|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2009
Neúspešný účastník tendra čelí trestnému stíhaniu
Boj medzi štátnou Záchrannou a dopravnou zdravotníckou služba Bratislava a neúspešným uchádzačom v ňou vyhlásenej súťaži na kúpu 140 sanitiek sa pritvrdzuje. Štatutárni zástupcovia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Boj medzi štátnou Záchrannou a dopravnou zdravotníckou služba Bratislava a neúspešným uchádzačom v ňou vyhlásenej súťaži na kúpu 140 sanitiek sa pritvrdzuje. Štatutárni zástupcovia spoločnosti Panax F.C.S., s.r.o. totiž čelia trestnému stíhaniu vo veci zločinu machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ štátnej záchranky Boris Moťovský.
Ako uchádzač mal totiž Panax podľa neho dokladovať splnenie požiadaviek na účasť v konaní overenou kópiou Rámcovej zmluvy o spolupráci uzavretej s firmou Porsche Slovakia s.r.o. Ňou preukazoval, že je autorizovaným oficiálnym predajným a servisným strediskom pre značku Volkswagen. "Pričom predmetná zmluva predložená do verejného obstarávania ako jedna z podmienok súťaže nebola nikdy medzi Panaxom a Porsche Slovakia uzatvorená," píše ďalej v stanovisku Moťovský.
Obchodný riaditeľ firmy Panax Peter Zaiček pre agentúru SITA uviedol, že informácia o neuzatvorení zmluva nie je pravdivá. "Nie je to pravda, zmluva je uzatvorená," vyhlásil. Ako je teda možné, že voči Panaxu začali trestné stíhanie, si vysvetliť nevedel. "Je to ďalší z trikov na obhajobu štátnej záchranky. Oni by sa ale mali báť," domnieva sa Zaiček. Podľa neho sa budú teraz snažiť zdiskreditovať každého. "Ak je niekto v úzkych, vždy bude hľadať vinu u iného," dodal na záver. Samotná spoločnosť Porsche Slovakia nebude podľa jej PR manažéra Ľubomíra Beňoviča túto záležitosť komentovať.
Štátna záchranka vypísala tender na sanitky dvakrát. Pôvodný z marca tohto roka Úrad pre verejné obstarávanie zrušil, pretože bol podľa neho ušitý na mieru len jednému uchádzačovi. Určili sa totiž neprimerané technické požiadavky na vozidlá, ktorým na slovenskom trhu zodpovedalo iba jedno vozidlo. Aj druhý pokus však nebol bezchybný. Úrad mu vyčítal diskriminačné podmienky a žiadal ich odstránenie.
Napriek tomu však záchranka podľa medializovaných informácií podpísala zmluvu o dodávke sanitiek so spoločnosťou Volkswagen finančné služby. Vylúčený účastník tendra, spoločnosť Panax, pritom podľa zistení redaktorov Paľby v TV Markíza nevedel niekoľko dní doručiť do štátnej firmy žiadosť o nápravu. Všetci kompetentní totiž údajne boli na služobnej ceste, dovolenke, alebo boli práceneschopní.
Víťazná firma by pritom mala kupovať sanitky od českej firmy Sicar. Jej konateľ potvrdil, že na sanitkách už robia. Prvých 48 by malo byť na Slovensku už tento mesiac. Ako však upozornili redaktori spomínanej televízie, dodať 48 vozidiel, prerobiť ich na sanitky a kompletne vybaviť za päť týždňov, je obdivuhodná rýchlosť, za normálnych okolností to totiž trvá mesiace.
Paľba pritom získala zábery, ktoré dokazujú, že autá stáli na dvore českej firmy ešte pred podpisom zmluvy. Zároveň jej redaktori zistili aj to, že spoločnosť Sicar nemá na prestavbu vozidiel potrebné povolenie slovenského ministerstva dopravy. Na dôvažok, sanitky ide štátna záchranka kupovať každú v priemere za 170 tis eur, hoci bežne sa dajú kúpiť do 100 tis. eur.
