![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. apríla 2019
Neúspešnú reklamáciu u obchodníka môže vybaviť za klienta aj banka
Platiť kartou sa klientom bánk oplatí. Na jednej strane ide o rýchlejší, pohodlnejší a bezpečnejší spôsob úhrady za tovary a služby, na tej druhej klienti získavajú ...
Zdieľať

Chargeback je reklamačný medzibankový proces, pri ktorom banka neoprávnenú, chybne zaúčtovanú alebo neautorizovanú platbu spätne zaúčtuje. "Najčastejšie ide o prípady, kedy si obchodník nesplnil záväzok a tovar, za ktorý klient zaplatil, nedodal v požadovanej kvalite alebo vôbec, ak klientovi prišiel iný tovar ako si objednal, ale časté sú aj prípady, že miesto originálneho tovaru bol klientovi doručený 'fejk'," vysvetľuje Králová.
Zároveň však poukazuje na nevedomosť klientov, mnohí z nich totiž netušia, že vrátenie peňazí cez chargeback si môžu uplatniť aj vtedy, ak predajca skrachuje, duplicitne zaúčtuje platbu, alebo ak zruší napríklad kúpenú dovolenku či zaplatené podujatie.
Podľa nej sa držiteľ karty musí najskôr pokúsiť vyriešiť vrátenie prostriedkov priamo s obchodníkom, od ktorého tovar či službu zakúpil. "Obchodník by mal finančné prostriedky vrátiť zákazníkovi spravidla do 15 až 30 dní. Ak sa tak nestane, obchodník vrátenie peňazí zamietne alebo klient nedostane žiadnu spätnú odpoveď, až vtedy môže platbu reklamovať v banke. Po poskytnutí detailných informácií od klienta banka vráti prostriedky na účet klienta a uplatní si chargeback voči banke, ktorá má zmluvu s predajcom," radí Králová.
Majitelia obchodov, e-shopov aj dodávatelia služieb fungujú na princípe jasných pravidiel reklamácie. Rovnako tak aj kartové spoločnosti pri službe chargeback, kde reklamáciu vybavuje banka klienta. Samotný chargeback pritom nemusí byť vždy úspešný, preto je dôležitá spolupráca klienta s bankou. Ten musí doložiť presný popis tovaru, ktorý si objednal, napríklad tenisky konkrétnej značky, v čiernej farbe a veľkosti 42 a rovnako aj potvrdenie objednávky od obchodníka. Taktiež je nevyhnutné, aby sa držiteľ karty snažil najskôr kontaktovať obchodníka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR