Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. novembra 2015

Nemecko zvažuje, že rozšíri právomoci technických inšpektorov áut



Nemecká vláda v súvislosti s emisným škandálom automobilky Volkswagen (VW) zvažuje, že rozšíri právomoci technických inšpektorov, ktorí kontrolujú autá. Uviedla to dnes ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Berlín 23. novembra (TASR) - Nemecká vláda v súvislosti s emisným škandálom automobilky Volkswagen (VW) zvažuje, že rozšíri právomoci technických inšpektorov, ktorí kontrolujú autá. Uviedla to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na nemecké ministerstvo dopravy.


Je to reakcia na vyhlásenie šéfa severnej divízie nemeckej technickej inšpekcie Guida Rettiga. Ten obvinil Berlín, že sa sklonil pod tlakom automobilového priemyslu, ktorý bránil inšpektorom, aby kontrolovali aj softvér nainštalovaný vo vozidlách.

Rettig v rozhovore pre denník Die Welt povedal, že jeho organizácia už roky trvala na tom, aby bola kontrola softvéru súčasťou technickej kontroly, ale jeho snaha nebola úspešná.

"Automobilky tvrdili, že softvér motora je firemným tajomstvom," povedal a dodal, že technici tak nemali legálnu možnosť pozerať sa na kontrolu motora a nainštalovaného softvéru. A tak nemali ani možnosť odhaliť manipulácie s emisiami oxidu dusíka pri dieselových motoroch.

Hovorca ministerstva dopravy skonštatoval, že Rettig poukázal na niečo, čo už vláda reviduje. Pripomenul, že bola vymenovaná komisia, ktorá skúma, či sa prístup k softvéru a jeho kontrola môžu stať súčasťou európskej legislatívy.

Efektívnosť európskeho systému schvaľovania vozidiel sa stala terčom kritiky po tom, ako americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom. A tento mesiac sa priznal aj k manipulácii so splodinami CO2 a so spotrebou. Týka sa to približne 800.000 vozidiel z produkcie VW.

Kritici poukazujú aj na rozdielne postupy pri schvaľovaní vozidiel v jednotlivých štátoch a vyzývajú na vytvorenie jednotného európskeho orgánu. Aj to by prispelo k obmedzeniu tlaku zo stany automobiliek na schvaľovacie úrady v domovskej krajine.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
SPINEA a Spojená škola sa dohodli na duálnom vzdelávaní žiakov
<< predchádzajúci článok
Týchto päť kozmetických výrobkov je nebezpečných, varujú hygienici