Pochybnosti však podľa Paľby vyvoláva aj dodávka prístrojov do sanitiek, konkrétne defibrilátorov. Aj požiadavky na ne sú údajne vysoko umelé a špecifikované len na jeden typ defibrilátora jednej firmy. Redaktori totiž upozornili, že iba jediný dodávateľ na Slovensku deklaruje, že spĺňa požiadavku štátnej záchranky, aby defibrilátory pracovali neobmedzene dlho pri 20-stupňových mrazoch. Jeho prístroj je pritom sedemnásť rokov starý. Výrobca a lekári označili spomínanú podmienku za nezmyselnú a obmedzujúcu.
SITA
Ako uchádzač mal totiž Panax podľa neho dokladovať splnenie požiadaviek na účasť v konaní overenou kópiou Rámcovej zmluvy o spolupráci uzavretej s firmou Porsche Slovakia s.r.o. Ňou preukazoval, že je autorizovaným oficiálnym predajným a servisným strediskom pre značku Volkswagen. "Pričom predmetná zmluva predložená do verejného obstarávania ako jedna z podmienok súťaže nebola nikdy medzi Panaxom a Porsche Slovakia uzatvorená," píše ďalej v stanovisku Moťovský.
Obchodný riaditeľ firmy Panax Peter Zaiček pre agentúru SITA uviedol, že informácia o neuzatvorení zmluva nie je pravdivá. "Nie je to pravda, zmluva je uzatvorená," vyhlásil. Ako je teda možné, že voči Panaxu začali trestné stíhanie, si vysvetliť nevedel. "Je to ďalší z trikov na obhajobu štátnej záchranky. Oni by sa ale mali báť," domnieva sa Zaiček. Podľa neho sa budú teraz snažiť zdiskreditovať každého. "Ak je niekto v úzkych, vždy bude hľadať vinu u iného," dodal na záver. Samotná spoločnosť Porsche Slovakia nebude podľa jej PR manažéra Ľubomíra Beňoviča túto záležitosť komentovať.
Štátna záchranka vypísala tender na sanitky dvakrát. Pôvodný z marca tohto roka Úrad pre verejné obstarávanie zrušil, pretože bol podľa neho ušitý na mieru len jednému uchádzačovi. Určili sa totiž neprimerané technické požiadavky na vozidlá, ktorým na slovenskom trhu zodpovedalo iba jedno vozidlo. Aj druhý pokus však nebol bezchybný. Úrad mu vyčítal diskriminačné podmienky a žiadal ich odstránenie.
Napriek tomu však záchranka podľa medializovaných informácií podpísala zmluvu o dodávke sanitiek so spoločnosťou Volkswagen finančné služby. Vylúčený účastník tendra, spoločnosť Panax, pritom podľa zistení redaktorov Paľby v TV Markíza nevedel niekoľko dní doručiť do štátnej firmy žiadosť o nápravu. Všetci kompetentní totiž údajne boli na služobnej ceste, dovolenke, alebo boli práceneschopní.
Víťazná firma by pritom mala kupovať sanitky od českej firmy Sicar. Jej konateľ potvrdil, že na sanitkách už robia. Prvých 48 by malo byť na Slovensku už tento mesiac. Ako však upozornili redaktori spomínanej televízie, dodať 48 vozidiel, prerobiť ich na sanitky a kompletne vybaviť za päť týždňov, je obdivuhodná rýchlosť, za normálnych okolností to totiž trvá mesiace.
Paľba pritom získala zábery, ktoré dokazujú, že autá stáli na dvore českej firmy ešte pred podpisom zmluvy. Zároveň jej redaktori zistili aj to, že spoločnosť Sicar nemá na prestavbu vozidiel potrebné povolenie slovenského ministerstva dopravy. Na dôvažok, sanitky ide štátna záchranka kupovať každú v priemere za 170 tis eur, hoci bežne sa dajú kúpiť do 100 tis. eur.
Pochybnosti však podľa Paľby vyvoláva aj dodávka prístrojov do sanitiek, konkrétne defibrilátorov. Aj požiadavky na ne sú údajne vysoko umelé a špecifikované len na jeden typ defibrilátora jednej firmy. Redaktori totiž upozornili, že iba jediný dodávateľ na Slovensku deklaruje, že spĺňa požiadavku štátnej záchranky, aby defibrilátory pracovali neobmedzene dlho pri 20-stupňových mrazoch. Jeho prístroj je pritom sedemnásť rokov starý. Výrobca a lekári označili spomínanú podmienku za nezmyselnú a obmedzujúcu.
SITA