|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júna 2013
Nemecko spôsobuje návrhmi o znížení emisií v EÚ problémy
Nemecko predložilo nový návrh s cieľom zmierniť navrhovanú európsku legislatívu o automobilových emisiách, keďže Berlín sa snaží ochrániť svoj silný automobilový priemysel. Agentúru Reuters o tom ...
Zdieľať
BRUSEL 24. júna (WEBNOVINY) - Nemecko predložilo nový návrh s cieľom zmierniť navrhovanú európsku legislatívu o automobilových emisiách, keďže Berlín sa snaží ochrániť svoj silný automobilový priemysel. Agentúru Reuters o tom informovali zdroje blízke rokovaniam.
"Návrhy zo strany Nemecka spôsobujú problémy a prichádzajú naozaj neskoro. Nie je isté, či sa nám podarí dosiahnuť dohodu," vyhlásil jeden z európskych diplomatov, ktorý si neželal byť menovaný.
V pondelok by malo byť posledné kolo rokovaní o definitívnej forme nových pravidiel, pričom v politickú dohodu dúfajú aj predstavitelia Írska, ktoré ešte do konca mesiaca predsedá EÚ a schválenie ekologickej normy si stanovilo za jeden z cieľov svojho vedenia únie.
Európska komisia navrhuje stanoviť priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú všetky autá predané v EÚ od roku 2020, na úroveň 95 gramov na kilometer (g/km). Každý výrobca pritom bude musieť splniť individuálny cieľ, ktorý bude do úvahy brať zloženie jeho ponuky a znižovanie emisií v minulosti. Nemecko ako celok sa v roku 2011 nachádzalo na hornom konci európskeho spektra s emisným priemerom 147 g/km. Výroba ekologickejších áut je okrem toho nákladná a generuje nižšie marže zisku, veľkí nemeckí výrobcovia ako BMW alebo Daimler sa preto snažia striktnejšie pravidlá s pomocou Berlína oddialiť.
Nezávislé prieskumy však ukazujú, že záujem spotrebiteľov o autá, ktoré spotrebujú menej paliva a tým pádom aj vyprodukujú menej emisií, so spomaľovaním ekonomiky stúpa. Štúdia britských výskumníkov zverejnená v pondelok tiež naznačuje, že vylepšenie automobilovej technológie by mohlo Európanom do roku 2030 priniesť úsporu 58 až 83 mld. eur ročne v nákladoch na pohonné látky. Do rovnakého času by vďaka nemu mohlo tiež vzniknúť 500 tis. až 1,1 mil. pracovných miest, a to po započítaní straty pracovných miest napríklad v ropnom priemysle.
"Návrhy zo strany Nemecka spôsobujú problémy a prichádzajú naozaj neskoro. Nie je isté, či sa nám podarí dosiahnuť dohodu," vyhlásil jeden z európskych diplomatov, ktorý si neželal byť menovaný.
V pondelok by malo byť posledné kolo rokovaní o definitívnej forme nových pravidiel, pričom v politickú dohodu dúfajú aj predstavitelia Írska, ktoré ešte do konca mesiaca predsedá EÚ a schválenie ekologickej normy si stanovilo za jeden z cieľov svojho vedenia únie.
Európska komisia navrhuje stanoviť priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú všetky autá predané v EÚ od roku 2020, na úroveň 95 gramov na kilometer (g/km). Každý výrobca pritom bude musieť splniť individuálny cieľ, ktorý bude do úvahy brať zloženie jeho ponuky a znižovanie emisií v minulosti. Nemecko ako celok sa v roku 2011 nachádzalo na hornom konci európskeho spektra s emisným priemerom 147 g/km. Výroba ekologickejších áut je okrem toho nákladná a generuje nižšie marže zisku, veľkí nemeckí výrobcovia ako BMW alebo Daimler sa preto snažia striktnejšie pravidlá s pomocou Berlína oddialiť.
Nezávislé prieskumy však ukazujú, že záujem spotrebiteľov o autá, ktoré spotrebujú menej paliva a tým pádom aj vyprodukujú menej emisií, so spomaľovaním ekonomiky stúpa. Štúdia britských výskumníkov zverejnená v pondelok tiež naznačuje, že vylepšenie automobilovej technológie by mohlo Európanom do roku 2030 priniesť úsporu 58 až 83 mld. eur ročne v nákladoch na pohonné látky. Do rovnakého času by vďaka nemu mohlo tiež vzniknúť 500 tis. až 1,1 mil. pracovných miest, a to po započítaní straty pracovných miest napríklad v ropnom priemysle.