v piatok vyslali do vôd Atlantického oceánu jadrovú ponorku s cieľom nájsť čiernu skrinku.
SITA_AFP
Francúzski vyšetrovatelia v sobotu potvrdili, že zaznamenali niekoľko prípadov zlyhania rýchlomerov v strojoch typu A330. Arslanian taktiež uviedol, že by to vysvetľovalo nezrovnalosti v údajoch o letovej rýchlosti nezvestného stroja v čase vletenia do búrkových mračien. Stratené lietadlo totiž išlo v inkriminovaných momentoch podľa vyšetrovateľov buď príliš rýchlo, alebo príliš pomaly. Spôsobiť to mohla práve porucha rýchlomerov na trupe lietadla typu A330 vyhodnocujúcich rýchlosť stroja na základe tlaku vzduchu. V prípade poškodenia môžu posádku zmiasť poskytovaním chybných informácií.
Lietadlo spoločnosti Air France typu Airbus 330 zmizlo z radarov na ceste z Ria de Janeiro do Paríža v pondelok. Príčina pravdepodobnej havárie je zatiaľ neznáma. Intenzívne pátranie po stroji s 228 osobami na palube prinieslo lokalizáciu trosiek v oblasti asi 640 kilometrov od brazílskeho súostrovia Fernando de Noronha. Na mieste spozorovali aj škvrnu od paliva, ktorá sa ťahá do vzdialenosti 20 kilometrov. Brazílski vyšetrovatelia však vylúčili, že by patrili nezvestnému stroju. Príčiny nešťastia tak zostávajú aj naďalej nejasné, no nie je vylúčený ani výbuch na palube stroja, keďže podľa leteckých analytikov sa všetko muselo udiať veľmi rýchlo a s katastrofálnymi dôsledkami. Svoje tvrdenia opierajú o fakt, že stroj nestihol vyslať ani núdzový signál vysielaný na medzinárodnej frekvencii. Francúzi v piatok vyslali do vôd Atlantického oceánu jadrovú ponorku s cieľom nájsť čiernu skrinku.
SITA_AFP
Súvisiace články:
Trosky lietadla nepatria letu 447 (5. 6. 2009)
Havarované lietadlo bude hľadať jadrová ponorka (5. 6. 2009)
Air France sa vyhrážali bombou (4. 6. 2009)
Video: Podarilo vyloviť niekoľko predmetov, ktoré patrili cestujúcim. (4. 6. 2009)
Lietadlo Air France spadlo do oceánu (3. 6. 2009)
Trosky lietadla sa vydali hľadať lode aj ponorky (3. 6. 2009)
V Atlantiku objavili ďalšie trosky lietadla (3. 6. 2009)
Video: Intenzívne pátranie po zmiznutom lietadle pokračuje (2. 6. 2009)