|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. novembra 2014
Nepočúvať deti je veľká chyba, tvrdí šéfka krízovej linky
Deti je potrebné oveľa viac zapájať do rozhodovania o veciach, ktoré sa ich dotýkajú alebo môžu ovplyvniť ich život. Deti treba povzbudzovať k vytváraniu a vyjadrovaniu svojich ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. novembra (WEBNOVINY) – Deti je potrebné oveľa viac zapájať do rozhodovania o veciach, ktoré sa ich dotýkajú alebo môžu ovplyvniť ich život.
Deti treba povzbudzovať k vytváraniu a vyjadrovaniu svojich názorov a myšlienok a predovšetkým brať ich do úvahy. Konštatuje sa to v odporúčacom liste, ktorý vznikol v rámci projektu Posilňovanie hlasov detí v spoločnosti EÚ prostredníctvom detských liniek pomoci.
Nepočúvať deti je chyba
Do projektu bolo zapojených šesť partnerských organizácií, ktoré prevádzkujú detské linky pomoci 116 111 v Bulharsku, Rumunsku, Poľsku, Česku, Slovensku a Veľkej Británii. Zavedenie participácie detí do praxe v postkomunistických krajinách chýba, čo je dôsledkom ich minulosti. Britský partner bol do spolupráce zapojený, lebo má bohaté skúsenosti s participáciou detí. Celý projekt začal ešte v decembri 2012.
"Nepočúvať deti je veľká chyba," zdôraznila v utorok na tlačovej besede pri prezentovaní výsledkov projektu riaditeľka Linky detskej istoty pri Slovenskom výbore UNICEF Eva Dzurindová. Dodala, že napriek tomu, že ich organizácia 18 rokov pracuje s deťmi, pri tomto projekte si uvedomili, že majú rezervy.
S deťmi treba spolupracovať
Organizácie pracujúce s deťmi by mali ich účasť viac zakomponovať do svojej práce. "Mali by sme s nimi spolupracovať tak, aby sa cítili ako partneri a nie ako podriadení. Nemalo by to byť iba o vypočutí názoru, ale aj o debate a prípadnom skorigovaní názoru," konštatovala. Podľa Dzurindovej je tu priestor na osvetu, a to tak voči profesionálom pracujúcim s deťmi, ale aj voči verejnosti, rodičom a deťom.
Ako sa zdôrazňuje v odporúčacom liste, participácia znamená, že názor je vypočutý a berie sa do úvahy. Participácia detí sa stane skutočnou vtedy, keď dospelí budú rešpektovať a akceptovať hlasy a potreby detí. "Očakávame, že deti dospejú a stanú sa schopnými a platnými členmi spoločnosti.
Aby sa takými mohli stať, musia byť tak vychovávané. Ak sa k nim po celý čas staviame iba ako k deťom, nedávame im žiadne právo rozhodovať sa, zúčastňovať sa dôležitých činností a formovať aktívne postoje, nemôžeme očakávať, že to zrazu dokážu v deň svojich 18 narodenín," zdôrazňuje sa v odporúčacom liste.
Deti treba povzbudzovať k vytváraniu a vyjadrovaniu svojich názorov a myšlienok a predovšetkým brať ich do úvahy. Konštatuje sa to v odporúčacom liste, ktorý vznikol v rámci projektu Posilňovanie hlasov detí v spoločnosti EÚ prostredníctvom detských liniek pomoci.
Nepočúvať deti je chyba
Do projektu bolo zapojených šesť partnerských organizácií, ktoré prevádzkujú detské linky pomoci 116 111 v Bulharsku, Rumunsku, Poľsku, Česku, Slovensku a Veľkej Británii. Zavedenie participácie detí do praxe v postkomunistických krajinách chýba, čo je dôsledkom ich minulosti. Britský partner bol do spolupráce zapojený, lebo má bohaté skúsenosti s participáciou detí. Celý projekt začal ešte v decembri 2012.
"Nepočúvať deti je veľká chyba," zdôraznila v utorok na tlačovej besede pri prezentovaní výsledkov projektu riaditeľka Linky detskej istoty pri Slovenskom výbore UNICEF Eva Dzurindová. Dodala, že napriek tomu, že ich organizácia 18 rokov pracuje s deťmi, pri tomto projekte si uvedomili, že majú rezervy.
S deťmi treba spolupracovať
Organizácie pracujúce s deťmi by mali ich účasť viac zakomponovať do svojej práce. "Mali by sme s nimi spolupracovať tak, aby sa cítili ako partneri a nie ako podriadení. Nemalo by to byť iba o vypočutí názoru, ale aj o debate a prípadnom skorigovaní názoru," konštatovala. Podľa Dzurindovej je tu priestor na osvetu, a to tak voči profesionálom pracujúcim s deťmi, ale aj voči verejnosti, rodičom a deťom.
Ako sa zdôrazňuje v odporúčacom liste, participácia znamená, že názor je vypočutý a berie sa do úvahy. Participácia detí sa stane skutočnou vtedy, keď dospelí budú rešpektovať a akceptovať hlasy a potreby detí. "Očakávame, že deti dospejú a stanú sa schopnými a platnými členmi spoločnosti.
Aby sa takými mohli stať, musia byť tak vychovávané. Ak sa k nim po celý čas staviame iba ako k deťom, nedávame im žiadne právo rozhodovať sa, zúčastňovať sa dôležitých činností a formovať aktívne postoje, nemôžeme očakávať, že to zrazu dokážu v deň svojich 18 narodenín," zdôrazňuje sa v odporúčacom liste.