|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2014
Nemocnica v Skalici dostala najvyššiu pokutu za pochybenie
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) v minulom roku právoplatne uložil poskytovateľom zdravotnej starostlivosti 127 pokút v celkovej výške 188,2 tis. eur. S ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) - Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) v minulom roku právoplatne uložil poskytovateľom zdravotnej starostlivosti 127 pokút v celkovej výške 188,2 tis. eur.
S najvyšším finančným postihom skončila Fakultná nemocnica s poliklinikou v Skalici, za pochybenie jej úrad udelil sankciu 9 950 eur. Suma je veľmi blízko najvyššej možnej pokute, akú môže ÚDZS zo zákona uložiť. Okrem pokút však môže úrad aj zakázať výkon zdravotníckeho povolania najviac na jeden rok.
Hovorkyňa ÚDZS Soňa Valášiková podotýka, že ak úrad pristúpil k sankcii, pri dohľade zistil, že zdravotná starostlivosť nebola poskytnutá správne. "Každý prípad je individuálny a náročný na posúdenie," konštatuje Valášiková.
Úrad klinicky zaujímavé prípady spracováva vo forme kazuistík. Medzi nimi možno nájsť aj prípady z minulého roka, kedy napríklad lekár nerozpoznal zlomeninu hornej končatiny, nebol správne vedený pôrod a dieťa zomrelo, či staršieho pacienta neodoslali po páde v nemocnici na CT vyšetrenie mozgu, pitva preukázala vnútrolebečné krvácanie. Kazuistiky však obsahujú aj pozitívne prípady.
Odporúčame aj:
Projekt Eurokľúč sa rozbieha už aj na Slovensku
Lekári museli ukončiť tisícky PN-iek, podnet dala poisťovňa
Lekárska komora chce odoberať lekárom licencie, ak pochybia
Ak je pacient nespokojný s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, môže sa obrátiť na ÚDZS, podnet musí mať písomnú formu, vyžaduje sa aj podpis podávateľa. "Pri písomnom podaní podnetu je dôležité, aby boli uvedené identifikačné údaje pacienta a názov zdravotníckeho zariadenia, v ktorom mu bola zdravotná starostlivosť poskytovaná, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému a podpis osoby, ktorá podnet podáva. V prípade úmrtia to môže byť najbližší príbuzný," vysvetľuje Valášiková. Sťažovateľ, ktorý nie je spokojný s postupom šetrenia, prípadne sa nestotožnil so samotným výsledkom dohľadu, sa môže obrátiť na ústredie ÚDZS.
V prípade, že má pacient výhrady voči správaniu zdravotníkov, musí svoje podnety smerovať už nie na ÚDZS ale na riaditeľstvo danej nemocnice, komoru zdravotníkov či Vyšší územný celok. Na samosprávny kraj sa môže obrátiť aj pre platby vyžadované pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, podnet môže zaslať aj na rezort zdravotníctva.
S najvyšším finančným postihom skončila Fakultná nemocnica s poliklinikou v Skalici, za pochybenie jej úrad udelil sankciu 9 950 eur. Suma je veľmi blízko najvyššej možnej pokute, akú môže ÚDZS zo zákona uložiť. Okrem pokút však môže úrad aj zakázať výkon zdravotníckeho povolania najviac na jeden rok.
Hovorkyňa ÚDZS Soňa Valášiková podotýka, že ak úrad pristúpil k sankcii, pri dohľade zistil, že zdravotná starostlivosť nebola poskytnutá správne. "Každý prípad je individuálny a náročný na posúdenie," konštatuje Valášiková.
Úrad klinicky zaujímavé prípady spracováva vo forme kazuistík. Medzi nimi možno nájsť aj prípady z minulého roka, kedy napríklad lekár nerozpoznal zlomeninu hornej končatiny, nebol správne vedený pôrod a dieťa zomrelo, či staršieho pacienta neodoslali po páde v nemocnici na CT vyšetrenie mozgu, pitva preukázala vnútrolebečné krvácanie. Kazuistiky však obsahujú aj pozitívne prípady.
Projekt Eurokľúč sa rozbieha už aj na Slovensku
Lekári museli ukončiť tisícky PN-iek, podnet dala poisťovňa
Lekárska komora chce odoberať lekárom licencie, ak pochybia
Ak je pacient nespokojný s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, môže sa obrátiť na ÚDZS, podnet musí mať písomnú formu, vyžaduje sa aj podpis podávateľa. "Pri písomnom podaní podnetu je dôležité, aby boli uvedené identifikačné údaje pacienta a názov zdravotníckeho zariadenia, v ktorom mu bola zdravotná starostlivosť poskytovaná, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému a podpis osoby, ktorá podnet podáva. V prípade úmrtia to môže byť najbližší príbuzný," vysvetľuje Valášiková. Sťažovateľ, ktorý nie je spokojný s postupom šetrenia, prípadne sa nestotožnil so samotným výsledkom dohľadu, sa môže obrátiť na ústredie ÚDZS.
V prípade, že má pacient výhrady voči správaniu zdravotníkov, musí svoje podnety smerovať už nie na ÚDZS ale na riaditeľstvo danej nemocnice, komoru zdravotníkov či Vyšší územný celok. Na samosprávny kraj sa môže obrátiť aj pre platby vyžadované pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, podnet môže zaslať aj na rezort zdravotníctva.